Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-15, 01:04
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perf3kti0n
Pratade med en kompis som har en anhörig som jobbar med fallet, hon ville inte säga mycket men att hon verkar lida av en psykisk störning samt att hon betett sig väldigt "kall" under förhör. Frågade lite hur hennes dag såg ut på häktet och i princip så sitter hon i en cell hela dagen förutom i 1 timme då hon får umgås med en annan som sitter häktad.

Har inte din kompis missuppfattat det? Har mycket svårt att tro att en styckmördare med restriktioner som misstänks ha en psykisk störning skulle tillåtas ha samsittning. Örebro har tillåtit samsittning av häktade med restriktioner men i det här fallet vore det helt omdömeslöst.
Citera
2014-08-15, 02:28
Medlem
Miss-Kittys avatar
När ska åtal vara väckt?
Citera
2014-08-15, 07:46
Medlem
Har hon blivit åtalad? Åtalet skulle vara väckt senast 13 augusti står de på aftonhoran
Citera
2014-08-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoopen1
Har hon blivit åtalad? Åtalet skulle vara väckt senast 13 augusti står de på aftonhoran

Det är uppskjutet. Utredningen är inte klar, GM har bytt advokat och yttrandet från Rättsmedicinalverket har inte kommit än.

Citat:
Om utredningen säger Lars Duberg så här:
– Utredningen pågår och vi kommer att hålla ytterligare förhör. Utredningen från tekniska har vi fått, men det är mycket som inte är klart än, säger han.

Åtalstiden har därför förlängts till den 27 augusti.

http://na.se/nyheter/askersund/1.2593554-misstankt-for-styckmord-byter-advokat
Citera
2014-08-15, 10:43
Medlem
Anhedonias avatar
På undersökningsavd. I Göteborg behöver man inte ens bre sina mackor till frukosten :-)

Rummet man får där är aningen större än en häktescell. Finns ingen tv på rummet men det finns två rum på avd. där man kan kolla på tv gemensamt med de andra intagna.

Kiosken kommer två ggr i veckan man får 200kr/vecka ist för kriminalvårdens 160kr eller vad det nu var.

Efter frukosten får man gå och spela biljard eller pingis. Man kan också måla och tillverka saker i deras "terapirum".

Finns en gård man kan gå ut till när man vill (man blir inte inlåst under natten om man inte är våldsam då finns speciella celler).

Finns en telefonkiosk. Kan ringa vem man vill utan nummren behöver godkännas.

Jag var där några månader sedan. Vissa saker kanske ändrats. Frågor?
Citera
2014-08-15, 12:33
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedonia
På undersökningsavd. I Göteborg behöver man inte ens bre sina mackor till frukosten :-)

Rummet man får där är aningen större än en häktescell. Finns ingen tv på rummet men det finns två rum på avd. där man kan kolla på tv gemensamt med de andra intagna.

Kiosken kommer två ggr i veckan man får 200kr/vecka ist för kriminalvårdens 160kr eller vad det nu var.

Efter frukosten får man gå och spela biljard eller pingis. Man kan också måla och tillverka saker i deras "terapirum".

Finns en gård man kan gå ut till när man vill (man blir inte inlåst under natten om man inte är våldsam då finns speciella celler).

Finns en telefonkiosk. Kan ringa vem man vill utan nummren behöver godkännas.

Jag var där några månader sedan. Vissa saker kanske ändrats. Frågor?

Fan vad mycket godis jag skulle äta.

Tror du att JH skulle få röra sig lika fritt där som du? Jag förmodar att du inte satt där för liknande brott.
Citera
2014-08-15, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, det har du rätt i förstås att det kan hända, men efter det som hände Börjesson för några
år sedan i samma län - styckmordsfall där också: älskarinnan som mördades - så har man
nog betydligt skärpt övervakningen och verkligen försökt minimera möjligheterna för
några häktade att "smita undan" genom att beröva sig själva livet.

edit: Sen så tror jag inte bruden ifråga direkt är självmordstypen.
Någon lämnade nyss uppgift om att hon ger ett "kallt" intryck under förhören.
Och stämmer det så behöver vi nog inte frukta något självmordsförsök från det hållet.
Faktiskt så tror jag inte ens hon ångrar sin gärning.
Men det är jag det.
Man har ändrat rutinerna på häktet efter SB självmord.
Citera
2014-08-15, 14:54
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Fan vad mycket godis jag skulle äta.

Tror du att JH skulle få röra sig lika fritt där som du? Jag förmodar att du inte satt där för liknande brott.

På RPU. i backa så får alla intagna umgås med varandra om inte det är så att det är expl
2 personer inblandade i samma utredning i så fall finns det 2 olika avskilda avdelningar
Tilläggas kan att det är bara ett 10 tal intagna åt gången på varje avdelning en avdelning för dom som troligast skall bli kryssade och en för tveksama fall man skall ha i åtanke att gränsen mellan frisk och sjuk är knivskarp en balansgång och man kan bli förflyttad mellan
Dessa avdelningar efter hand som utredningen pågår det är också alltid 4-6 st plitar på varje avdelning dyngnet runt som observerar och vaktar en varje steg man tar. Är någon skälvmords benägen så sitter det en plit på en stol utanför dörren till den olåsta cellen.
Citera
2014-08-15, 16:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Utan vapen är hon nog ganska harmlös. Däremot så tror jag att hon lätt skulle kunna bli utsatt för våld av andra intagna då hon är lite av en kändis nu.

Du skall nog inte utgå ifrån att kriminella är mindre nogräknade vid valet av sina fiender. Kan nog va jobbigt att ständigt behöva titta sig över axeln – för att inte riskera att bli ihjälslagen bakifrån.
Citera
2014-08-15, 19:35
Medlem
Är det J*nn* Henni*g*son styckerskan som fortfarande använder fb? Senaste inlägget verkar vara 7 aug. Eller är det någon oskyldig?
Citera
2014-08-15, 20:38
Medlem
Tror att det är fel Jonna hittar inte hennes fb just nu men den var inte öppen sist jag kollade
Citera
2014-08-15, 21:33
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journal
Är det J*nn* Henni*g*son styckerskan som fortfarande använder fb? Senaste inlägget verkar vara 7 aug. Eller är det någon oskyldig?

Hennes Facebook togs ned för länge sedan. Eller var det Flashback du menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in