2014-08-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Håller helt med dig vad gäller Hellas. Alldeles för många tongivande spelare har lämnat samtidigt som kvalitén på ersättarna är lägre. Jag tror dock att Hellas håller sig kvar, man har trots allt fortfarande Luca Toni, men någon aspirant på Europa-platser tror jag är avlägset. Såg också att man värvat Nene från Cagliari samt Christodoulopoulos från Bologna, så det är ju alltid något. Saknar dock en ordentlig pjäs till mittfältet.
...
Nene är bra, t o m mycket bra. Blev skyttekung i Portugal 2008/2009 då han spelade i Nacional. Cagliari köpte honom direkt efter och han har nu spenderat fem säsonger i Serie A. En bra spelare som offrar sig för laget. Dock har han inte fått ut sin potential i Cagliari. Nyss fyllt 31 år, så han kan absolut prestera.

Kanske passar han bättre med Luca Toni?

Oavsett tror jag att Hellas får det svårt. Men deras moral och hemmapublik kan göra en del…
Citera
2014-08-10, 12:15
Medlem
JayGatsbys avatar
Ingen har kommenterat Milans värvning av Diego Lopez från Real Madrid?

En enastående värvning, tydligen helt gratis också. Killen har just vunnit Champions League och måste klassas som en av de 5-10 bästa i världen.
Undrar hur Real tänkte där.
Citera
2014-08-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

En enastående värvning, tydligen helt gratis också. Killen har just vunnit Champions League och måste klassas som en av de 5-10 bästa i världen.
Grym värvning. Galliani visar på häpnadsväckande fingertoppskänsla.

Vi har flera varit inne på det innan, men det tåls att upprepas. Milans förstaelva är bra, enligt mig tillräckligt bra för att komma topp 3 i ligan, i alla fall utmana ordentligt. Någon måste bara få ordning på torpet igen, kanske kan Inzaghi fixa det. Tycker man bör ge De Sciglio kaptensbindeln också, han är det framtida Milan.
Citera
2014-08-10, 12:42
Medlem
Citat:

Han stod väl inte en match i CL? Känns tveksamt att räkna upp det som en av anledningarna till att han skulle vara grym.
Citera
2014-08-10, 16:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Aight.

Ska jag lägga upp en Doodle så får folk anmäla sig som förra året? (Mod får gärna öppna upp fantacalcio tråden i matchprat så inte denna tråden spammas med fantacalcio).

Ett bättre förslag är att någon startar en ny Fantacalciotråd för den nya säsongen.

/moderator
Citera
2014-08-11, 11:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Ett fantastiskt kap. Ancelotti satsar uppenbarligen på Keylor Navas, också en utomordentlig målvakt.
Casillas tror jag mer eller mindre är slut som artist.

Fantacalcio verkar ha ett bra regelverk, en bra konstruktion - kanske måste pröva det parallellt med Fantasyfoots Serie A-spel. På den sajten ska jag delta i sex ligor (inkl. CL), och jag gillar definitivt deras upplägg nu när jag ser hur det fungerar i praktiken efter att Ligue 1 startat:

http://fantasyfoot.fr/actualites.

Spelarmarknaden för Serie A har öppnat där i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Varför är det så tyst kring Napoli hittills i denna mercato? De Laurentiis var ju väldigt vokal förra säsongen att han hade över 100 mille (?) för Napoli att spendera, men de pengarna har man inte sett röken av hittills. Koulibaly och Michu är ju långt ifrån någon kanonmercato, vad händer med mittbacken som ska lyfta försvaret? Mittfältare? Jorginho-Inler ser jag inte som ett scudettovinnande mittfält.

Albiol och Fernandez är väl ett dugligt mittbackspar, men visst skulle det vara välkommet med ett riktigt stabilt nyförvärv. Konkurrensen är dock hård om de riktigt bra mittbackarna.

Träningsmatch Napoli-Paris Saint-Germain i kväll klockan åtta.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur är känslan inför säsongen? Jag tror vi har potentiella toppar i Lazio och Inter, medan ett lag som Hellas kan få ett väldigt tufft år utan Iturbe, Romulo och Jorginho (var ju med när de flesta poäng togs).

Milan då? Vad tror ni om Inzaghi. Truppen känns lika slö som tidigare, men man slipper ju Europaspel. Vilka nedre-halvan-lag tror ni kan skrälla? Palermo känns heta.

För några veckor sedan gjorde jag lite anteckningar och kom fram till en tabell för 2014/2015. Behöver uppdatera lite om nyförvärv, förluster, skadeläge, men så här såg den ut. Hoppas på en infernaliskt jämn toppstrid, tror inte Juventus vinner så överlägset som senast:

Juventus
Roma
Napoli
Fiorentina
Milan
Inter
Lazio
Torino
Udinese
Parma
Palermo
Cagliari
Sampdoria
Atalanta
Chievo
Genoa
Verona
------------
Empoli
Sassuolo
Cesena
Citera
2014-08-11, 13:17
Medlem
Första omgången i Coppa Italia spelades. Lecce vann med 5-0 mot Foligno. För kapten Miccoli var allt som vanligt, dvs bäst på planen, gjorde två mål, samt blev skadad... Vilket förmodligen gav Moscardelli chansen att sedan få göra ett straffmål?

Tydligen är inte Zigoni kvar i Lecce? Följer honom mest för att han hade en cool farsa. Får se var han hamnar.

Lotitos Salernitana förlorade, men jag tror att det är viktigare för honom att hans man Tavecchio tar hem segern ikväll...
Citera
2014-08-11, 13:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

För några veckor sedan gjorde jag lite anteckningar och kom fram till en tabell för 2014/2015. Behöver uppdatera lite om nyförvärv, förluster, skadeläge, men så här såg den ut. Hoppas på en infernaliskt jämn toppstrid, tror inte Juventus vinner så överlägset som senast:

Juventus
Roma
Napoli
Fiorentina
Milan
Inter
Lazio
Torino
Udinese
Parma
Palermo
Cagliari
Sampdoria
Atalanta
Chievo
Genoa
Verona
------------
Empoli
Sassuolo
Cesena

Jag skulle nog dra ner både Palermo och Cagliari. De sistnämnda ganska så rejält.
Atalanta har en fin trupp och får jobba kontinuerligt och är starka hemma. Sassuolo med nyförvärven Peluso och Vrsaljko på kanterna, plus att januarispelarna har kommit in i klubben gör att jag tror lite på dem. Visst är Zemans Cagliari intressant men idag är dem kraftiga nedflyttningskandidater. Men jag hoppas att ö-laget går bra, inte minst för brilles skull.

Jag tror också en del på Lazio, men det bygger mycket på hur oddsbolagen underskattar dem. Man är sjua inför säsongen, men ska ha stora möjligheter till Europaspel.

1.Juve
2.Roma
3.Napoli
.............
4.Inter
5.Fiorentina
6.Milan
...............
7.Lazio
8.Parma
9.Atalanta
10.Torino
11.Udinese
12.Sampdoria
13.Sassuolo
14.Chievo
15.Palermo
16.Genoa
17.Verona
....................
18.Cagliari
19.Empoli
20.Cesena
Citera
2014-08-11, 14:31
Medlem
Tog och snabbgooglade på Zigoni den yngre. Född 1991. Spelat i U18, U19 och U20 för Italien. Tror att jag rapat upp lite tidigare.

Men det jag råkade fastna för var att han 2010 vann Coppa Italia för Milan. Avgjorde finalerna (två matcher) med två av tre mål för Milan. Men sedan så vann han Supercoppa för Genoa samma år. Såklart mot Milan. Han hann alltså byta klubb däremellan till Genoa som vunnit Campionato Primavera. Och ja han gjorde mål även i den finalen.

På tal om det så avgörs Campionato Primavera genom ett slutspel. Eftersom serierna är uppdelade. 2010 var det El Shaarawy som avgjorde till Genoas fördel. Men då Zigoni kom till Genoa så hade El Shaarawy redan lämnat.

El Shaarawy gjorde sin debutmatch för Genoa i Serie A 2008, medan Zigoni i Milan byttes in mot Pippo i 2010. El Shaarawy gick via Padova till Milan och landslaget, medan Zigoni spelat för Avellino, Pro Vercelli och Lecce.

Allt ovanstående har naturligtvis inget värde överhuvudtaget. Nonsens som jag dock låter står kvar...

Däremot att anteri17 tippar att Cagliari ska åka ut. Där skulle jag vilja kunna trycka dit honom genom att peka på alla klasspelare och vilken god form laget redan har. Vilket skulle visa att de redan lyckats genomföra Zemanlandia. Och nu ska ta Serie A med storm.

Istället får jag konstatera att man gjort sig av med riktigt tunga namn, både defensivt och offensivt, och istället köpt in spelare som saknar erfarenhet på denna nivå. Dessutom förlorade man nu senast mot Getafe med 1-3.

Skulle man börja dåligt, kan osäkerheten börja sprida sig. Och när inte spelarna helhjärtat tror på Zemans ide, så faller den samman. Inte minst Ekdal kommer att spela en viktig roll.
Citera
2014-08-11, 15:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag skulle nog dra ner både Palermo och Cagliari. De sistnämnda ganska så rejält.
Atalanta har en fin trupp och får jobba kontinuerligt och är starka hemma. Sassuolo med nyförvärven Peluso och Vrsaljko på kanterna, plus att januarispelarna har kommit in i klubben gör att jag tror lite på dem. Visst är Zemans Cagliari intressant men idag är dem kraftiga nedflyttningskandidater. Men jag hoppas att ö-laget går bra, inte minst för brilles skull.

Jag tror också en del på Lazio, men det bygger mycket på hur oddsbolagen underskattar dem. Man är sjua inför säsongen, men ska ha stora möjligheter till Europaspel.

1.Juve
2.Roma
3.Napoli
.............
4.Inter
5.Fiorentina
6.Milan
...............
7.Lazio
8.Parma
9.Atalanta
10.Torino
11.Udinese
12.Sampdoria
13.Sassuolo
14.Chievo
15.Palermo
16.Genoa
17.Verona
....................
18.Cagliari
19.Empoli
20.Cesena

Hoppas på en bra start för Cagliari, och att de kommer till rätta med bortaspelet. Förra säsongens 1-8-10 måste förbättras om det ska bli en hyfsad eller rentav bra säsong, deras närmaste konkurrenter då mäktade i alla fall med typ 4-5-10 eller 3-6-10 borta.

Tycker truppen ser rätt intressant ut, där finns ju även rutin i form av bl.a. Conti och Cossu, som alltid gör sitt jobb. Ekdal också. Offensivt ser det kanske mer osäkert ut, Marco Sau måste producera mer mål än förra säsongen, och kanske nye brasilianaren Diego Farias kan få ett genombrott.

Palermo tror jag kommer kunna etablera sig som ett lag mellan plats 10 och 15, men visst kan de få problem om säsongen börjar illa.

En mycket preliminär elva för för första omgången i Fantasyfootspelet ser ut så här (jag tror att Atalanta, Palermo och Udinese vinner sina matcher). Men jag måste kolla närmare första omgången att alla är fit for fight och startar:

De Sanctis
Widmer, Udinese-Heurtaux, Udinese-Yepes, Atalanta-Munoz, Palermo
Ekdal-Rigoni, Palermo
Pjanic
Higuain-Tevez-Denis, Atalanta
Citera
2014-08-11, 15:14
Medlem
anteri17s avatar
Jag hoppas själv jag underskattar Cagliari. Vill ha de kvar, och unnar Zeman en sista(?) framgång.
Men med en så namnsvag defensiv blandad med Zeman-fotboll... Nja, kan bli svårt.
Citera
2014-08-11, 15:39
Medlem
Så här under försäsongen får man suga på de godsaker som finns. Har nyligen nämnt Recoba i Nacional och Miccoli i Lecce. Men i Roma så finns där en viss kapten. En cucchiaio mot Eltendorf:

https://www.youtube.com/watch?v=YaGBis5R2Ac

https://www.youtube.com/watch?v=OjDHPyY_TAI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in