Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-13, 22:37
Medlem
Fougberg är den enda jag tror på.
2014-08-13, 22:44
Medlem
Lemaitre känns blek. Hade ju i princip världens näst bästa acceleration från 50-100 meter på 100m för några år sedan.
2014-08-13, 22:51
Medlem
Citat:
Lemaitre känns blek. Hade ju i princip världens näst bästa acceleration från 50-100 meter på 100m för några år sedan.
Han är rätt blek jämfört med resten av världseliten på 100 meter, ja.
2014-08-13, 22:53
Medlem
ändå lite roligt att en svensk var som första vit man under 10 sekunder på 100 meter.
2014-08-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, det är för slappa regler. Eftersom afrikanerna är överlägsna på långdistans, så blir det automatiskt dessa som drar till sig intresset. Det vore dock lika jävla fel om vi köpte en amerikan till Sverige. Det handlar inte om hudfärg.
Vem har sagt nåt om hudfärg? Vad dillar du i? Dessutom har vi ju redan köpt Aregawi så vi har ju redan handen i syltburken.
2014-08-14, 08:12
Medlem
Var det återhämtningen som ställde till det för Rogestedt igår eller hade han en av de sämre dagarna man ibland kan ha efter ett höghöjdsläger?
2014-08-14, 08:13
Medlem
Fickludds avatar
Torneklints tre till fem medaljer ser svårt ut att uppnå.
2014-08-14, 08:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady

En fantastisk löpare, som jag hoppas hittar tillbaka till, och överträffar, 2011 års kapacitet vid Peking-VM nästa år och Rio-OS året därpå. På 100 m är hans bästatider från de fem senaste åren:

9.97
9.92
10.04
10.00
10.10

Han är trots allt fortfarande bara 24 år gammal, borde kunna ha sina allra bästa år på arenan framför sig. I år har han 20.08 på 200 m, en bit från PB på 19.80. Bör ändå kunna räcka till ett femte EM-guld om han kommer i närheten av SB i finalen.

Varför det inte riktigt stämmer för honom, även om han fortfarande är snabb, är svårt att sia om.
Kan ju ha med personliga levnadsomständigheter eller motivation att göra. Men man tycker väl som lekman att det faktum att Vicaut passerat honom som bäste fransman borde verka sporrande, inte hämmande.

När Schippers med stor framgång satsar på sprint är det upp till Broersen att bärga ett nederländskt guld. Tror hon har goda förutsättningar för det - belgiskan Thiam, tyskorna Schwarzkopf och Rath, polskan Tyminska, tjeckiskan Klucinova och fransyskan Nana Djimou hårdast emot. Jessica Samuelsson kan ta sig över 6000 poäng men har förstås inget med medaljerna att göra. 28:a i Europa i år.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-14 kl. 08:55.
2014-08-14, 09:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Var det återhämtningen som ställde till det för Rogestedt igår eller hade han en av de sämre dagarna man ibland kan ha efter ett höghöjdsläger?

Har funderat lite själv på det. Trots att han gjort framsteg denna säsong så har han delvis varit ojämn. Snabba lopp har blandats med betydligt trögare lopp. PB-loppet i Sollentuna kom inte efter höghöjdsuppladdning så frågan är om det är rätt sätt för honom att ladda upp. Kanske borde han åkt ner tidigare från den höga höjden i St Moritz. Eller är det fel på hela hans träningsupplägg. Han har ju satsat ganska mycket på träningsperioder utomlands men borde inte detta gett bättre betalt för honom? Slutligen skulle jag vilja se ett annat taktiskt upplägg. Visst, han är inte en Almgren-typ-löpare men samtidigt har han inte borzakovskispurt så jag skulle vilja se lite offensivare löpning från start.
2014-08-14, 09:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
När Schippers med stor framgång satsar på sprint är det upp till Broersen att bärga ett nederländskt guld. Tror hon har goda förutsättningar för det - belgiskan Thiam, tyskorna Schwarzkopf och Rath, polskan Tyminska, tjeckiskan Klucinova och fransyskan Nana Djimou hårdast emot. Jessica Samuelsson kan ta sig över 6000 poäng men har förstås inget med medaljerna att göra. 28:a i Europa i år.

Jag tror medaljerna kommer stå mellan Broersen, Thiam och Schwarzkopf och i den ordningen kommer medaljerna fördelas. Schwarzkopf har gjort comeback efter skadeproblem och tror att hon blir bättre samtidigt som Broersen och Thiam gjort stora framsteg. Samuelsson tror jag kommer göra kring 6200 poäng eller lite över 6200 poäng. Hon har visat stigande form samtidigt som hon gjorde Götziskampen i lånade för små skor. Osäkerheten är väl fortfarande det inledande häckloppet.
2014-08-14, 09:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Torneklints tre till fem medaljer ser svårt ut att uppnå.

Varför det? Medeldistanstjejerna tar tre medaljer och så kniper Torneus ett brons.
2014-08-14, 09:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tror medaljerna kommer stå mellan Broersen, Thiam och Schwarzkopf och i den ordningen kommer medaljerna fördelas. Schwarzkopf har gjort comeback efter skadeproblem och tror att hon blir bättre samtidigt som Broersen och Thiam gjort stora framsteg. Samuelsson tror jag kommer göra kring 6200 poäng eller lite över 6200 poäng. Hon har visat stigande form samtidigt som hon gjorde Götziskampen i lånade för små skor. Osäkerheten är väl fortfarande det inledande häckloppet.

Så bra som över 6200 poäng alltså? Vore kul om hon fick till det. Blev ju femma i EM för två år sedan, då på 6262 poäng:

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_European_Athletics_Championships_%E2%80%93_Wo men's_heptathlon

Överraskande lettiskt silver och brons då, och silvermedaljören Ikauniece-Admidina är ju med och har gjort över 6300 poäng i år, bör nog också nämnas som en av dem som siktar på medalj.

Noterbart: ingen ryska till start i en EM-sjukamp.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-14 kl. 09:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in