2014-08-16, 19:58
Medlem
Lätt för Lena Mellin och andra i hennes ekonomiklass (vad tjänar arbetardamen? runt 100 000 i månaden?) att skriva om hur besvärligt det kommer bli men oh så humanistiskt osv. De kommer ju fan kunna betala sig fria från allt skit som vanligt!

Låt de där asen som förespråkar det här och sitter på sina feta löner förespråka sig ner till existensminimum istället, de ska väl inte ha något överflöd när vi ser dessa flyktingströmmar osv? Bara ge bort era pengar och er bekväma tillvaro då? Inte det? Aha, det var bara JAG och såna som MIG som skulle göra det? Inte Nyadeln inte.
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-16 kl. 20:01.
Citera
2014-08-16, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Uppgivenheten är total. Sjukt less och förbannad. Orkar inte ens svara på samtal. Har redan kollat på lägenheter utomlands.

Jävla ollonskalle. Tack för att du sabbade mitt liv!
Det finns fortfarande hopp min broder. 1. SD 2024 2. (FB) KAMPEN MOT MASSINVANDRINGEN: Civil olydnad och gräsrotsprotester 3. Var lite kreativ och tänk vad du kan göra

Sverige - är svenskarnas land!
Citera
2014-08-16, 19:59
Medlem
Bra Reinfeldt.
Sverige är ett rikt land i jämförelse med i princip alla länder på hela jorden. Det är den högsta siffran av människor i flykt sedan andra världskriget. Naturligtvis ska vi hjälpa till. Allt annat vore idiotiskt. Det enda som borde ändras är att samtliga länder inom ex EU, tar emot lika mycket flyktingar procentuellt, baserat på BNP, framtidsutsikter, etc.
SD (Flashbacks favoritparti) kommer att få 10-12% i kommande val, i bästa fall 15.
För att öht ha något att säga till om med sin nuvarande politik krävs minst 25-30%. Det skulle tvinga in de övriga i ett samarbete på ett eller annat sätt.
Om SD går framåt med den fart de har haft de senaste åren kommer det att ta säker tre-fyra mandatperioder, 12-16 år, OM de lyckas. Naturligtvis ytterst tveksamt.
Annars kommer Sverige att förbli det land det är, och nollorna på Flashback kan fortsätta att gå till jobbet på bandet och därefter spy galla under sin anonymitet.
Senast redigerad av M.J.A 2014-08-16 kl. 20:09.
Citera
2014-08-16, 19:59
Medlem
Läget är så allvarligt nu att t.o.m. den notoriske lögnaren Reinfeldt måste erkänna att det blir stora kostnader för de som nu skall komma och ansöka om asyl. Vi vet att de som kom i samband med Bosnien-kriget tog ungeför 7 år på sig för att komma i arbete. Nu blir det ännu sämre eftersom det nu kommer en stor mängd obildade människor, många är t.o.m. analfabeter. Det blir en omöjlig uppgift att utbilda vuxna analfabeter, som hellre sitter på kafe med sina landsmän, än går på SFI-kurs. De kommer att leva på bidrag hela livet. Det blir även svårt för deras barn, när föräldrarna inte kan läsa eller skriva, eller ens förstår vikten av att ha en utbildning. Det blir också allt färre jobb som passar folk utan utbildning, i takt med att allting automatiseras och datoriseras.

Vi behöver sätta stopp för inflödet av outbildade människor. Det är verkligen KRIS nu!

Ni som har förstått hur allvarlig krisen är, gör något mer än att bara vänta på att få rösta! Se till att tala med vänner, skriva inlägg på bloggar, kommentera tidningsartiklar, sprida kunskap om asylbomben via Facebook.

Deltag i mejlstormen:

(FB) Gör nåt för Sverige: Skapa en mejl-storm om senaste asylprognosen!
Senast redigerad av Arne-Karlsson 2014-08-16 kl. 20:03.
Citera
2014-08-16, 20:00
Medlem
Reaktionarens avatar
Före 2010 kunde jag hysa viss förståelse för SVAMP-väljare. De är okunniga, de bor i segregerade vita områden, de är förment "snälla" osv... Nu är det svårt att känna samma sak. Den som röstar rött eller blått i september röstar för massinvandring och för det samhällsförfall som kommer med den. Det är svårt att förneka detta längre. Ni som fortfarande röstar på invandringspartierna är personligen ansvariga för de våldtäkter, mord, rån och den samhällsdegeneration som pågår. Reinfeldt hade inte kunnat säga detta om det inte vore för alla träskallar som fortfarande röstar på hans parti.
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Är det någon fler än jag som inte förstår varför detta kommer från Reinfeldt nu?

Han har ju tillsammans med resten av sjuklövern stått och ljugit om invandringens kostnader i åtta år. 4 veckor innan valet får han för sig att beskriva hur verkligheten ser ut på riktigt.

Handlar det om att vinna förtroendekapital från mittenväljare? Handlar det om något desperat försök till att locka invandringskritiska väljare genom att iallafall säga "jag ser problemet".

Kan verkligen inte förstå. Önskar snarast en längre analys från vår allas Charlie Lindh.
Citera
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Nej. Jag vill inte öppna mitt hjärta. Jag vill att vi tar hand om de som är här innan vi tar in mer ffs.

Redan det är tillräckligt illa. Vi behöver repatrieringar!
Citera
2014-08-16, 20:01
Medlem
H8erfisternators avatar
Far åt helvete Reinfeldt, du har förstört Sverige med din jävla slavimport
Citera
2014-08-16, 20:02
Medlem
Vi kan diskutera Lena Mellins äckliga krönika här: (FB) Lina Mellin får orgasm av Statsministerns erkännande om flyktingar

Givetvis kommer nu SD troligen bli Sveriges näst största parti, och jag anser att vi alla som fått skit av "vänner" för att vi länkat "invandringskritiska" länkar på FB, pratat illa om invandring på jobb osv osv skall få en ursäkt av alla som kallat oss rasister, hatare osv.

Jimmie och vi alla har haft rätt och nu erkänner tom Freddie det. Vi ska alla ursäktas!
Citera
2014-08-16, 20:04
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Är det någon fler än jag som inte förstår varför detta kommer från Reinfeldt nu?

Han har ju tillsammans med resten av sjuklövern stått och ljugit om invandringens kostnader i åtta år. 4 veckor innan valet får han för sig att beskriva hur verkligheten ser ut på riktigt.

Handlar det om att vinna förtroendekapital från mittenväljare? Handlar det om något desperat försök till att locka invandringskritiska väljare genom att iallafall säga "jag ser problemet".

Kan verkligen inte förstå. Önskar snarast en längre analys från vår allas Charlie Lindh.

Analyserna som förts fram i medierna är att Reinfeldt hoppas slå undan benen på kostsamma reformer som presenterats av S, V och MP. Genom att säga att det inte finns några pengar (förutom till invandringen) så måste de rödgröna förklara varifrån pengarna ska komma och då återstår bara omfattande skattehöjningar, något som få svenskar är särskilt intresserade av.

Man måste komma ihåg att det här är en rejäl chansning från Reinfeldts sida. Kanske rent av desperat. Men samtidigt så ljuger han heller inte, något som kanske kan genenerera några röster då han nu försöker framstår som trovärdig och riskmedveten.
Citera
2014-08-16, 20:04
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Reinfeldt har råd att vara solidarisk mot all världens folk, han har sina 120 000 i månaden + fallskärm och bostadsrätt. Snälla, be inte folket ta smällen, ditt kräk

Samt garanterat en reträttpost antingen inom EU eller på något finansinstitut. Nej herr
Reinfeldt kommer landa mjukt folket däremot kommer rasa ned i betongen...
Citera
2014-08-16, 20:07
Medlem
Jag förstår bara inte hur denna mannen fortfarande är fri? I vilket riktigt land som helst hade han nu suttit gripen för förräderi.

Jag kan bara hoppas det kommer en dag då vi kommer få hänga denna gris från en lyktstople.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in