2014-08-12, 18:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Inget vet vart hon var på väg från Lejonbacksvägen, inte du heller. Mest troliga på väg hem.
]
Nu ska vi nog undvika att försöka framställa det som ett obestridligt faktum att det
verkligen förhöll sig på det viset att det var Vatchareeya som gick där vägen fram kl.21.30.
Det är ytterst osäkert med den saken. Bör det ånyo framhållas!
Citera
2014-08-12, 19:24
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag påstår inte att VB gick till MB. Du påstod att AF bodde nära Lejonbacksvägen. Det senare är en trådsanning.

Du har fortfarande inte förklarat, om VB gick från KJ till AF, eller hem, varför tog hon då omvägen via Lejonbacksvägen?

När morsan flyttade är ointressant, eftersom det var efter försvinnandet. Vid veckoslutet för försvinnandet bodde båda två på Lulevägen, nära Ugglegatan.

Vad menar du med Namibia1:s fråga? Och vad ligger 1500 m bort från Prästgatan? Och vad har Prästgatan med saken att göra?

(OM det var VB vittnet såg, kom ihåg det..) Omvägen kan bero på att hon fick sms av AF, så hon vände tillbaka. Eftersom inte Vbs telefon har hittats, och det inte framkommit var AFs telefon befunnit sig. Så kan du inte säga emot det. Det är inte ointressant att veta när morsan flyttade. Jag bad dig länka uppgifter på när dom flyttade till prästgatan. Ditt ord väger inte speciellt tungt. Vad tar det 5-8 min med buss från Lejonbacksvägen till ny adressen du anger nu. Även med den nya adressen du uppger nu, så fortsätter jag kalla det nära. Eftersom VB kan ha åkt tex buss till lulevägen.

-Du har ju Riksväg 97 raka vägen ner mot lulevägen 34. Det kan inte ta lång tid med buss det inte.
Senast redigerad av henkess 2014-08-12 kl. 19:39.
Citera
2014-08-12, 19:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om KJ hade varit gärningsmannen hade brottsplatsen varit i bostaden, men nu är inte bostaden någon brottsplats och då blir det mycket svårt om inte omöjligt att placera in honom som gärningsmannen. Det går inte att endast påstå han är gärningsmannen, det måste bevisas också.
Brottsplatsen kan vara någon helt annanstans förvisso, men KJ är lika skyldig ändå.
Det är framlagt tillräckligt med övertygande bevisning för att han skulle bli fälld.
Att du och andra anser annorlunda spelar mindre roll. KJ sitter där han sitter.
Citat:
Att genomföra ett välplanerat styckmord görs inte på en kafferast, det fordras verktyg material som måste införskaffas innan. Det fordras ett lämpligt fordon att genomföra det hela, jag anser det har varit frågan om en kidnappning för att komma åt VB och till det fordras sannolikt två personer plus chaufför och fordonet bör lämpligen varit en skåpbil.
Stopp och belägg!
Det är din åsikt att det är frågan om "ett välplanerat styckmord".
Här finns ingenting konkret som tyder på att så varit fallet.

Intressant förresten med dig: du tror på beställningsmord här precis som du gjorde
med fallet i Nora om jag inte missminner mig. 3 personer inblandade.
Och icke att förglömma Linda Chen-fallet; också en skåpbil med inhyrda kidnappare och
mördare.

Jag får nog lov att säga att jag tycker du är aningens fixerad vid just beställningsmord.
Hur kan det komma sig?
I inget av fallen har några beställningsmord ägt rum. Inga skåpbilar heller använts såvitt vi vet.
Vilket blir nästa fall där det yras om lejda mördare med skåpbil, tro?
Citat:
Något mord har aldrig skett i KJ:s sonata det kan du vara helt övertygad om.
Nej, det har du nog rätt i.
Däremot har hon legat död i bagageutrymmet.
Det har UNOS tillförlitliga nos upplyst oss om, så det så!
Citera
2014-08-12, 19:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Omvägen kan bero på att hon fick sms av AF, så hon vände tillbaka. Eftersom inte Vbs telefon har hittats, och det inte framkommit var AFs telefon befunnit sig. Så kan du inte säga emot det. Det är inte ointressant att veta när morsan flyttade. Jag bad dig länka uppgifter på när dom flyttade till prästgatan. Ditt ord väger inte speciellt tungt. Vad tar det 5-8 min med buss från Lejonbacksvägen till ny adressen du anger nu. Även med den nya adressen du uppger nu, så fortsätter jag kalla det nära. Eftersom VB kan ha åkt tex buss till lulevägen.

Ett resonemang byggt på en mängd faktafel:

Sms: se signaleringslista i FUP. Ingen telefontrafik mellan henne och AF.

Flytt till Prästgatan har enligt uppgift skett först i februari i år.

Det gick ingen buss från Lejonbacksvägen aktuella kväll.
Citera
2014-08-12, 19:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Kanske det förhåller sig så att Kristoffer Johanssons lägenhet gått igenom en rejäl storstädning före 7 maj?
Det är stor skillnad på tre dagar, och sjutton dagar som du skrev. Tror du att en man som KJ kan storstäda sin lägenhet på tre dagar?
Citera
2014-08-12, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
(OM det var VB vittnet såg, kom ihåg det..) Omvägen kan bero på att hon fick sms av AF, så hon vände tillbaka. Eftersom inte Vbs telefon har hittats, och det inte framkommit var AFs telefon befunnit sig. Så kan du inte säga emot det. Det är inte ointressant att veta när morsan flyttade. Jag bad dig länka uppgifter på när dom flyttade till prästgatan. Ditt ord väger inte speciellt tungt. Vad tar det 5-8 min med buss från Lejonbacksvägen till ny adressen du anger nu. Även med den nya adressen du uppger nu, så fortsätter jag kalla det nära. Eftersom VB kan ha åkt tex buss till lulevägen.

-Du har ju Riksväg 97 raka vägen ner mot lulevägen 34. Det kan inte ta lång tid med buss det inte.
Hon fick inget SMS från AF. Läs FUP.
Citera
2014-08-12, 20:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ett resonemang byggt på en mängd faktafel:

Sms: se signaleringslista i FUP. Ingen telefontrafik mellan henne och AF.

Flytt till Prästgatan har enligt uppgift skett först i februari i år.

Det gick ingen buss från Lejonbacksvägen aktuella kväll.

Hon kan ha knatat bredvid lulevägen, skulle tippa på att det tar 15 min för en otränad person att gå den sträckan neråt. Gick det buss från Sävastvägen då?
Citera
2014-08-12, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon kan ha knatat bredvid lulevägen, skulle tippa på att det tar 15 min för en otränad person att gå den sträckan neråt. Gick det buss från Sävastvägen då?
Det spelar ingen roll, hon hade ingen anledning att gå till Lejonbacksvägen om hon skulle till AF.
Citera
2014-08-12, 20:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Nej.
Citera
2014-08-12, 20:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Vad är det som gör att du vill ha henne till AF, finns misstankar från din sida om att han är inblandad?
Citera
2014-08-12, 20:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vad är det som gör att du vill ha henne till AF, finns misstankar från din sida om att han är inblandad?
Hon skulle ha kunnat gå till vem som helst.
Citera
2014-08-12, 20:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det spelar ingen roll, hon hade ingen anledning att gå till Lejonbacksvägen om hon skulle till AF.

Om det var VB kan hon ha tagit av vilken väg som helst, mot Åbergsfortet, sävastvägen,lulevägen. Men egentligen hade hon väl ingen anledning att gå någonstans,förutom hem. Men hem kom hon iaf inte.

Vägen till MB är för långt, på väg till KJ igen (knappast) till AF 15min bort? Mycket möjligt. Ska inte glömma bort allt som talar emot AF, som att han setts i en bil med tex KJ. Och tidigare Ex till VB. Då ser jag ingen anledning att välja bort AF som MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in