2014-08-13, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nej, han dömdes för ett brott som, enligt svensk rättsordning, var bevisat bortom rimligt tvivel. Att några tomtar på ett dödsknarkarrasistforum, i avsaknad av videobevisning under brottets utförande, hyser tvivel är inte resningsgrundande. Men högsamlaren kanske kan vittna om annat.
Jag bortser från raljerandet, och konstaterar att jag har svarat på OY:s fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Oavsett vilket så bevisar inte detta att det var KJ som utdelade de dödande sticken, inte heller att han har orsakat likdoften i bilen. Dock anser jag att mycket talar för att KJ har med fallet att göra i någon del och att han på sin höjd borde dömts till brott mot griftefriden.
Citera
2014-08-13, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I den här tråden sysslar vi väl med vad som de facto ägt rum, dvs KJ har blånekat till allt, ljugit, broderat och lämnat de mest bisarra förklaringar på det mesta.
Han dömdes de facto för dråp, även om jag inte håller med om alla dina påståenden.
Citera
2014-08-13, 21:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det tror jag inte ett ögonblick på. Han visste vad förhörsledarna var ute efter.

Är själv inte så säker på det. Den 11 maj är ett datum han kan relatera till med anledning av eventet.

Dagarna innan åkte han runt med kompisar i bilen för att leta efter VB, de kan då ha lastat in sitt bagage.

Fast å andra sidan har han förr visat prov på rädsla för att bli misstänkliggjord av polisen. Om han med säkerhet visste att bagageutrymmet var närapå tomt vid tidpunkten för försvinnandet kunde han också räkna ut vad det innebar.

Mitt resonemang bygger givetvis på att han är oskyldig till blodets uppkomst.
Citera
2014-08-13, 21:24
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad är det för vittne du talar om?

Ett vittne som gjort misstänkta iaktagelser på KJs parkering. Finns i FU eftersom han är hörd av polis.
Citera
2014-08-13, 21:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Ursäkta, men det var väl via SS och DS telefoner man fick dessa SMS? Inte genom att de gick att återskapa.

Av vad jag har förstått och kunnat utläsa kunde man återskapa 3 st sms aktuella kväll.
Citera
2014-08-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Ett vittne som gjort misstänkta iaktagelser på KJs parkering. Finns i FU eftersom han är hörd av polis.

Riktigt skumma iaaktagelser dessutom: Någon som duckar ner i bilen- som uppenbarligen inte vill bli sedd.
Citera
2014-08-13, 21:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Av vad jag har förstått och kunnat utläsa kunde man återskapa 3 st sms aktuella kväll.

Hur som helst, sms-trafik mellan MB och SS den 4:e fick man reda på genom att tömma MB mobil. Hur fick man reda på sms-trafik mellan MB och VB mobiler den 4:e?
Citera
2014-08-13, 21:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur som helst, sms-trafik mellan MB och SS den 4:e fick man reda på genom att tömma MB mobil. Hur fick man reda på sms-trafik mellan MB och VB mobiler den 4:e?
Teleoperatören.
Citera
2014-08-13, 21:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Klockslag och telefonnummer till/från registreras.
Citera
2014-08-13, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Klockslag och telefonnummer till/från registreras.
Position och IMEI-nummer (mobilens eget id-nummer) icke att förglömma.
Citera
2014-08-13, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Teleoperatören.

Och det har retts ut hur det kan komma sig att sms-data mellan MB och SS den 4:e fanns i MB mobil men att trafiken mellan MB och VB den 4:e inte fanns i MB mobil?

Jag avser trafikdata, inte meddelandenas innehåll.
Citera
2014-08-13, 22:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Position och IMEI-nummer (mobilens eget id-nummer) icke att förglömma.

Du har rätt - tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in