Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Om KJ hade varit gärningsmannen hade brottsplatsen varit i bostaden, men nu är inte bostaden någon brottsplats och då blir det mycket svårt om inte omöjligt att placera in honom som gärningsmannen. Det går inte att endast påstå han är gärningsmannen, det måste bevisas också.
Brottsplatsen kan vara någon helt annanstans förvisso, men KJ är lika skyldig ändå.
Det är framlagt tillräckligt med övertygande bevisning för att han skulle bli fälld.
Att du och andra anser annorlunda spelar mindre roll. KJ sitter där han sitter.
Citat:
Att genomföra ett välplanerat styckmord görs inte på en kafferast, det fordras verktyg material som måste införskaffas innan. Det fordras ett lämpligt fordon att genomföra det hela, jag anser det har varit frågan om en kidnappning för att komma åt VB och till det fordras sannolikt två personer plus chaufför och fordonet bör lämpligen varit en skåpbil.
Stopp och belägg!
Det är din åsikt att det är frågan om "ett välplanerat styckmord".
Här finns ingenting konkret som tyder på att så varit fallet.
Intressant förresten med dig: du tror på beställningsmord här precis som du gjorde
med fallet i Nora om jag inte missminner mig. 3 personer inblandade.
Och icke att förglömma Linda Chen-fallet; också en skåpbil med inhyrda kidnappare och
mördare.
Jag får nog lov att säga att jag tycker du är aningens fixerad vid just beställningsmord.
Hur kan det komma sig?
I inget av fallen har några beställningsmord ägt rum. Inga skåpbilar heller använts såvitt vi vet.
Vilket blir nästa fall där det yras om lejda mördare med skåpbil, tro?
Citat:
Något mord har aldrig skett i KJ:s sonata det kan du vara helt övertygad om.
Nej, det har du nog rätt i.
Däremot har hon legat död i bagageutrymmet.
Det har UNOS tillförlitliga nos upplyst oss om, så det så!