2014-07-24, 22:43
Medlem
2 mörd som kom ut näst direkt !

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Alkohol är förvisso ett gift, men om du menar att negerns handlingar beror på cannabis och alkohol, så är det rimligtvis ett minst sagt tvivelaktigt påstående. Både jag och många jag känner har använt både alkohol och cannabis i stora mängder utan att någonsin ha begått ett endaste grövre brott, medan det lär vara tvivelaktigt att våldsnegern har använt alkohol och/eller cannabis varje gång han begick de hundratals grövre brott han redan hade lagförts för innan det här fallet. Ingen dödar p.g.a. cannabis, men däremot kan givetvis inte ens cannabis förhindra en våldsneger från att begå våldsbrott.

Hade Sverige gett normala straff, så hade han förmodligen suttit inne och hade inte kunnat slå ihjäl två personer, så med tanke på det lär det vara rimligare att hävda att de rödgrönas och alliansens beslut att inte ha ett fungerande rättsväsende dödar.
Skitsnack ! Finns massor av 2:a som gjort mkt värre saker än han( innan Ljungsbr) och
borde suttit inne för att förhindra nya mord----de flesta av dem ariska svennar . I Lule mörd 1 ung kvinna 1988---sambon ute eft 2 years
för att kort däreft ta bort 1 rysk kvinna han dejtat ! Yngling 17 mörd sin mor helt utan anledn
ute inom kort, knivhugger sin sambo i halsen helt oprovoc----flickan avlider(denna pers blit förh-vis
aldr fri !) Eg borde dessa 2
namnges men jag avst--------------massor av folk här vet nog vilka det gäll. Finns mass av likn ex !
Senast redigerad av deakpeasley 2014-07-24 kl. 23:03. Anledning: Inga namn !
Citera
2014-08-13, 10:58
Medlem
spoilers avatar
Citat:
34-årige Doudou Ahoka, som dömts till livstids fängelse för dubbelmordet i Ljungsbro, anser sig vara felaktigt dömd och har nu via sin advokat överklagat till Högsta domstolen.

http://www.folkbladet.se/nyheter/?articleid=7230670
Citera
2014-08-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
http://www.folkbladet.se/nyheter/?articleid=7230670

Hoppas att detta initiativ belönas med en straffskärpning.
Citera
2014-08-13, 13:02
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Hoppas att detta initiativ belönas med en straffskärpning.

Han är redan dömd till lagens strängaste straff.
Tror inte HD tar upp det, speciellt inte med tanke på att både Tingsrätt och Hovrätt var eniga.
Citera
2014-08-17, 20:20
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
"*Han kräver i första hand att bli helt frikänd för ansvar för mord och försök till mord."

Lycka till dumjävel.
Citera
2014-08-17, 21:55
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
"*Han kräver i första hand att bli helt frikänd för ansvar för mord och försök till mord."

Lycka till dumjävel.

Finns inga nya tillkomna omständigheter, och som sagt var Tings- och Hovrätt eniga så det lär inte hända. Den enda effekten han uppnår med att överklaga är att han får tillbringa längre tid i häkte.
Citera
2014-08-27, 07:09
Medlem
jaochss avatar
Skulle vara tacksam om någon kunde ladda upp FUP igen, de länkar jag hittat har varit döda.
Citera
2014-09-19, 11:15
Medlem
lasse-luss avatar
Minns den här killen lite då jag satt med honom på Korpberget 2012-2013 tror jag de var, la redan då märke till att han var knepig och inte som alla andra
tror även att han blåste mig på gräs 2011 i Skåne, någon som vet om han har rört sig i Skåne trakterna?
mvh
Citera
2014-09-30, 10:26
Medlem
Dubbelmördaren vill ha en ny rättegång (Ljungsbro)

Vet inte om jag skulle posta det här inne eller i Juridik?

Aja.

Ännu en gång bevisar idioten att han inte känner något ansvar eller riktig ånger för vad han gjort mot dessa två människor och deras nära o kära.

Hur stor möjlighet är det att idioten kommer att få ett mildare straff?

http://corren.se/nyheter/linkoping/darfor-vill-dubbelmordaren-ha-en-ny-rattegang-7382311.aspx
Citera
2014-09-30, 10:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltsvensson
Ska det postas i ABoK, ska det postas i rätt tråd. Ny trådstart sammanslagen med ursprungstråden.

/Mod.
Citera
2014-09-30, 13:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Aja.

Ännu en gång bevisar idioten att han inte känner något ansvar eller riktig ånger för vad han gjort mot dessa två människor och deras nära o kära.

http://corren.se/nyheter/linkoping/darfor-vill-dubbelmordaren-ha-en-ny-rattegang-7382311.aspx
Mildare straff?

Överklagan vill i princip att straff undanröjs och att vård ges istället ...

Ahokas advokat, Pia Engström Lindgren, ifrågasätter i en inlaga som nu lämnats in till Högsta domstolen om hovrätten har tolkat yttrandet från Socialstyrelsens rättsliga råd på ett korrekt sätt. Advokaten påpekar att ingen företrädare för rättsliga rådet träffat 34-åringen personligen. Däremot ska, enligt advokaten, fem läkare ha kommit fram till att Ahoka led av en allvarlig psykisk störning vid gärningen.

Det är alltså inte tal om "mildare straff" - utan om vård eller straff ...
Citera
2014-09-30, 15:49
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:

Aja.

Möjligheten att han får mildare straff är inte jättestor. Två insatser har dömt exakt likadant och några nya omständigheter har inte tillkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in