Tog och snabbgooglade på Zigoni den yngre. Född 1991. Spelat i U18, U19 och U20 för Italien. Tror att jag rapat upp lite tidigare.
Men det jag råkade fastna för var att han 2010 vann Coppa Italia för Milan. Avgjorde finalerna (två matcher) med två av tre mål för Milan. Men sedan så vann han Supercoppa för Genoa samma år. Såklart mot Milan. Han hann alltså byta klubb däremellan till Genoa som vunnit Campionato Primavera. Och ja han gjorde mål även i den finalen.
På tal om det så avgörs Campionato Primavera genom ett slutspel. Eftersom serierna är uppdelade. 2010 var det El Shaarawy som avgjorde till Genoas fördel. Men då Zigoni kom till Genoa så hade El Shaarawy redan lämnat.
El Shaarawy gjorde sin debutmatch för Genoa i Serie A 2008, medan Zigoni i Milan byttes in mot Pippo i 2010. El Shaarawy gick via Padova till Milan och landslaget, medan Zigoni spelat för Avellino, Pro Vercelli och Lecce.
Allt ovanstående har naturligtvis inget värde överhuvudtaget.

Nonsens som jag dock låter står kvar...
Däremot att anteri17 tippar att Cagliari ska åka ut. Där skulle jag vilja kunna trycka dit honom genom att peka på alla klasspelare och vilken god form laget redan har. Vilket skulle visa att de redan lyckats genomföra Zemanlandia. Och nu ska ta Serie A med storm.
Istället får jag konstatera att man gjort sig av med riktigt tunga namn, både defensivt och offensivt, och istället köpt in spelare som saknar erfarenhet på denna nivå. Dessutom förlorade man nu senast mot Getafe med 1-3.
Skulle man börja dåligt, kan osäkerheten börja sprida sig. Och när inte spelarna helhjärtat tror på Zemans ide, så faller den samman. Inte minst Ekdal kommer att spela en viktig roll.