Citat:
Ursprungligen postat av
M.S
nej, det känns bara löjligt att klaga på motståndet när man typ fått laget som är 3/5 inbördes rankat. det är ungefär vad man kan man förvänta sig, sen att att möta 3/5e (om man är snäll och rankar BATE borisov som sämre än zagreb, annars är det endast maccabi haifa som skulle vara enklare) bästa laget fortfarande betyder att de är bättre än våra svenska lag beror ju snarare på vår egna nivå än att vi skulle haft någon extrem otur med lottningen.
det känns lite som att 21 av 24 lag skulle klaga på att de hade otur i VM-lottningen bara för att de inte fick schweiz. lite mer extremt kanske, men vi pratar ändå om ett lag som låg ungefär precis i mitten på svårighet-skalan bland de lag man kunde dra.
Minns jag rätt var Zagreb väldigt bra den säsongen och hade precis gjort flera stormatcher mot bättre motstånd. Dessutom var det en av de bättre upplagorna Zagreb på många år, man hade t.ex Sammir som spelar i det kroatiska landslaget, Pletikosa i målet som även är målvakt i landslaget, Simunic back i landslaget men avstängd under VM, Vrsaljko som nu spelar i Genoa, Kovacic som nu spelar i Inter samt Badelj som spelar i Bundesliga i detta nu.
Jag skulle klassa detta lag då som bättre än alla lag som Malmö kunde ställas mot i årets play-off förutom Salzburg. Kanske likvärdiga med Bucarest. Jag är medveten om att de blev fullständigt manglade i CL, men det skulle även Malmö bli i en grupp med Real Madrid, Lyon och Ajax. Var det inte det året då Lyon gick till semifinal?