Citat:
Ursprungligen postat av
kinesarsle
Tackar för det. Du som verkar ha koll. Vad skulle du säga är skillnaden mellan C&J och Carmina?
Tycker också att Carmina och C&J benchgrade är ungefär jämförbara. C&J BG har visserligen (åtminstone i Sverige, är en speciell spec. som Hammargruppen har och vet inte exakt vad som skiljer sig mot UK) läderboard i hälkappan, medan jag då som sagt tror att Carmina har Celastic. Men som Rolle säger är Carminas sulor finare. Ovanläder ungefär samma. Så Yanko är vad det verkar väldigt bra för pengarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strandraggar
Celastic? Är det läderspån blandat med lim?
Jag har ett par Meermin från LM och den hälkappan är hård som granit. Hur mycket jag än försökt mjuka upp hälkappan har det ej gått. Möjligtvis en felkonstruktion? Carminas hälkappor är också hårda men ger med sig efter ett tag.
Ska köpa en mafteibespoke på trunken. Blir intressant att se hur hälen är på premiumskor.
Nej, läderspån och lim är läderboard, Celastic är plastimpregnerad textil som värms eller behandlas med lösningsmedel och därefter går att forma, och som sedan stelnar. Mer följsamt och anpassningsbart efter foten än thermoplast, inte riktigt lika bra som läderboard.
Maftei har så klart riktigt läder i både häl- och tåhättor.