2014-08-17, 23:32
Medlem
tja, kom just en ny opinion på Valappen i min telefon, tyckte frågan var värd att upprepa på flash, få igång en debatt,

Vad är den största orsaken som hindrar dig från att åka kollektivt?

1. Höga kostnader
2. Förseningar
3. Otillgänglighet
4. Obekvämlighet
5. Annan orsak
6. Ingen orsak alls

Jag tog 1. Vad tar ni? Det är fan för höga kostnader på SL...att ta bilen till jobbet (stan i stockholm från märsta) och ta tåget är typ lika för mig....
Citera
2014-08-17, 23:38
Medlem
krigsbarns avatar
Är det verkligen dyrare med ett access månads- eller årskort, jämfört med att åka bil fram och tillbaka till stan från Märsta? Du jobbar inte 5 dagar i veckan, antar jag.
Citera
2014-08-17, 23:42
Medlem
No-n-sences avatar
Andra resenärer!

Fan vad trött jag är på alla idioter som finns främst i tunnelbanan.
Citera
2014-08-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Är det verkligen dyrare med ett access månads- eller årskort, jämfört med att åka bil fram och tillbaka till stan från Märsta? Du jobbar inte 5 dagar i veckan, antar jag.

nä, men dem turerna jag åker brukar landa på 100-120kr bensin tur&retur. åker jag tåget så landar jag på 115.

ja tänker såhär: vill man motivera kollektivt så ska de förutom (bekvämlighet, tillgänglighet etcetc) vara så pass låga kostnader att BIL ö.h.t inte ska vara ett alternativ..
Citera
2014-08-17, 23:48
Medlem
Kuittsas avatar
Blattejävlar, negrer, zigenare och knarkare är skälet till att jag undviker att åka kollektivt. Ingen vettig människa vill beblanda sig med sådana drägg.
Citera
2014-08-17, 23:50
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.L85
tja, kom just en ny opinion på Valappen i min telefon, tyckte frågan var värd att upprepa på flash, få igång en debatt,

Vad är den största orsaken som hindrar dig från att åka kollektivt?

1. Höga kostnader
2. Förseningar
3. Otillgänglighet
4. Obekvämlighet
5. Annan orsak
6. Ingen orsak alls

Jag tog 1. Vad tar ni? Det är fan för höga kostnader på SL...att ta bilen till jobbet (stan i stockholm från märsta) och ta tåget är typ lika för mig....

5. Annan orsak - DJÄVLIGT otrevlig personal.
Citera
2014-08-17, 23:56
Medlem
kantoos avatar
Jag är lat. Varför anpassa sig efter deras villkor och tider när jag kan åka med min bil precis när jag vill. Så 4.
Citera
2014-08-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Blattejävlar, negrer, zigenare och knarkare är skälet till att jag undviker att åka kollektivt. Ingen vettig människa vill beblanda sig med sådana drägg.

moget.
Citera
2014-08-17, 23:59
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
5. Annan orsak.

Jag ogillar verkligen andra resenärer Inte alla så klart. Finns alltid jobbiga individer.
Citera
2014-08-18, 00:01
Medlem
Hamnkakas avatar
1. En bussresa/tågresa i Stockholm blir bara dyrare och dyrare...
Citera
2014-08-18, 00:05
Medlem
BernardLoutres avatar
Att det är alldeles för politiskt korrekt att göra så.
Citera
2014-08-18, 00:09
Medlem
lingonkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Satt och väntade på den där.

Främst priserna. Helt jävla sinnessjukt att betala sådana överpriser för att få trängas med massor av andra människor. Ska alltid vara nån jävel som luktar rövhålssvett också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in