Citat:
Ursprungligen postat av
kkickinit
Varför är alltid intervjuarna som intervjuar Åkesson helt dumma i huvudet?
"Ja men vad är mest humant för den ENSKILDA familjen?"
När han precis har svarat väldigt bra på frågan, att de anser det mer humant att hjälpa en större skala flyktingar, tjatar intervjuaren vidare. Han sitter också och avbryter och hans tjat som har samma innehåll som de tidigare pratat om tar tid från andra spår i ämnet.
Vad jag har sett blir alla intervjuare så jävla förnäma och vill strikt visa att de är emot Jimmie Åkesson i intervjun vilket är högst oprofessionellt.
Ja, den ENSKILDA familjen som kommer till Sverige och får ta del av dyr svensk mat, vård och boende blir säkert nöjd om vi lägger de pengarna på invandring. De övriga 99 familjer som för samma pengar kunde fått hjälp med sjukvård, mat, sjukvård och boende i flyktinglägret, men nu inte får någon hjälp alls, håller nog inte med.
Iofs tycker jag att programledare ska vara ifrågasättande och ta rollen av motståndare till politiker som intervjuas, men detta blir ju bara tjatigt.
Fattar inte hur Reinfeldt mfl tänker, vi har ju inte bostäder, folk som fått uppehållstillstånd blir kvar i korttidsboenden i flera år för att de inte har någonstans att ta vägen. Ska det fortsätta så här kommer vi snart att ha likadana tältläger här som i Libanon och Jordanien. Men skit i det, bara alla kommer hit! Vi är sämst i EU på att integrera invandrare på arbetsmarknaden och har störst glapp mellan inrikes och utrikes födda elever i skolan. Och så påstår de att vi alltid varit bra på att ta emot invandrare...

Vilken verklighet lever de i? Eller är det jag som blivit rasistindoktrinerad av att hänga på Flashback och inte ser vilket rikt land vi är och hur bra det går?