Tror som du själv säger att de gula bladen kan bero på någon brist. Är inte mer än glad amatör på detta område, men har du egentligen något att förlora på att "bredspektrumgöda"? Om du nu inte redan gjort det... Är det jord eller hydro?
Det har spridit sig. Fler blad som blir gula och torkar ihop..
Det har spridit sig. Fler blad som blir gula och torkar ihop..
Vad trist! Är det lång tid kvar till skörd?
Har du möjlighet att lägga upp en bild? Så kanske det blir lättare för folk i tråden att hjälpa till. Jag är som sagt inte skiterfaren på detta område och kan typ noll om just utomhusodling tyvärr
Har du möjlighet att lägga upp en bild? Så kanske det blir lättare för folk i tråden att hjälpa till. Jag är som sagt inte skiterfaren på detta område och kan typ noll om just utomhusodling tyvärr
Första gången jag odlar det är ett tag till skörd men ska ta in den inom några veckor som sagt uppskattar all hjälp
Senast redigerad av AgustSeri 2014-08-13 kl. 13:10.
Är lite nojjig att man kan spåra fotot men kan försöka lägga upp den på någon sida det är första gången jag odlar cannabis så vet inte vad det är, jo det är långt till skörd men jag ska ta in den om någon vecka
Ett sista halmstrå bara: Står den i moder jord eller i en kruka? Om i en kruka, hur länge har den stått så? Tänkte på om rotsystemet har hunnit bli så stort att det bara är rötter och ingen jord i krukan, då kan det bli så att vattnet bara rinner av utan att plantan hinner suga upp det.
Om det är i jorden, grävde du en grop och la i fin planteringsjord eller grävde du bara ner den i jorden som fanns på plats?
Tror hur som helst på att intag och omplantering i stor fin kruka med ny jord och lite leca fixar biffen. Det brukar iaf göra underverk för de flesta plantor (alltså generellt nu, ej specifikt cb) som stått trångt länge att få komma i större kruka med ny jord.
Och annars? Tja... breakage?
Breakage... Breakage!?!? You think TUCO had BREAKAGE??!?
Nä men att bli/vara bra på odling/skötsel är väl kanske 30% teori och 70% praktik/känsla/"gröna fingrar"om du frågar mej. Oavsett vad skörden blir har du fått bra erfarenhet.
Cannaseeds.dk är en sida som säljer billiga frön (runt 8-10 kr/st ofemmade), det som är nice med det är att då kan man köra lite mer trial n error än när man köper feminized cp-haze för typ 100-120kr/st. Jag tycker iaf att det är roligare som.amatör att odla på det viset, dock förstår jag ju att kommersiella odlare med monstersetups och 100% koll kan tycka det är värt.
ÄR DENNA OG. KUSH-PLANTAN FÖR MYCKET NERBUNDEN?
Tacksam för svar!
Ps. Jag har odlingblogg
För mycket för vadå? Verkar den må dåligt eller? Tycker den ändå ser rätt kry ut, fast ganska långsträckt. Men det spelar väl inte så stor roll om du ändå ska binda ner den
Testar detta själv för första gången så jag är ingen expert, den här killen verkar däremot ha bra koll tycker jag:
Ett sista halmstrå bara: Står den i moder jord eller i en kruka? Om i en kruka, hur länge har den stått så? Tänkte på om rotsystemet har hunnit bli så stort att det bara är rötter och ingen jord i krukan, då kan det bli så att vattnet bara rinner av utan att plantan hinner suga upp det.
Om det är i jorden, grävde du en grop och la i fin planteringsjord eller grävde du bara ner den i jorden som fanns på plats?
Tror hur som helst på att intag och omplantering i stor fin kruka med ny jord och lite leca fixar biffen. Det brukar iaf göra underverk för de flesta plantor (alltså generellt nu, ej specifikt cb) som stått trångt länge att få komma i större kruka med ny jord.
Grävde en stor grop la ner ny fin näringsrik jord.