2014-08-13, 06:35
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Jag kom just på en situation där jag agerar olika dock. Jag har erbjudit mig att bära någon gammal tants matkasse när vi var på väg åt samma håll, men jag tror inte att jag hade frågat en gammal man lika lätt. Då måste det se ut som att han har stora problem med kassen innan jag hade frågat det. Varför vet jag inte riktigt.

Det kommer nog fler saker ifall du tänker noga, men det kommer låta lite kontroversiellt när jag nu säger att många svenska män lever i ett ganska djupt emotionellt vakuum (inte att säga att de är oempatiska eller onda för det) och antar att staten ska komma och hjälpa de som behöver hjälp, ser inte till äldre när de behöver hjälp och känner varesig mycket respekt för sin far och farfar eller stark empati för kvinliga släktmedlemmar. Svenskar har mycket svag koppling mellan generationer också vilket jag ser som mycket sorgligt.

Jag vill ju hjälpa en äldre man att känna att han fortfarande är en man själv, det ger honom större lycka än att få hjälp och känna sig gammal. De flesta äldre svenska män är dock inte särskilt manliga och har väldigt lite livskraft kvar jämfört med äldre män i tex USA eller Sydeuropa enligt min erfarenhet.

Att hjälpa äldre svenska damer är ju mycket enklare.
Citera
2014-08-13, 06:36
Medlem
Går radikalfeminismen alldeles för långt (vilket jag tror att det är nära att den har gjort nu) så kommer den att bekämpas av både kvinnor och män som är vettiga i skallen. Tillsammans. Feministhatet kommer inte att kunna fortsätta hur länge som helst.

Jag tror att man i framtiden kommer att titta tillbaks på den här tidsepoken och se med förakt på allt hat som finns i feminismen idag.
Citera
2014-08-13, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Jag vill ju hjälpa en äldre man att känna att han fortfarande är en man själv, det ger honom större lycka än att få hjälp och känna sig gammal.
Ja, det har du rätt i. Jag skulle nog hellre kämpa lite för att få hem den där jävla kassen och klara mig själv om jag vore åldring än att låta någon annan hjälpa mig.

Dessutom vet jag att gamla män växte upp i en tid där det var mycket mer självklart att dom skulle klara saker själv som en riktig karl. Det skulle troligen kännas mer förnedrande för dom, och jag vill inte förnedra folk. Gamla kvinnor har ju troligare inställningen att det är en gentleman som hjälper en kvinna "i nöd" typ.

När radikalfeministerna blir gammal och skruttig så kanske dom inte kommer uppskatta gesten på samma sätt.
Citera
2014-08-13, 07:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De här frågorna ställer jag till er heterosexuella tjejer som är här. Jag är nyfiken på hur ni resonerar.

1. Anser du att din man bör beskydda dig (och era barn) om ni hamnar i en farlig situation?

2. Anser du att om din man jobbar mer och tjänar bättre, att du då har en större plikt att ta hand om hemsysslor?

3. Anser du att om du jobbar mer och tjänar bättre, att din man då har en större plikt att ta hand om hemsysslor?

4. Om du först skulle använda våld mot din man, har han då rätt att besvara med (rimligt) våld?

1) Nej jag bör skydda honom. Jag är expendable det är inte han.

2) Nej jag anser inte att min man bör jobba. Jag bör både jobba och sköta hemmet.

3) Nej.Om mannen ska sköta hem-sysslor vad ska han ha en kvinna till?

4) Jag skulle aldrig använda våld mot min man. Min man bör slå mig om han inte är nöjd med något, här är ett exempel på hur alla kvinnor bör resonera,

Citat:
Twatting the twats: why so-called “domestic violence” is actually nothing more than much needed domestic discipline and every man is fully entitled to beat the shit out of any worthless fucking cunt he likes just because he feels like it!

So let’s look at what’s so GOOD about “domestic violence.”

1 It’s male empowerment

2 It’s fun – especially for the man!

3 It helps the man get out his frustration in a useful way.

4 It helps the cunt to reflect upon its own lowly place in the world compared to his.

5 It reminds the cunt of ONE of the reasons he is superior – because he can beat the shit out of it any time he feels like it

6 It puts the cunt in its proper place

7 It helps him work off surplus energy and keeps him fit

8 It’s a great reminder to the cunt NOT to forget his dinner or try to back chat him or do anything else that us stupid twats do all the time

9 It helps to cement the natural order of things where the man rules and the woman serves

10 It’s just punishment if the cunt has displeased him in any way
Senast redigerad av Babianen 2014-08-13 kl. 07:27.
Citera
2014-08-13, 07:36
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
De här frågorna ställer jag till er heterosexuella tjejer som är här. Jag är nyfiken på hur ni resonerar.

1. Anser du att din man bör beskydda dig (och era barn) om ni hamnar i en farlig situation?

2. Anser du att om din man jobbar mer och tjänar bättre, att du då har en större plikt att ta hand om hemsysslor?

3. Anser du att om du jobbar mer och tjänar bättre, att din man då har en större plikt att ta hand om hemsysslor?

4. Om du först skulle använda våld mot din man, har han då rätt att besvara med (rimligt) våld?

1. Nej, eller alltså.. om jag är ute med någon, vem som helst, och någon ger sig på mig så förväntar jag inte direkt att mitt sällskap bara står där.

2 + 3. Det beror hur ofta jag/han är hemma. Om jag/han är arbetslös då är det en självklarhet att man tar hand om hemsysslor och inte bara ligger hemma och slappar. Lönen spelar ingen roll. Jag/han får inga fördelar om jag/han tjänar mer. Absurt!

4. Jag skulle aldrig uttrycka mig med våld, men om jag gjorde det så har han samma rätt. Öga för öga, tand för tand. Fuck samhällets normer.
Citera
2014-08-13, 07:51
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej jag bör skydda honom. Jag är expendable det är inte han.

2) Nej jag anser inte att min man bör jobba. Jag bör både jobba och sköta hemmet.

3) Nej.Om mannen ska sköta hem-sysslor vad ska han ha en kvinna till?

4) Jag skulle aldrig använda våld mot min man. Min man bör slå mig om han inte är nöjd med något, här är ett exempel på hur alla kvinnor bör resonera,

En bra troll ska aldrig överdriva så mycket att hans alterego utan rimliga tvivel visar sig vara 100% påhittad.
Citera
2014-08-13, 08:51
Avslutad
Citat:
Det är ju fint och idealistiskt. Vet att svenska kvinnor ofta gillar att uttala sig fint och idealistiskt och jag tror att ni delvis kanske har rätt i vad ni säger, men ibland vet jag inte ifall några har grävt tillräckligt djupt i sig själva för att verkligen veta vad som är sant eller inte.

Jag hör kvinnor säga att de vill ha snälla killar, det kan vara fattiga män utan status, män som är mjukisar osv.

Jag hör ibland män i Sverige säga att de inte bryr sig om utseendet, att de vill ha ett jämställd förhållande, att de kan känna sig som män utan att tjäna mer än kvinnan.

Jag hör inte folk uttala sig så här i andra länder, inte i samma omfattning i alla fall. Sedan så skiljer ju sig alla dessa ideella svenskar som helt slutat att vara djur mer än något annat land, de kanske saknar självkännedom för att veta ens varför de skiljer sig.

Eller så kan du tänka steget längre - i Sverige har vi det så pass tryggt och fritt att vi faktiskt kan ta en extra semesterdag, vi kan ta det där lånet och räkna med att kunna betala av det, vi är inte instängda i samma grad och behöver inte ögna igenom bankkontot och läkarutlåtandet hos vår partner för att känna oss trygga.
Vi vet att vi kan lämna någon och vara oberoende, att vi kan bygga vår framtid. Det här ger oss en unik chans att omvärdera och se till människan, inte till det yttre hos varandra.
Läser du lite undersökningar så ser du att svenskar tycker att arbetsmiljö, villkor och dyl är mycket viktigt, men i andra länder länder tar lönen första, andra och tredje plats.

Det är inte en hemlighet att vi har det så pass bra att vi kan tänka rationellt utan reptilhjärnans härskande överlevnadsinstinkt.
Tycker du att mina värderingar är idealistiska så är vi inte ett par, hitta någon som håller med dig i ditt bakåtsträvande eller köp en fru.

Kan även tilläggas att vi aldrig kommer att komma fram till något, när du är så osäker att du måste gömma dig bakom rollerna man och kvinna. Låt folk som inte ha samma problem leva på det viset som är bekvämt för dem.
Senast redigerad av drink.luder 2014-08-13 kl. 08:57.
Citera
2014-08-13, 10:48
Medlem
Citat:

1. Ja precis som tvärtom
2.Nej. varför? har han inte tid får han väl gå ner i tid.
3.Nej. varför ska han göra mer av detta jobb som dessutom inte ger nån ersättning bara för att jag ska tjäna mer?
4. Nej, flippar nån ut på det sättet så går man tills vederbörande har lugnat ner sig.
Citera
2014-08-13, 10:54
Medlem
1. Varför skulle han behöva det?

2. Nej jag gillar inte "hemsysslor"

3. Ja om han gillar "hemsysslor"

4. Ja om det med rimligt våld anses att han inte av misstag dödar mig för en liten pungspark eftersom han väger mycket mer än mig.
Citera
2014-08-13, 12:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
En bra troll ska aldrig överdriva så mycket att hans alterego utan rimliga tvivel visar sig vara 100% påhittad.

1) Män har alltid sett det som deras jobb att skydda sina kvinnor, varför skulle en kvinna inte se det som sitt jobb att skydda sin man?

2) Män har alltid sett det som deras jobb att försörja sina kvinnor, varför skulle en kvinna inte se det som sitt jobb att försörja sin man?

3) Män uppskattar att ha en kvinna som passar upp på dem. Kvinnor uppskattar inte att ha en man som passar upp. Därför är det naturligt att kvinnan sköter hemmet. Du kan se att män som gör mer hem-sysslor har mindre sex,

Citat:
A February paper in the American Sociological Review reported that married couples in which men take on a greater share of the dishes, laundry and other traditionally female chores had sex less often than average, which in this study was about five times a month. Yet couples in which men confined themselves largely to traditionally male chores such as yard work enjoyed sex more frequently than average. Taken to the extreme, men who performed all the traditionally female chores would have had sex 1.6 times less often than men who did none of them.

4) Om kvinnan inte blir slagen kommer hon känna att hon kan komma undan med dålig service. Vad är det värsta som kan hända? Att mannen klagar? Ingen kvinna bryr sig om det. Men om en kvinna vet att mannen kommer att slå henne om han inte är nöjd kommer hon jobba hårdare för att tillfredsställa honom.
Citera
2014-08-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
2.Nej. varför? har han inte tid får han väl gå ner i tid.
3.Nej. varför ska han göra mer av detta jobb som dessutom inte ger nån ersättning bara för att jag ska tjäna mer?
4. Nej, flippar nån ut på det sättet så går man tills vederbörande har lugnat ner sig.
2. Hur menar du? Skulle du kräva att han går ner i tid?
3. I exemplet tjänar du redan mer, oavsett om han gör mer av hemsysslorna eller inte.
4. Hur menar du? Gäller detta oavsett kön?
Citera
2014-08-13, 13:26
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drink.luder
Eller så kan du tänka steget längre - i Sverige har vi det så pass tryggt och fritt att vi faktiskt kan ta en extra semesterdag, vi kan ta det där lånet och räkna med att kunna betala av det, vi är inte instängda i samma grad och behöver inte ögna igenom bankkontot och läkarutlåtandet hos vår partner för att känna oss trygga.
Vi vet att vi kan lämna någon och vara oberoende, att vi kan bygga vår framtid. Det här ger oss en unik chans att omvärdera och se till människan, inte till det yttre hos varandra.
Läser du lite undersökningar så ser du att svenskar tycker att arbetsmiljö, villkor och dyl är mycket viktigt, men i andra länder länder tar lönen första, andra och tredje plats.

Det är inte en hemlighet att vi har det så pass bra att vi kan tänka rationellt utan reptilhjärnans härskande överlevnadsinstinkt.
Tycker du att mina värderingar är idealistiska så är vi inte ett par, hitta någon som håller med dig i ditt bakåtsträvande eller köp en fru.

Kan även tilläggas att vi aldrig kommer att komma fram till något, när du är så osäker att du måste gömma dig bakom rollerna man och kvinna. Låt folk som inte ha samma problem leva på det viset som är bekvämt för dem.

Reptilhjärnan kommer inte till användning bara när man behöver det för att överleva, den finns alltid där som hjärnans skälva rotstam, den är roten till starka begär som vi känner. Hunger efter mat, självbekräftelse, sex, alkohol osv.

Buddister och taoister tillexempel har kommit till rot och funnit deras skugga och försöker hantera alla problem som de orsakar, moderna svenskar (fattiga som rika) med deras ständigt sökande efter sex och alkohol och stimulans i kryssningar och dylika sexresor har ingen inre harmoni överhuvudtaget. Den gamla svensken som arbetade hårt och hade större familjer och kommunikation mellan generationer emellan hade nog något djupare på gång än den moderna svensken som alltid försöker passa in i ständigt skiftande moderniteter.

Massor av problem som svenskar i högsta grad känner, Sverige är ju inget gulligt harmonisk utopi av något slag. Sverige är ett land där ungdomar av båda könen, de som är menade att vara i deras lyckligaste år är ovanligt deprimerade och apatiska, där människor inte kan ha kul utan att bli störtfulla, där båda könen går runt och är fruktansvärt frustrerade på varandra och ser bara fel på varandra. Generationer kommunicerar inte naturligt, gamla lämnas i ålderdomshem för att ruttna (menar inte av staten, utan familjen!).

Sedan är det självklart landet med flest skilsmässor:

http://www.darndivorce.com/divorce-rates-around-the-world/

Något är allvarligt fel med Sverige och jag tror inte ens att jag kan sätta fingret på alla orsaker till att det gåt så fel.

Materiellt har vi ju det bra men själsligt så mår vi så jävla dåligt.
Senast redigerad av markus120 2014-08-13 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in