Citat:
Ursprungligen postat av
svenskmobb1
Om du inte vill rösta på the dränk horse, mr Vincent
Han är extremt intressant, men han är inte ensam om det. Och som jag ser det har vi en liten grupp personer som kan tänkas vara skyldiga, medskyldiga eller som kan vara viktiga som vittnen, sådana som
kan ha gjort slumpvisa iakttagelser, tagit del av djungeltelegrafen osv. Jag kan inte rösta på ngn känner jag, för gruppen jag ser framför mig är för brokig, jag kan inte se ngn given gärningsman, bara mkt intressanta personer, sådana som är viktiga av skilda skäl, och dessa är: NK, Vincent, Bosse, Uffe, Nils, Saba, Sabas kille, jugoslaven som skötte charkbutik på V-gatan, den anonyma narkoman-charkuteristen som NK och Catrine träffade i juni (enligt NK), killarna som Catrine ville sälja hasch till och blåsa (ngt var visst påtagligt fel med den ena killen), och en labil finsk man som kände TÅ och BM. Kanske inte en så liten grupp när allt kommer omkring

Men det är hur som helst alla dessa personer som sysselsätter mina och andras tankar, men självklart kan gärningsmannen och eventuella heta vittnen finnas långt utanför utredningen, det får man räkna med. Och jag kan kanske lägga till några av Vincents anställda till personlistan också, som nu är spridda för vinden. Dom skulle jag gärna vilja intervjua ... Och nu är listan riktigt lång ser jag