2014-08-17, 11:01
Medlem
8711s avatar
Ojojoj. Ladbrokes har sänkt oddset på att Sverigedemokraterna får över 9,5%, nu ger det bara 1,20 gånger pengarna. SD:s tvivlare kan nu lassa in pengar på under 9,5% till hela 4,33 gånger pengarna! Sätt allt ni äger era jävla löss!
2014-08-17, 11:05
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Tänkte faktiskt tanken själv, att strategin kanske var att SD skulle mista sin vågmästarposition genom att sänka alliansen. Dock är det lite väl långsökt så tror nog inte det.
Jag tror inte heller att Reinfeldts strategi med utspelet är att SD ska förlora sin vågmästarställning. Det vore alltför långsökt. Dock kan det bli just det som sker.
2014-08-17, 11:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ojojoj. Ladbrokes har sänkt oddset på att Sverigedemokraterna får över 9,5%, nu ger det bara 1,20 gånger pengarna. SD:s tvivlare kan nu lassa in pengar på under 9,5% till hela 4,33 gånger pengarna! Sätt allt ni äger era jävla löss!
Vad låg oddset på innan sänkningen?
2014-08-17, 11:10
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Jag tror inte heller att Reinfeldts strategi med utspelet är att SD ska förlora sin vågmästarställning. Det vore alltför långsökt. Dock kan det bli just det som sker.
Hur skulle SD kunna tappa sin vågmästarroll på grund av Reinfeldts uttalande?

Jag kan köpa att alliansen troligtvis kommer att minska, men det är ju inte så att de som lämnar alliansen på grund av detta kommer att gå till kartellen. Det är inte heller så att alliansen kommer att vara ensamma om att tappa till SD på grund av detta, utan även kartellen och då i synnerhet S kommer att blöda.
2014-08-17, 11:10
Medlem
"Reinfeldts tal är jackpot för SD" | Val 2014
unvis.it/www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-tal-ar-jackpot-for-sd/

Fredrik Reinfeldts uttalande om invandringens kostnader spelar Sverigedemokraterna i händerna, enligt statsvetare."
2014-08-17, 11:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad låg oddset på innan sänkningen?

1.25 har det legat på tidigare vet jag iaf.
2014-08-17, 12:06
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Men suck. Ja SD lär öka iom detta utspel.

Det förtar dock inte risken att alliansen vinner röster från den rödgröna sörjan! Tänk om de övergett kampen mot SD, och istället riktar in sig på de rödgröna? Där FINNS det många som faktiskt tycker detta uttalande är BRA! Nå, förstår du nu?

Jag antar att ekonomin är så körd i bottnen att man insett att sista chansen är att spela känslokortet. Detta i kombination med att man vill punktera rödingarnas vallöften.

Nästa vecka får vi se, då kommer eventuella nedskärningar att presenteras.
2014-08-17, 12:09
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
"Reinfeldts tal är jackpot för SD" | Val 2014
unvis.it/www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-tal-ar-jackpot-for-sd/

Fredrik Reinfeldts uttalande om invandringens kostnader spelar Sverigedemokraterna i händerna, enligt statsvetare."

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-tal-ar-jackpot-for-sd/
Länken fixad.

- Reinfeldts tal är jackpot för SD, jag förstår att de välkomnar hans utspel och ändrar sin strategi. Reinfeldt är genuin och ärlig i sitt tal, han har visat att han vill ha en generös invandringspolitik. Men frågan är om det är en missbedömning från Reinfeldts sida när han spelar SD i händerna på det här sättet, säger Niklas Bolin,

- Han lyfter fram den ekonomiska kostnaden. Det är precis den som SD skjuter in sig på.
Det ekonomiska argumentet är mera rumsrent än invandrarfientlighet.

- När statsministern säger i princip samma som SD sak om kostnader får SD kvitto på vad de tidigare sagt. De ställer invandring mot välfärd. SD:s troliga strategi i valrörelsen blir nu att ta fasta på det här uttalandet, säger han.

Rätt stort att en som Bolin erkänner detta!
Senast redigerad av MadScientist 2014-08-17 kl. 12:41.
2014-08-17, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
1.25 har det legat på tidigare vet jag iaf.
För ungefär ett år sedan hade Ladbrokes 10% som gränsvärde för SD, då låg oddsen på 2.0 för att SD skulle komma över 10%
2014-08-17, 15:11
Medlem
Får inte SD över 20% i valet nu så vore det ju själva fan.
Har propagandan om massinvandringens förtjänster helt krossat svenskens självbevarelsedrift?

Öppna era hjärtan/plånböcker för det ända vi kan lova är fortsatt massinvandring samt att tiggeriet fortgår.
Kanske tur att inte tiggeriförbud införs, för ni lär inga pensioner få... Börja samla pant och diska tiggarmuggen.

FY fan för Reinfeldt och de andra landsförrädarna...
2014-08-17, 15:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvandrare
Får inte SD över 20% i valet nu så vore det ju själva fan.
Har propagandan om massinvandringens förtjänster helt krossat svenskens självbevarelsedrift?

Öppna era hjärtan/plånböcker för det ända vi kan lova är fortsatt massinvandring samt att tiggeriet fortgår.
Kanske tur att inte tiggeriförbud införs, för ni lär inga pensioner få... Börja samla pant och diska tiggarmuggen.

FY fan för Reinfeldt och de andra landsförrädarna...
Rätt bemött lär SD säkerligen kunna svinga sig över 15 % kanske uppåt 17 %, M lär å andra sidan med nöd och näppe nå 20 % om ens det.
Skulle Åkesson fråga sossarna varför de vill rasera välfärden och sätta de med minst tillgångar på pottkanten genom att stödja massinvandringen så lär S tappa väljare ännu snabbare till SD de med.
2014-08-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rätt bemött lär SD säkerligen kunna svinga sig över 15 % kanske uppåt 17 %, M lär å andra sidan med nöd och näppe nå 20 % om ens det.

Vilket med all önskvärd tydlighet kommer visa hur villig svensken är att förändra situationen. Det framstår allt tydligare att det spelar INGEN roll vad som sker, svensken kommer framgent ej heller, vara villig att ta ansvar för sitt eget öde.

Men visst, förvåna mig, visa gärna att jag har fel svenskar. För all del.
EDIT: Med förvåna menar jag ett valresultat överstigande 20%. Som sagt, jag tvivlar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in