2014-08-16, 18:37
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattaria
Herregud vad ni raljerar här i tråden.

Tror ni verkligen att SD skulle kunna göra någon skillnad? Man kan inte ställa sig i en rasande flod med en wettex och tror att man kan stoppa den.

Det här är inte något ni kan rå på själva utan följer det globala mönstret och spelar (om man så vill kalla det) efter globaliseringens agenda.

Skulle SD få majoritet och helt plötsligt ändra asylkraven, anhörigskraven och rättsstatens grundläggande funktion så kommer främmande trupp att omgående stationeras på Jimmie Åkessons gräsmatta.

TÄNK PÅ DET JIMMIE INNAN DU JÄVLAS MED DEN NYA VÄRLDORDNINGEN!

Reinfeldt gör självklart precis rätt.

Vinner han valet så får han vind i seglen och kan utöka sin förvandling av den Svenska modellen.

Förlorar han valet så är S nödgade och tvungna att bedriva krispolitik och de fakto förvandla den Svenska modellen.

Trillar SD in som vågmästare så kan båda blocken använda dessa som hackkycklingar men man måste gemensamt ändå förvandla den Svenska modellen.

Herregud vad ni gnäller, tror ni verkligen det spelar någon roll vad ni röstar?

Även om det du skriver stämmer så kan inte svenskar bara kapitulera. Svenskar som minoritet i ett land som andra kontrollerar betyder att svenskar kommer massavrättas och det finns inte så mycket att välja på. Man får helt enkelt välja hur man vill dö, som en fegis eller med äran i behåll men jag antar svenskar vill vli avrättade så låt dem bli avrättade.
Citera
Medlem
Men herregud, ska ett litet land som Sverige ta hela ansvaret för flyktingar. Klar vi ska hjälpa människor i nöd, men inte till vilken kostnad som helst. Det går inte, ansvar från fler länder tack, Sverige har gjort sitt!

Sen får man läsa att 17 MILJARDER skickas årligen hem till släktingar, vilket motsvarar Sveriges halva biståndsbudget.
http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-skickade-over-17-miljarder-till-sina-hemlander/

Sandviken gick 500 MSEK PLUS på invandringen och flyktingar årligen. hmmm, undra vem som betalar....
Nötter!
wtf, håller de på med.
Senast redigerad av bridge 2014-08-16 kl. 18:53.
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Jag skrev för ett tag sen i en annan tråd att alliansen medvetet försöker förlora valet då de vet att det stundar en ekonomisk kris i Sverige. (Invandringsbubblan samt bostadsbubblan). De vill vara i opposition när hela skiten brakar samman så de kan peka finger och eventuellt komma till makten igen och "reda upp i röran" som "vänstern skapat" genom nedmontering av välfärden.

Nu blir det allt mer tydligt att det faktiskt är så.

Gå inte i fällan!
Så vadå? Ska vi rösta på Reinfeldt så han blir tvungen att sitta kvar ner det rasar eller..?
Citera
2014-08-16, 18:38
Medlem
Antagligen bara en tidsfråga innan muslimerna kan söka asyl/hämta sitt svenska pass på ambassaden i hemlandet och sen flygas första klass till Sverige för skattepengar. Det är ju så synd om dom, skaffa 10 ungar i kriget var tydligen inget problem för tältet. Välkomna!
Citera
2014-08-16, 18:39
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det.., ingen ifrån oppositionen som har haft synpunkter "landsfaderns" åsikter ?
Citera
2014-08-16, 18:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
"Invandringen kostar" + "Svensken ska ha tålamod" + "svensken ska öppna sitt hjärta".

Jag undrar om Reinfeldt inte påstår detta för han tycker så? Det är inget uttänkt strategiskt sätt för att stjäla röster från SD eller att göra Socialdemokraterna mindre trovärdiga.

Jag tror det är samma feltänk som när SD skulle tigas ur Riksdagen och debatten. Politiskt korrekta tänker enligt mig så automatiskt och deras feltänk är att de underskattar befolkningens analysförmåga och reaktioner. Syftet är säkert att lugna befolkningen och vägleda men det blir tvärt om.

Reinfeldt beter sig som en sociopat och har säkert flera diagnoser.
Citera
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur är det.., ingen ifrån oppositionen som har haft synpunkter "landsfaderns" åsikter ?
Den nationalistiska oppositionen:
https://www.nordfront.se/reinfeldt-oppna-era-hjartan.smr
http://www.friatider.se/reinfeldt-vi-kommer-inte-ha-r-d-med-s-mycket-annat-n-invandring-fram-ver
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
"Slösat bort finanserna"? Hur kommer det sig att Sverige är ett av de länder som klarat sig bäst ur lågkonjunkturen i Europa?

Enkelt!

För det första har statsskulden ökat sedan regeringen tog över 2008.

För det andra är alla pengar statskassan fick in på försäljningar a statliga bolag bortslösade.

Börjar bilden klarna eller tillhör du det sovande folket?

http://www.usdebtclock.org/

http://statsskuld.se/
Senast redigerad av HumpingDog 2014-08-16 kl. 18:47.
Citera
2014-08-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Så vadå? Ska vi rösta på Reinfeldt så han blir tvungen att sitta kvar ner det rasar eller..?

Nej när det väl rasar så kom ihåg vem som är ansvarig!

Än idag får jag höra hur borgarna körde ekonomin i botten på 90-talet och orsakade krisen. Folk verkar vara ignoranta inför den devalveringspolitik sossarna förde på 80-talet i kombination med annan skit som faktiskt gav upphov till 90-tals krisen.

Det verkar som folk har en tendens att beskylla den sittande regeringen för skit den föregående regeringen gjorde. Dock är hela sjuklövern ansvarig denna gång.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2014-08-16 kl. 18:45.
Citera
2014-08-16, 18:42
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Det ska bli intressant hur andra medlemsländer ställer sig till Sveriges massinvandringspolitik eftersom landet blir dörren till EU. Jag misstänker att andra länder kommer att begränsa migrationen från Sverige eftersom landet blir än säkerhetsrisk, precis som de försöker hindra rumänska romer att ta sig till västeuropa.
Citera
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Det är ju för bövelen han själv som har orsakat den ekonomiska kollopsen genom att införa MP:s invandringspolitik!
Försök inte, det är M's alldeles egna invandringspolitik Reinfeldt drivit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksparrow
Det var inte min analys. Det Reinis säger är ju bortom rim och reson, och jag tycker bara att det här är den mest begripliga av alla analyser jag läst.

Sååå... En form av Münchhausen by proxy? http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchausen_syndrome_by_proxy

Reinfeldt introducerar ekonomisk härdsmälta och har för avsikt att i sista stund avvärja katastrofen? Personligen tror jag att han istället försöker få till en socialdemokratisk majoritetsregering, enbart i syfte att tillfredsställa sitt SD-hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in