2014-08-14, 20:38
Medlem
Det står på vk.se att polisen har nystat upp en stor narkotikahärva med förgreningar till Göteborg och Norrköping.
Är det någon som vet något? Kanske någon har FUP?

Delar en bild till er som inte har vk.se plustjänst som suger hästballe...

http://sv.tinypic.com/r/6xx1tf/8
Citera
2014-08-14, 20:42
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Misstänker att jag vet vilka en del av dessa gentlemän är.

Om det är vilka jag tror det är så är det inga hot-shots direkt.
Citera
2014-08-15, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk

obbola?
Citera
2014-08-15, 02:14
Medlem
pponmms avatar
Polisen har verkligen legat i mot knarklangarna uppe i Umeå det senaste halvåret. I början av den tidiga sommaren i år fick jag höra rykten om att polisen var många langare på spåren, att de var nära och att de redan hade plockat in ett par stycken. Och visst stämde det! Inte mycket mer än någon månad senare så drabbades en av de mina kranar av polisen.

Det verkar som att de verkligen har satt in stora och effektiva resurser för att störta droghandeln i Umeå, trotts att dom aldrig kommer att lyckas så svider det för många.

Jag lyfter ett varnande finger för den som för tillfället på ett eller annat sätt är involverad i droghandeln uppe i Umeå, personligen så hade jag legat lågt ett tag framöver.
Citera
2014-08-15, 04:11
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
obbola?
Jag tänker på Haga.

Men som sagt, inte alls säkert jag vet vilka som avses.
Citera
2014-08-15, 18:46
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:

Namn?
Citera
2014-08-16, 02:26
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Namn?
Namn lämnas inte ut.
Citera
2014-08-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axetown33
Ett krig som aldrig tar slut med våra skattepengar. Free drugs!

Ja jag kunde inte bry mig mindre om att vuxna människor säljer brunt/grönt till varandra.

Satsa pengarna på att motverka att ungdomar missbrukar (även alkohol) och andra brott som har verkliga offer istället.

Men Umeåpolisen verkar gilla att gå på "droghandeln", det ger väl lätta pinnar i statistiken.
Citera
2014-08-16, 18:35
Medlem
Citat:
Jag tänker på Haga.

Men som sagt, inte alls säkert jag vet vilka som avses.

Tillslaget var på Haga.

Men en av GM bor i Obbola.

Sedan var den en pojk som åkte från Gbg. Som polisen tror kom med 1kg marijuana och 0.5 kg hash.
Men efter som killen från Obbola inte säger hur han fick tag på drogerna så åker nog han från Gbg bara dit för cr 7 gr och brott mot knivlagen..

Han i Obbola hade ett avsågat salongsgevär i Obbola, han åker nog dit på det med.

Det jag finner intressant i denna FUP är telefonavlyssningen.
Det är så att många saker som sagts har sagts innan samtalet är uppkopplat..
Innan samtalet kopplat har det spelats in samtalet som förs i rummet, det visste jag inte att det funkar.

Sedan en sak jag tycker är kasst..
En av dom åtalade är psykolog studerande, sommar jobbar som personlig assistent.
Han tar med sig sin brukare och köper grönt...
Han får hjälp att köpa sprit "så slipper man jobba nykter"

Sedan florerar det en "kändis" i utredningen.. Konstigt att inte VK nappar på det, men kanske döds mettallen är död nu för tiden??
Citera
2014-08-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sivert.1932
Innan samtalet kopplat har det spelats in samtalet som förs i rummet, det visste jag inte att det funkar.

Var hittar man denna FUP?
Citera
2014-08-17, 05:05
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sivert.1932

Menar du alltså att polisen har avlyssnat de misstänka via mikrofonen i deras mobiltelefoner när de inte var uppkopplade i ett samtal? Detta låter i sådana fall otroligt läskigt - att de kan/får göra så. Då är det ju inte helt omöjligt att tro att dom kanske till och med kan kolla genom din kamera också?

Tekniken för sådant har ju funnits länge, men jag visste inte att polisen kunde göra det, och absolut inte utan att mobilägaren fått sin mobil infekterad.
Citera
2014-08-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Menar du alltså att polisen har avlyssnat de misstänka via mikrofonen i deras mobiltelefoner när de inte var uppkopplade i ett samtal? Detta låter i sådana fall otroligt läskigt - att de kan/får göra så. Då är det ju inte helt omöjligt att tro att dom kanske till och med kan kolla genom din kamera också?

Tekniken för sådant har ju funnits länge, men jag visste inte att polisen kunde göra det, och absolut inte utan att mobilägaren fått sin mobil infekterad.

Utvecklingen har nog gått längre än så..

.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in