2014-08-16, 20:56
Medlem
Hej!
Jag har länge drömt om denna dag, då jag äntligen ska operera mina bröst. Det är av personliga skäl, (ja om någon nu skulle ha någon åsikt kring detta ..) Hur som helst..

Jag är sjukt nervös, och har sökt en hel del kring detta på internet. Jag är nu nyfiken på att höra från någon av er som är i samma sits som mig, och framförallt av er som har gjort ett sånt här ingrepp tidigare.
Hur ont gör det egentligen? Och hur lång tid tog det för er innan ni var helt återställda och kunde röra er normalt igen? För jag har hört att man inte kommer kunna lyfta armarna på ett tag, och även ha svårt att ligga ner och sova då det känns som ett tryck och gör ont?

Min operation går till så att dom kommer gå via vårtgårdarna och sätta in implantatet. Dom kommer även lyfta bröstet något. Hört att det är vanligt att göra snitt under brösten (och kanske inte lika vanligt via vårtgården?). Men i mitt fall så tyckte min kirurg att det skulle bli bättre att gå via vårtgården på mig, utifrån hur mina bröst ser ut nu (fula små och lite hängiga ). Han sa även att han vet att jag kommer bli mest nöjd om han opererar på det sättet, då han av erfarenhet har haft patienter med liknande typ av fall.

Så min fråga där är också om det är någon som har gjort samma typ av ingrepp via vårtgårdarna?

Min tanke är att det skulle göra ännu ondare av någon anledning.. eftersom man är otroligt känslig vid bröstvårtorna. Men det kanske inte är så stor skillnad när det gäller smärtan efteråt?
Jag är bara lite orolig och tankespridd så här tätt inpå självaste operationen..

Vore otroligt tacksam om ni med erfarenhet kunde skriva om hur ni upplevt när ni gjort ett sånt här ingrepp, så kanske jag kan känna mig lite lugnare tills på måndag... .

Tack på förhand!
Citera
2014-08-16, 21:06
Medlem
NovaOculuss avatar
Jag känner en kvinna som opererade brösten, hon fick permanenta skador och kraftigt nedsatt lungfunktion och en liten risk för plötslig död eller värre.
Citera
2014-08-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Jag känner en kvinna som opererade brösten, hon fick permanenta skador och kraftigt nedsatt lungfunktion och en liten risk för plötslig död eller värre.

Jomen visst! Dock tror jag den chansen är ytterst liten..
Citera
2014-08-16, 21:11
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Varför i hela friden har du inte kollat upp detta innan?

Se till att du är övervakad under uppvaket så du inte obemärkt får hjärnskador av narkosen. En dokumentär om en Malmötjej visade detta. Hon blev ju en grönsak, killen lämnade henne. Otroligt tragiskt.
Narkos är inget man skojar med.
Citera
2014-08-16, 21:13
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Tror du hittar fler "tuttsystrar" här http://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring
Citera
2014-08-16, 21:13
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinee
Jomen visst! Dock tror jag den chansen är ytterst liten..
Risken menar du

Jo det är det, men ville bara visa dig den mörka sidan med sånt här.

Se mig som djävulens advokat i frågan.

Förmodligen kan jag tänka mig att ingreppet och allt det sker smärtfritt, det kan hända att du känner lukten av din egen hud och ditt kött brännas ifall laser används. Eventuell smärta kommer när de smärtstillande ämnena släpper.

Obs är man så talar inte av erfarenhet, men lycka till
Citera
2014-08-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Varför i hela friden har du inte kollat upp detta innan?

Se till att du är övervakad under uppvaket så du inte obemärkt får hjärnskador av narkosen. En dokumentär om en Malmötjej visade detta. Hon blev ju en grönsak, killen lämnade henne. Otroligt tragiskt.
Narkos är inget man skojar med.

Alltså . Mycket roligt men den gubben går jag inte på
Citera
2014-08-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Tror du hittar fler "tuttsystrar" här http://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring

Jaså tack för tipset
Citera
2014-08-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinee
Alltså . Mycket roligt men den gubben går jag inte på

All narkos medför en risk.
Citera
2014-08-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Risken menar du

Jo det är det, men ville bara visa dig den mörka sidan med sånt här.

Se mig som djävulens advokat i frågan.

Förmodligen kan jag tänka mig att ingreppet och allt det sker smärtfritt, det kan hända att du känner lukten av din egen hud och ditt kött brännas ifall laser används. Eventuell smärta kommer när de smärtstillande ämnena släpper.

Obs är man så talar inte av erfarenhet, men lycka till

Jo precis . Haha, ajdå får passa mig där. Men som tur är används ingen laser.. det ska man vara tacksam för. Jävlar vad ont att bränna bort huden.
Ne det är väl tur det att du är man utan erfarenhet av detta.. inte för det är något fel om det vore så..
men ja. Tack!
Citera
2014-08-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykohatred
All narkos medför en risk.

Jo jo, jag vet . Men är ändå rätt så lugn på den fronten. Tänker ju på det.. men vet att den här kliniken är såpass seriös och att kirurgen (Dan Fagrell) är såpass omtyckt och uppmärksam så det inte borde gå snett. Dock är det ju inte han som är narkosläkaren, men antar att hela kliniken är så seriös som man har hört och även fått intrycket själv av. Men det är klart att man alltid ska tänka på risker.
Citera
2014-08-16, 21:31
Medlem
lithionits avatar
du behöver inte bli uppskrämd, bröstförstoring är ju mer eller mindre ett standardingrepp. Varav många plastikkirurger förmodligen satt in 100-tals inplantat.

Det är bra att du hittat en bra svensk läkare, att åka på plastikresa till Polen eller Thailand kan sluta väldigt illa i vissa fall.

Lycka till! Och btw vilken storlek skall du sätta in :P ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in