2014-08-11, 16:03
Medlem
Telwins avatar
City säger €40m men det enda man säkert vet just nu är att Porto får 30.5 sedan är det väl upp till var och en vad man vill tro just nu.
2014-08-11, 16:07
Medlem
santacls avatar
Fint mittlås dom får. Va det inte snack om Benatia också eller lär det va helt dött lopp där nu ?
2014-08-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Fint mittlås dom får. Va det inte snack om Benatia också eller lär det va helt dött lopp där nu ?

Lär nog va stendött. Hur mkt har city värvat för egentligen? Fick inte de nån gräns eller nått ang FFP?
2014-08-11, 17:14
Medlem
Viking-s avatar
Jag är inte hundra på att Mangala och Kompany kommer att komplettera varandra på ett bra sätt, känns lite Cahill/Ivanovic över det hela.

Kompany rider fortfarande vågen från City's första ligatitel, han har inte varit lika bra sedan dess. Jag vet inte om Mangala är backen att täcka dennes misstag. Jag tror personligen att Benatia hade varit det bättre valet.
2014-08-11, 17:39
Medlem
Om nu Mangala är så bra och så otroligt dyr, varför fick han inte spela i VM? Luktar överpris som satan detta.
2014-08-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
£42.9m - wow! RT @JakeFCohen Porto receives £24.4m from Mangala sale, third-party owner Doyen receives £14.2m, and Standard Liege gets £4.3m

Sanningshalt har jag ingen aning om. Men man kan konstatera att FFFP inte verka bita särskilt hårt på oljeklubbarna än.

De får spendera max 60 M euro (netspend). De har ju sålt Rodwell, sen kommer de säkert sälja Richards, Boyata, Javi Garcia o.s.v. Då kan netspend hamna på 40 M euro, beroende på hur dyrt (bra) de säljer.

Just nu ligger deras netspend på cirka 69 miljoner euro. Jag tycker City har värvat riktigt bra, en riktigt bra mittback, och några riktigt bra breddspelare som Willy, Fernando o.s.v. De hade kanske behövt någon extra spets, som Reus eller Di Maria, men de har ju inte råd p.g.a FFP.
2014-08-11, 18:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Om nu Mangala är så bra och så otroligt dyr, varför fick han inte spela i VM? Luktar överpris som satan detta.

Det är alltid överpris när Porto, City och tredjepartsägare är inblandade. Det går inte att komma ifrån, hur man än gör.
2014-08-11, 18:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian

Jag kan personligen tycka att antal landskamper är en ganska usel måttstock på en spelares kvalitet. Man har färre chanser att visa upp sig och är extremt beroende av förbundskaptenen. I många fall är det hård konkurrens, som i Frankrike, då blir det väldigt svårt att ta en plats. Minimala marginaler som avgör. Dessutom beror det på när man blommade ut, precis innan kvalet eller mitt i gör väldigt stor skillnad etc.

Landskamper säger mer när man ska summera en hel karriär.
Senast redigerad av 4522 2014-08-11 kl. 18:28.
2014-08-11, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag kan personligen tycka att antal landskamper är en ganska usel måttstock på en spelares kvalitet. Man har färre chanser att visa upp sig och är extremt beroende av förbundskaptenen. I många fall är det hård konkurrens, som i Frankrike, då blir det väldigt svårt att ta en plats. Minimala marginaler som avgör. Dessutom beror det på när man blommade ut, precis innan kvalet eller mitt i gör väldigt stor skillnad etc.

Landskamper säger mer när man ska summera en hel karriär.

Han är fortfarande nivåer efter Varane men likvärdig med Sakho.
2014-08-11, 19:42
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Modric-

Och det grundar du på vad?
2014-08-11, 19:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Modric-

Varane har verkligen inte behövt bevisa särskilt mycket för att folk ska tro att han är en absolut toppback. Han är inte där ännu. Men han är ung, så bättre kommer han bli. Det blir således lite missvisande att skriva att Varane är nivåer bättre än Mangala. Nu har jag ingen koll på den sistnämnda, men han torde vara en toppback med det priset.
2014-08-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Och det grundar du på vad?

Han är real-fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in