2014-08-09, 10:43
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannahie
Ingen som vet svar på mina frågor?? Postar igen. Är totalt okunning om fb.

Hej! Behöver verkligen svar då jag mår piss just nu. Som tidigare har jag skrivit att jag o min kille suttit häktade för 3 person rån. Sen juni, jag vart släppt i juli och han är ännu häktad.

Har idag haft 3 dagens rättegång, han hade 3 dagar och jag vart baRa åtalad idag för ena rånet. Han har nekat alla rån då jag var på plats, MEN idag i rätten erkände han de rånet jag vart åtalad i, enbart för att få mig friad. Han skyllde allt på sig själv och att han på hotfullt sett tvingat mig till vissa saker (ta värde saker , kolla bankomat osv). Vilket inte stämmer men han ville skydda mig såklart. Han bröt ihop under hela dagen när vi satt i rätten och innan har han vart så lugn med alla de andra rättegångarna. Nu till frågan: han är ostraffad sen tidigare, likaså jag. Han är 24 och jag är tjej på 21 år. Jag dömdes till medhjälp ändå samt ringa narkotika brott o han rån o misshandel plus andra rånen , olaga hot, övergrepp inrättsak, narkotika brott ringa och doping, och utpressning!

Åklagarn inställning var för mig 1år eller skyddstillsyn me föreliggande behandling ovh honom 3 år minst.
Hur stor chans är de att han kan överklaga o få ner straffet MYCKET? Han hade hamnat i en stot skuld av första målsägande i rånet därför mått psykiskt dåligt 2 veckor och då skedde alla dessa rån mm. Han behöver mer behandling ovh någon månaders kåken tyckte advokaten isåfall! Hut ofta lyssnar dom på advokaterna i sista ordet??

Och viktigt hur är de nu när hans restriktioner har släppt helt?? Han sitter i Västerås häkte. När som tidigast kommer han få kontakta mig eller jag han?? O hur?? O går dr även fast jag är dömd nu med han?? Hur lång tid tar de nu att skicka brev osv?? Våran dom kommer den 18e..

Tacksam för svar !! Är väldigt ledsen o besviken just nu så tappat ord så behöver svar o hjälp...

Vad dillar du om? Har ni fått er dom eller inte? Åklagare och försvarare kan yrka vad de vill, men domstolen bestämmer.
Citera
2014-08-09, 10:47
Medlem
Nej menade inte att vi fått dom utan de var vad åklagaren tyckte! Domen är den 18e. Men nu är frågan mest hur lätt o ofta jag får kontakt med den fortsatt häktade? Eftersom han ej har restriktioner längre.
Citera
2014-08-09, 17:06
Medlem
Jag är 24 år, lite i mitt register.Väntar rättegång för grovt vapenbrott (skarpladdad), grovt olaga hot och torskade med 100 E häromdagen så undrar nu om någon tror vad det kan bli
Citera
2014-08-09, 17:21
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickestar
Jag är 24 år, lite i mitt register.Väntar rättegång för grovt vapenbrott (skarpladdad), grovt olaga hot och torskade med 100 E häromdagen så undrar nu om någon tror vad det kan bli
Vad finns i ditt register? Är relevant om det exempelvis är återfall osv.
Citera
2014-08-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Vad finns i ditt register? Är relevant om det exempelvis är återfall osv.

Narkotikabrott normalgraden (cannabis) rån, misshandel
Citera
2014-08-09, 17:53
Medlem
Phifens avatar
Hej!
Nu är det så att jag har åkt dit för rattfylla, blåste 0.32 då gränsen ligger på 0,2..
Nu ska jag förklara hela senariumet.. vi var på en fest hos en kompis och drack och vi skulle hem men vi hade inget att färda oss på förutom en moped och då beslöt vi oss att ta den, 3 stycken på den och köra hem till mitt hem, cirka 8km.
Två gator ifrån hemmet kommer polisen ut ifrån en korsning, de två personerna som satt bakom mig hoppade av och sprang därifrån ((dom fick inte fast dom)) och då körde dom rakt emot mig och jag hade ingen flyktväg, polisen lät mig blåsa och det visade positivt och dom tog med mig in på stationen och jag fick blåsa där och då visade det 0,32.. är sedan tidigare döm för olovlig körning och jag hade körkort nu för mopeden, vad kan jag vänta mig för straff och tror ni det kommer att bli lättare straff ifall det skulle gå igenom att jag "inte körde" bara satt i mitten och hoppade fram för att hålla mopeden uppe när dom andra sprang iväg?
Vad kan påföljden bli för den som lånade ut mopeden till oss ifall han skulle träda fram i rätten?
de bör även påpekas att killen som äger mopeden är dömd för ringa narkotikabrott och misshandel och har även varit sol placerad på ett behandlingshem som han kommit ifrån 5/6 detta år. jag, den misstänkta är 18 år gammal
Citera
2014-08-11, 22:10
Medlem
Köra utan körkort?

Shulu, är ny här och och åkte på en drograttfylla för ett par år sen och känner inte att jag vill vara utan mitt hasch så jag undrar hur de ser ut som första gångare om man åker dit i bilen och inte har körkort?

Självklart är bilen skattad, besiktigad, försäkrad och är en fin bil.

Vill alltså ha redo på vad som händer för en förstagångare i bil om man blir stoppad och inte har droger i blodet och inget körkort.

Någon med erfarnhet?

Förlåt om de lades fel. är helt ny här.

Mvh
Citera
2014-08-11, 22:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addthefckup710
Shulu, är ny här och och åkte på en drograttfylla för ett par år sen och känner inte att jag vill vara utan mitt hasch så jag undrar hur de ser ut som första gångare om man åker dit i bilen och inte har körkort?

Självklart är bilen skattad, besiktigad, försäkrad och är en fin bil.

Vill alltså ha redo på vad som händer för en förstagångare i bil om man blir stoppad och inte har droger i blodet och inget körkort.

Någon med erfarnhet?

Förlåt om de lades fel. är helt ny här.

Mvh

Då åker dit för olovlig körning. Nästa gång blir det grov olovlig körning. Tredje gången tar de bilen av dig.
Citera
2014-08-11, 22:17
Medlem
Iloveludas avatar
Du kan hitta lite svar på dina frågor här. Men det klassas som olovlig körning.
Kör du bara till och från jobbet vid rusningstid är risken minimal att åka fast. Konstiga tider och på lördag förmiddag utanför systemet så är risken betydligt större. http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse6.htm
Citera
2014-08-11, 22:25
Medlem
Styr bilen hemifrån med något avancerat dataprogram, då är det nog rätt lugnt!
Citera
2014-08-11, 22:32
Medlem
Hellsfates avatar
DU får bara en olovlig på 2 lax sen är det klart. Oftast ber dom dig att ringa dit någon med körkort (ifall ingen i bilen har det) och flyttar på bilen. Det är inte mer än så. Angående det där om att dom tar din bil efter tre olovliga är skitsnack. Egna erfarenheter
Citera
2014-08-11, 22:53
Medlem
Inget för körkort och trafikfrågor, då den enbart syftar till påföljdsfråga, sammanfogas lämpligen med påföljdstråden, flyttas till juridik
//scheele
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in