2014-08-17, 07:12
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Med tanke på statistiken och området skulle jag inte uttala mig om jag var du....
Det är bara en ren gissning men det är ytterst få invandrare i förhållande till icke invandrare där omkring. Däremot väldigt mycket alkoholister och annat skumt folk i det området.

Värt att notera är att https://www.realisten.se/2012/02/15/sonen-misstankt-for-dubbelmordet-i-tullinge/ skedde i samma område men 5-10 min därifrån.
Citera
2014-08-17, 09:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Offret kunde efter ett antal timmar identifieras och enligt polisen var mannen i 55-årsåldern.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19376132.ab
Citera
2014-08-17, 10:00
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Många f.d. yrkeskriminella som bor i Tullinge. Numera är de ofta snickare och så. Men de gamla takterna sitter i på helgen när de krökat.
Är de fler i Tullinge än i liknande förorter? Hur kan det komma sig i så fall?
Citera
2014-08-17, 10:17
Medlem
Nej det är inte fler i Tullinge tvärt om! I ett samhälle som Tullinge vilket är lugnt och bebott många gånger av flera familjer som bott där i generationer så utmärker sig dem som tidigare varit/är kriminella. Man känner till dem till både namn och utseende. Tullinge är nog den absolut lugnaste förorten söder om slussen.
Citera
2014-08-17, 10:26
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Med tanke på statistiken och området skulle jag inte uttala mig om jag var du....
Du kan inte se på hela kommunen - det är mycket stor skillnad på olika bostadsområden.
Citera
2014-08-17, 10:27
Medlem
CarolynHaxs avatar
Enligt Aftonbladet var den mördade vårdare på ett serviceboende, och den man som gripits brukare på samma boende.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19377466.ab
Citera
2014-08-17, 10:33
Medlem
Då har Botkyrka kommun än en gång tryckt in en psykiskt labil människa i ett hus med vanliga normala människor! Inte undra på att Tullinge vill bli egen kommun nu i valet i september.
Citera
2014-08-17, 10:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Enligt Aftonbladet var den mördade vårdare på ett serviceboende, och den man som gripits brukare på samma boende.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19377466.ab
Och det tycks vara ett vanligt seniorboende, så vitt jag kan se.
Citera
2014-08-17, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06
Då har Botkyrka kommun än en gång tryckt in en psykiskt labil människa i ett hus med vanliga normala människor! Inte undra på att Tullinge vill bli egen kommun nu i valet i september.
Det sker i alla kommuner och är inget som är isolerat till Botkyrka Kommun.
Citera
2014-08-17, 10:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och det tycks vara ett vanligt seniorboende, så vitt jag kan se.
Jag skulle faktiskt hellre sätta mina pengar på ett boende för socialpsykiatrin - dvs inte åldringar.
Det är svårt att tänka sig att en åldring som är intagen på ett seniorboende skulle ha kraft och tanke på att dra iväg på flykt flera timmar innan polisen kan gripa personen.

Normalt kallar man ju inte pensionärer i servicehus för "intagen" - utan de är boende.
Citera
2014-08-17, 10:49
Medlem
Enligt polisen är den gripne även känd av polisen sedan tidigare, talar kanske emot att det skulle vara en dement åldring.
Men "flykten" känns ju ganska förvirrad, med tanke på att han greps tre timmar senare i ett villaområde som ligger en kilometer bort. Verkar ju mest ha irrat runt efteråt.
Citera
2014-08-17, 10:52
Medlem
Fakta:Känt psykfall som folk i området varit rädda för länge dödar sin vårdare! Bodde 2 portar bredvid "servicehemmet" i egen lägenhet, men tillhörde "servicehemmet"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in