2014-08-16, 17:19
Medlem
Tullingeberg är att jämföra med en Stockholmsförort på 70-talet vad gäller invånarna och sammansättning. Majoriteten vanliga arbetsamma och trevliga människor, en liten klick A-lagare.
Mest bostadsrätter med ett snittpris av 30 000/kvm dock är dessa tre hus hyresrätter.
Citera
2014-08-16, 17:20
Medlem
troligtvis en familje tragedi ,den andra greps i lägenheten, tror offrets namn börjar på h
Citera
2014-08-16, 17:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
troligtvis en familje tragedi ,den andra greps i lägenheten, tror offrets namn börjar på h

Vad har du för källa på det? DN säger iaf så här:

Citat:
Senare på eftermiddagen kunde polisen meddela att en misstänkt man gripits inte långt från brottsplatsen:

– Klockan 15.10 grep vi en misstänkt gärningsman i höjd med Nordanvägen i Tullinge, säger Benita Nilsson, presstalesperson vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral till DN.

http://www.dn.se/sthlm/misstankt-gripen-efter-knivmord/
Citera
2014-08-16, 17:29
Medlem
Om han greps på Nordanvägen så är det ett bättre villaområde nära tullingesjön. Blir liksom en återvändsgränd....om han inte bor i närheten. Inga busshållplatser och fel vädersträck för att ta sig till pendeltågsstationen
Citera
2014-08-16, 17:31
Medlem
NyheterIdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
Jaha, har ni ingen journalist på plats då som kan fråga poliserna lite? Tog ni bara bilder o sen drog?

Vet ni vart de har gripit MGM?

Dagens Nyhter har en adress om vart MGM gripits, enligt någon tidigare i tråden. När vi frågade på plats blev vi hänvisade till LKC. De uppgav i sin tur när vi var i kontakt med dem att en person gripits, men det var också allt just då.

Däremot kan adressen stämma som någon angav tidigare i tråden, verkar vara samma som vi tagit bild på.
Citera
2014-08-16, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06
Om han greps på Nordanvägen så är det ett bättre villaområde nära tullingesjön. Blir liksom en återvändsgränd....om han inte bor i närheten. Inga busshållplatser och fel vädersträck för att ta sig till pendeltågsstationen
Ja kanske bara va helikopetern som landade vid hyreshuset, för nagra ar sedan va det ett mord i villorna i tullinge
Citera
2014-08-16, 19:16
Medlem
Såg massa snutbilar och avspärrningar när jag åkte förbi där nyss. Hörde även helikopter och sirener tidigare idag, men hade inte läst något om det förrän nu. Det är mycket riktigt de nya hyreshusen på Tullingebergsvägen 1A-1C det gäller. Jag känner inte till något om ett serviceboende där, men jag vet att ett av husen är seniorbostäder. Detta är ett av få hyreshus i Tullinge, och jag har dålig koll på vilka som bor där. Men det är ju möjligt att folk från övriga delar av Botkyrka passat på att flytta dit när det byggdes hyresrätter...
Citera
2014-08-16, 20:32
Medlem
Nytt-kontos avatar
Tydligen känd för polisen sedan tidigare också

Sen lär det inte vara någon invandrare den här gången, dock inte helt säkert men finns inte så många i det området.
Senast redigerad av Nytt-konto 2014-08-16 kl. 20:34.
Citera
2014-08-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto

Sen lär det inte vara någon invandrare den här gången, dock inte helt säkert men finns inte så många i det området.
Finns ett antal på adressen
Citera
2014-08-16, 23:22
Medlem
Linqolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
eller är serviceboende en omskrivning för en av alla våra berikarbostäder??

De grå/svarta husen på bilderna är det mestadels pensionärslägenheter i.
Citera
2014-08-16, 23:53
Medlem
senapslamms avatar
Citat:

Många f.d. yrkeskriminella som bor i Tullinge. Numera är de ofta snickare och så. Men de gamla takterna sitter i på helgen när de krökat.
Citera
2014-08-17, 01:52
Medlem
Citat:

Med tanke på statistiken och området skulle jag inte uttala mig om jag var du....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in