Citat:
Ursprungligen postat av
Yugen
Hur kommer det sig att psykisk sjukdom är något så "svenskt" att man inte kan tänka sig att t.ex. en invandrare också kan åka på t.ex. psykos därmed orsaken till ett våldsbrott är då psykisk ohälsa?
Kanske om man inte uteslöt psykisk ohälsa så lätt som man gör för människor med invandrarbakgrund, skulle många fler kunna få hjälp i god tid innan ett våldsbrott sker.
Nej visst kan det vara en invandrare med en störning men om vi säger att det är en invandrare på 100 svenskar som behandlas där så är det ju helt otroligt att det just är invandraren som dödar. Om vi tar t.ex tumba, alby, hallunda eller fittja som är andra delar av botkyrka är ju statistiken tvärtom 1 svensk på 100 invandrare då blir man ju inte så förvånad om det är en invandrare som dödar men om en svensk skulle bo där och mörda så skulle jag bli riktigt förvånad även om den lider av störning eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Det var det jag menade. Varför står ingen skriven på vissa lägenheter? Nej, de finns inte bland lediga lägenheter på Botkyrkabyggens web.
Och jag vet var det ligger, var förbi idag men det stod nåt dussin folk (utanför) och pratade (gissningsvis) om dådet så jag erkänner; jag hoppade över nyfikenheten idag

Jo förstod det ville bara förtydliga att det troligen beror just på sekretess/kommunen äger lägenheterna och att det inte beror på att det skulle vara reception och museum på 3 av våningarna