2014-08-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Vet inte om länskriminalen är mer kompetent än Brinkmann, men ska låta det vara osagt. Okej, vem är rätt person att säga vad som är fiktivt och vad som är kalla fakta? Är TH:s tillhåll på MSgatan också påhittat? Tror man ska akta sig för att helgonförklara vissa personer bara för en del misstag begicks. Det betyder inte att de är komplett oskyldiga. Beträffande att de båda inte skulle ha ingått i Catrines kundkrets...hur vet ni det?? Om de båda höll till på MSgatan då och då, är det ju faktiskt rätt troligt att de hade stött på henne. Man kan bortförklara ofördelaktiga saker om läkarna som fiktiva. Selektivt och bekvämt.
Flera utredningar har gjorts och polisen har kartlagt Catrines kundkrets. Dit hörde inte TA och TH. Bra att tråden och du nu kan gå vidare och ägna tiden åt viktigare saker. Det finns många i tråden som tagit fram Intressant material.
Citera
2014-08-17, 20:04
Medlem
Brinkmann tog del av förundersökningen, Borgnäs åkte ju ner till honom i Münster för att be honom om ett utlåtande. (Han är ju för övrigt inte den ende som var av den uppfattningen). Länskriminalen ser jag inte som expertis för övrigt. Intressant att du tog upp fiktion... VAD är fakta och vad är fiktion i detta fall? Borgnäs bok, påhittat från början till slut? Som att TH höll till (och var ett känt ansikte) på MSgatan ? Fiktion? Eller är det de mest bisarra detaljerna som är påhittade?
Citera
2014-08-17, 20:07
Medlem
Citat:
Då kan man ju undra varför man inte gick in djupare på någon av dessa personer? Någonting av substans , förutom ren illvilja (enligt många här) måste ha varit tillräckligt starkt för att hålla kvar dessa två herrar.
Vad snackar du om? Nils vart ju anhållen några dagar och Dna-testad. Arkitekten Dna-testades väl också.
Citera
2014-08-17, 20:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Brinkmann tog del av förundersökningen, Borgnäs åkte ju ner till honom i Münster för att be honom om ett utlåtande. (Han är ju för övrigt inte den ende som var av den uppfattningen). Länskriminalen ser jag inte som expertis för övrigt. Intressant att du tog upp fiktion... VAD är fakta och vad är fiktion i detta fall? Borgnäs bok, påhittat från början till slut? Som att TH höll till (och var ett känt ansikte) på MSgatan ? Fiktion? Eller är det de mest bisarra detaljerna som är påhittade?

Men kan du läsa igenom tråden, allt du tar upp har besvarats redan ett flertal gånger.

Tråden blir bara onödigt lång om samma saker ska tas upp hela tiden.
Citera
2014-08-17, 20:08
Medlem
Citat:
Du skrev kundkrets. Nu försöker du ljuga dej ur situationen. Tråkig debatteknik.
Citera
2014-08-17, 20:09
Medlem
Citat:
Vet inte om länskriminalen är mer kompetent än Brinkmann, men ska låta det vara osagt. Okej, vem är rätt person att säga vad som är fiktivt och vad som är kalla fakta? Är TH:s tillhåll på MSgatan också påhittat? Tror man ska akta sig för att helgonförklara vissa personer bara för en del misstag begicks. Det betyder inte att de är komplett oskyldiga. Beträffande att de båda inte skulle ha ingått i Catrines kundkrets...hur vet ni det?? Om de båda höll till på MSgatan då och då, är det ju faktiskt rätt troligt att de hade stött på henne. Man kan bortförklara ofördelaktiga saker om läkarna som fiktiva. Selektivt och bekvämt.

Thomas Allgén har aldrig rört sig i området kring Malmskillnadsgatan, varken polisen eller åklagarsidan
har hävdat något sådant. Teet har medgett att han besökt prostituerade ett par gånger kring 1981-82, som en slags hämnd mot AC. TH har även medgett att han studerat könshandeln och befunnit sig i kvarteren, det finns dock ingen koppling till da Costa. Att TH skulle ha stött på CdC eller inte är omöjligt att veta, det fanns runt 800 gatuprostituerade 1984. Och Brinkmann är väl inte särskilt trovärdig när han är god bekant med en person som ivrigt hävdat att TH är en seriemördare? Och dessutom sannolikt inte gått igenom allt material, tror knappast att man låtit översätta tusentals sidor FUP som sedan metodiskt gåtts igenom av Brinkmann.

Brinkman har f.ö senare avfärdats som vittne i en tysk rättegång pga jävssituation. Kan vara värt att nämna att Jovan Rajs först hävdade att det var självmord, för att sen ändra sig efter polisens misstankar mot TH. Idag har dessutom Rajs ingen ståndpunkt i skuldfrågan gällande da Costa-fallet, vilket säger en hel del.
Senast redigerad av echoesofglory 2014-08-17 kl. 20:33.
Citera
2014-08-17, 20:11
Medlem
Postade nästan dubbla poster/ber om ursäkt. Vad bra då att de är helt befriade från misstankar!! Tråden kan självfallet gå vidare...
Citera
2014-08-17, 20:11
Medlem
Citat:

Tror du Borgnäs kopierade upp tusentals(tiotusentals?) sidor ur FUP, lät dem översättas, och fraktade ner allt till Tyskland? Nu kanske han kunde svenska vad vet jag, men min känsla är att Brinkmann tagit del av en väldigt liten del av förundersökningen.
Senast redigerad av echoesofglory 2014-08-17 kl. 20:15.
Citera
2014-08-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Tror du Borgnäs kopierade upp tusentals(tiotusentals?) sidor ur FUP, lät dem översättas, och fraktade ner allt till Tyskland? Nu kanske han kunde svenska vad vet jag, men min känsla är att Brinkmann tagit del av en väldigt liten del av förundersökningen.

Tog han inte bara del av FUP som handlade om självmordet? Borde inte vara tiotusentals sidor men vad vet man.
Citera
2014-08-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Du skrev kundkrets. Nu försöker du ljuga dej ur situationen. Tråkig debatteknik.
Jag har aldrig påstått att jag VET hur det hela ligger till. Bara att det är ytterst osannolikt att någon annan än de i Catrines närmsta krets skulle vara gärningsmän. Vilket innebär torskar och andra prostituerade. Eftersom det bara är TH;s egna ord att han besökt MSgatan endast 1981-82, så håller jag det inte för helt otroligt att han även var där under 1984. Och därmed ingick i den krets av män som köpte sex där. Fanns ju ett och annat vittne som kopplade ihop honom med Catrine, även om jag håller med om att alla vittnen kanske inte var helt tillförlitliga. Men det är å andra sidan inte läkarnas egna uppgifter heller...Bra om debatten är balanserad, tycker jag.
Citera
2014-08-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Tog han inte bara del av FUP som handlade om självmordet? Borde inte vara tiotusentals sidor men vad vet man.

Ok tiotusentals sidor är väl överdrivet, men det rör sig om ett stort material, inte en chans att han gått igenom allt. Fallet utreddes 1982, 1984-1985, 1991-1992 och senare en sist gång 2003, lär ju innehålla en hel del.
Senast redigerad av echoesofglory 2014-08-17 kl. 21:03.
Citera
2014-08-17, 20:36
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag VET hur det hela ligger till. Bara att det är ytterst osannolikt att någon annan än de i Catrines närmsta krets skulle vara gärningsmän. Vilket innebär torskar och andra prostituerade. Eftersom det bara är TH;s egna ord att han besökt MSgatan endast 1981-82, så håller jag det inte för helt otroligt att han även var där under 1984. Och därmed ingick i den krets av män som köpte sex där. Fanns ju ett och annat vittne som kopplade ihop honom med Catrine, även om jag håller med om att alla vittnen kanske inte var helt tillförlitliga. Men det är å andra sidan inte läkarnas egna uppgifter heller...Bra om debatten är balanserad, tycker jag.
Du skrev kundkrets. Men du har säkert en poäng i att den skyldige tillhörde Catrines kundkrets. Det är väl ett rimligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in