2014-10-08, 10:38
Medlem
ZethMalkovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPause
Du blandar och ger gällande påföljderna ovan. Inte många rätt. Du hamnar hur som helst i belastningsregistret oavsett vilken påföljd du får.
ok, men fängelse för kortare straff, hur är dagarna på en klass 3 anstalt? bråkigt? gängbildning?
Citera
2014-10-08, 16:37
Medlem
lifeones avatar
Hejsan, var precis på polisförhör angående när jag och min bästa polare hamnade i ett tumult för ett par månader sen.

Han och jag är bra polare idag och enda anledningen till att han gjorde en polisanmälan var för att hans försäkringsbolat inte tillåter utbetalning för hans skador om han inte gör en polisanmälan. Han förklarade också detta för polisen när han var på förhör.

Vi var på fest, jag lackade ur för att han började stöta på bruden jag gillar (vilket han hade gjort många gånger tidigare) Jag lackade ur och drog ner han på golvet, satte mig på honom och drog han i tröjan samtidigt som jag skrek nånting i stil med "din jävla fitta". Sedan när jag ska resa mig upp tar han tag i mitt ben så jag faller mot hans huvud med knät, därav hjärnskakning. Detta är inte bara min historia utan även hans efter att vi pratat ut om det hela för länge sen.

På hans första förhör har han däremot sagt att han fick slag och sparkar mot huvudet, vilket inte stämmer. Jag bad polisen idag att ringa till honom och dubbelkolla allting han har sagt eftersom min kompis senast för 5 minutet sedan sa till mig att det han sa till polisen där och då var mest antaganden av vad som hade hänt, antaganden som alltså "lösts upp" efter att vi har pratat om händelsen.

Det finns 3 vittnen varav alla är goda vänner till oss och de har sagt typ "såg att det blev en brottningsmatch på golvet" bla bla bla

Ingen av oss trodde att det skulle gå till rättegång men tydligen pga. allmänt åtal så blir det så ändå. Kommer kännas jävligt skumt att typ samåka till rättegången och ta en lunch efteråt....

Min kompis kommer inte kräva något skadestånd, jag är tidigare dömd för rattfylleri på moped i 16 års åldern.

Hur kommer mitt straff bli ungefär? Fråga på om ni undrar över något mer.

MVH
Citera
2014-10-09, 16:04
Medlem
majoritets avatar
Tjena!

Undrar vad jag kommer få för straff för följande.
Drograttfylla, testade thc och hade 0,0007 i värde, detta skedde på en klass 2 moped.

Tidigare dömd för:
Rattfylla
Misshandel.

Tack på förhand
Citera
2014-10-16, 12:45
Bannlyst
Jag fick 6 månaders fängelse
Citera
2014-10-16, 22:13
Medlem
Hallöj! drar min historia snabbt. Satt med en kompis och 3 civar kom fram och sa att det luktade gräs, min kompis hade tänt en och lyckades gömma den. Han erkände att han hade en femma på sig och att han rökt tidigare på dagen, jag sa att jag hade rökt för 4 dagar sedan (detta var då i danmark) med den här kompisen o en till vän. Jag hade ingenting på mig och fick hänga med till stationen. Det blev pisse på båda och positivt. dock så sa jag inte att det var i danmark och valde att ha förhör med en offentlig försvarare. När de frågade mig om jag gör mig skyldig till brottet ville jag inte utala mig.
Mitt vittne till danmarksresan är vännerna. Väntar på en tid om förhöret nu.
Tips råd ? Eller är det kört?

Tack!
Citera
2014-10-16, 23:50
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejdej
Hallöj! drar min historia snabbt. Satt med en kompis och 3 civar kom fram och sa att det luktade gräs, min kompis hade tänt en och lyckades gömma den. Han erkände att han hade en femma på sig och att han rökt tidigare på dagen, jag sa att jag hade rökt för 4 dagar sedan (detta var då i danmark) med den här kompisen o en till vän. Jag hade ingenting på mig och fick hänga med till stationen. Det blev pisse på båda och positivt. dock så sa jag inte att det var i danmark och valde att ha förhör med en offentlig försvarare. När de frågade mig om jag gör mig skyldig till brottet ville jag inte utala mig.

Tack!
Eftersom du fick en offentlig försvarare för misstänkt ringa narkotikabrott är du antingen för ung för att skriva här eller så ljuger du/är misstänkt för andra brott.
Citera
2014-10-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejdej

Tack!

Om du kan styrka att du varit i Danmark (biljetter eller något) så ska det väl va lugnt, säg att du hängde i Christiania
Citera
2014-10-17, 11:28
Medlem
skadadpundares avatar
Polisen har tagit mig för skadegörelse, misshandel, ringa nakotika även suttit i fyllecell 6-8 ggr inom ett år, har pratat med plisen ang skadegörelse, mn dom har slutat försöka få mig att betala resturangens ruta, misshandeln :-) gjorde jag framför polisen, men efter att jag förklarat att personen trigat mig genom att han berättade att han våldtagit en tjej jag känner. Men jag har ej hört ett ljud ifrån polisen ang förhör eller domstol innom något brott av ovanstående, vad är mest troligt att hända ? Mvh s-p
Citera
2014-10-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPause
Eftersom du fick en offentlig försvarare för misstänkt ringa narkotikabrott är du antingen för ung för att skriva här eller så ljuger du/är misstänkt för andra brott.
är 23-24 fick en offentlig försvarare till förhöret angående ringa narkotika. Jag anser att jag inte är skyldig och valde att ha en försvarare. Vad ljuger jag om ? :s
det enda jag har i mitt register är "olovligt brukande utav båt" en brottsrubricering inte många känner till
Citera
2014-10-17, 18:26
Bannlyst
hej har varit med om en misshandel och påföljden på den dömde blev "dagsböter 60 å 680kr" vad menas egentligen med detta? 60*680=40800 kr? stämmer detta?

brottsofferfond? 500 kr? vad menas med detta?
2014-10-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centerban
hej har varit med om en misshandel och påföljden på den dömde blev "dagsböter 60 å 680kr" vad menas egentligen med detta? 60*680=40800 kr? stämmer detta?

brottsofferfond? 500 kr? vad menas med detta?

Din uträkning stämmer, 60 dagsböter á 680:-. Avgift till brottsofferfonden ska betalas av alla som döms för ett brott där fängelse ingår i straffskaln

"1 § Den som döms för ett eller flera brott skall, om fängelse ingår i straffskalan för något av brotten, i domen åläggas att betala en avgift på 500 kr. Detsamma gäller när fråga om ansvar för brott tas upp av åklagare genom strafföreläggande. "
Citera
2014-10-17, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Din uträkning stämmer, 60 dagsböter á 680:-. Avgift till brottsofferfonden ska betalas av alla som döms för ett brott där fängelse ingår i straffskaln

"1 § Den som döms för ett eller flera brott skall, om fängelse ingår i straffskalan för något av brotten, i domen åläggas att betala en avgift på 500 kr. Detsamma gäller när fråga om ansvar för brott tas upp av åklagare genom strafföreläggande. "
men det verkar helt absurt, 40 tusen kr! det är helt sjukt mycket pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in