2014-08-11, 12:08
Medlem
Vilken chock man får sig! Kaffet i vrångstrupen dirr. Inte fan kunde man väl tro att Outkast, vars största hit innehåller den vackra raden "just want to make you cumma" kunde vara så hemska! Dumslynorna kunde lika gärna gått till strippklubben i stället och klagat på lättklätt.
Citera
2014-08-11, 12:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag är feminist och jag gillar i regel inte amerikansk hiphop då de ofta objektifierar kvinnor och har sexistiska anspelningar, videos och liknande. Så varför skulle jag då gå och se på en spelning med en artist/grupp som jag vet håller på sådär?

Jag håller ifrån sådan musik helt enkelt, problemet löst.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2014-08-11 kl. 12:20.
Citera
2014-08-11, 12:39
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Vilken chock man får sig! Kaffet i vrångstrupen dirr. Inte fan kunde man väl tro att Outkast, vars största hit innehåller den vackra raden "just want to make you cumma" kunde vara så hemska! Dumslynorna kunde lika gärna gått till strippklubben i stället och klagat på lättklätt.

Givetvis är allt bara ett billigt försök av ultrafeminister att hitta något att gnälla över.

Det är naturligtvis inga fans som gått dit för att verkligen se Outcast och sen blivit förfärade.
Citera
2014-08-11, 13:24
Medlem
Skumt är det alltså. Förstår inte varför man skall reagera på allt i Sverige idag. Har läst musikhistoria vid en musikhögskola och musikhistorian är full utav musikstilar som ansett varit illa.

Under medeltiden så var all musik bad, om den spelades utanför kyrkor. Men andra ord all profan musik. Det kom då historier om bland annat Hårga. ALla har väl hört tals om Näcken och i andra fall djävulen ta med sin fiol (ja fiol är folkliga namnet på instrumentet) och spelade så att folk dog. Näcken dränkte folk och djävulen spelade så att folk dog av utnötning. Kyrkans svar var då att all musik inom kyrkan väggar är gudomlig musik.

Sedan kom då en klassisk svar, och någon som skrev regler i hur musik skall låta. De som inte följde dessa regler var med andra ord musik av dålig klass. Under 1800-talets så började negrospirituals dyka upp, och musik ifrån de svarta var inte godkänt . Big nooo. Rytmik ifrån Cuba och västindien börja dyka upp i västerländsk musik exempelvis operan Carmen. Oooo... hela världen ramlade ihop. Värst var nog Våroffer utav Stravisnkij som vågar gör mysko rytmer som fick balletten till att röra på höfterna på mysko sätt. Det ogillades helt fullt och kallades i stort sett för sexistisk.

Jazzen kom (Jazz som är i stort sett ett utryck som har med sex att göra) och Bluesen dök upp. Svart musik återigen. Rocken ansågs också illa även om den var snällaren än den svarta varianten, man dansade ju och rörde på höfterna, eller usch man sjön om sex.

Med andra ord kan man i stort sett hävda varför Feminister ogillar rapmusik i stort sett bero på rasism ifrån deras sida. Musiken är svart och de ogillar deras sätt att vara. VIlken visar att alla feminister är värsta rasisterna. Och då talar jag om de extrema och radikala feministerna. Det värsta är att de inte förstår detta själva. Att de är emot något som de själva uppvisar varje dag.
Citera
2014-08-11, 13:33
Medlem
andesrs avatar
Alltså visst jag håller med den generella tongången här. Man bör inte bli chockad över att sånt här förekommer på en Outkast spelning. Men ärligt. Jag var där och det var helt överdrivet. Det var stora skärmar, extrema närbilder och det pågick läänge. Jag och mitt sällskap bara tittade på varandra med höjda ögonbryn. Hörde någon säga "What the fuck?" och det var väl ungefär den känslan jag fick också. Det var bara konstigt.

Oavsett om man är feminist eller inte så kan man väl känna att det är lite konstigt att behöva stå tillsammans med tusentals människor och glo rakt in i röven på en tjej som skakar sina skinkor i 2 minuter.
Citera
2014-08-11, 14:11
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Alltså visst jag håller med den generella tongången här. Man bör inte bli chockad över att sånt här förekommer på en Outkast spelning. Men ärligt. Jag var där och det var helt överdrivet. Det var stora skärmar, extrema närbilder och det pågick läänge. Jag och mitt sällskap bara tittade på varandra med höjda ögonbryn. Hörde någon säga "What the fuck?" och det var väl ungefär den känslan jag fick också. Det var bara konstigt.

Oavsett om man är feminist eller inte så kan man väl känna att det är lite konstigt att behöva stå tillsammans med tusentals människor och glo rakt in i röven på en tjej som skakar sina skinkor i 2 minuter.

Nej? Varför skulle det vara konstigt? Det är fan en del av showen.
Det är som att gå på en Mötley Crüe spelning och sen grina över att dom har strippor på scenen och delar ut Whiskey till folk i publiken, eller att Rammstein för att dom smiskar en snubbe genom hela låten, drar sen fram en fejk-penis och sprutar över publiken.

Varför det är det så konstigt med att ha någon som twerkar på scenen? Eller lite naken uppstår på scen? Blev du generad av lite rumpa?
Citera
2014-08-11, 15:29
Medlem
CommonSenses avatar
Nån brud sa att det va hennes favorit grupp men efter konserten inte skulle lyssna mer på dom. Om hon nu hade dom som favoriter så borde väl hon vetat vad deras texter innehåller eller va hon så jävla efterbliven att hon inte fattade deras texter innan? sveriges befolkning blir bara dummare o dummare för varje år som går...
Citera
2014-08-11, 15:32
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är moderna värderingar, framtiden. En gång i tiden var det fullt accepterat att plåga djur i underhållningssyfte, när folk började se annorlunda på det var det säkerligen ett liknande gnällande om moralpanik osv.
Citera
2014-08-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Nån brud sa att det va hennes favorit grupp men efter konserten inte skulle lyssna mer på dom. Om hon nu hade dom som favoriter så borde väl hon vetat vad deras texter innehåller eller va hon så jävla efterbliven att hon inte fattade deras texter innan? sveriges befolkning blir bara dummare o dummare för varje år som går...

Men hur dum är du då som tror att alla lyssnar eller ens bryr sig om texter rent generellt när de lyssnar på musik?!!! Att hon har dem som favoritgrupp men inte lyssnat på texterna är uppenbarligen något som har att göra med att hon gillar deras musik och inte deras texter och budskap. Personligen älskar jag att lyssna på texter men gör det verkligen inte alltid.
Citera
2014-08-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SundbornPunsch
Varför går man och kollar på artister som objektifierar kvinnor om man inte gillar när artister objektifierar kvinnor? Det är ju inte spöstraff på att inte kolla vissa spelningar bara för att man köpt band. Det är ju som att bli upprörd över en äcklig maträtt på julbordet som man ätit fastän att man vet att man ogillar den.

Hah exakt. WoW = skräp musik för skräp folk. Hade betalat pengar för att få se samma flock med människor och deras reaktioner på en metal festival. De hade väll utrymt området i panik trots att det som spelas vid det tillfället råkar vara något relativt poetiskt pga. att de inte kan tänka längre än vad näsan når.
Citera
2014-08-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men hur dum är du då som tror att alla lyssnar eller ens bryr sig om texter rent generellt när de lyssnar på musik?!!! Att hon har dem som favoritgrupp men inte lyssnat på texterna är uppenbarligen något som har att göra med att hon gillar deras musik och inte deras texter och budskap. Personligen älskar jag att lyssna på texter men gör det verkligen inte alltid.

Nej, men om hon var ett "fan" av gruppen borde hon ju vetat långt innan WoW hur de behandlar kvinnor i sin musik. Eftersom hon uppenbarligen inte var okej med det tycker man ju att hon borde undivikit konsärområdet vid det tillfälle de ska spela. Eller så kunde hon titta åt ett annat håll under hela spelningen. Förstår verkligen inte.

Det är mycket jag inte står för i den musik jag lyssnar på, trots det går jag och ser många av dessa band live, utan att klaga. Snarare så älskar jag det, jag skiter i vad texterna handlar om, det är soundet jag är där för.
Citera
2014-08-11, 16:07
Medlem
l3nalenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Men snälla, om man håller en grupp som sitt favoritband bör man ju faktiskt ha någon nys om vad de behandlar för ämnen i sina låtar? Just outkast är en rapgrupp ifrån södra USA (Atlanta), där brudar, bilar och droger är själva huvudingrediensen i musiken. Självklart finns det inget måste att lyssna på texterna, men om man har undgått att höra detta.. Ja, då är man antagligen döv, efterbliven eller så har man faktiskt aldrig lyssnat på outkast "på riktigt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in