2014-08-06, 12:42
Medlem
Kicken!
Jag håller med om att allt är "bäst" i spruta men också riskablast.
Citera
2014-08-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nej det är det inte pga vid IV går det direkt till hjärnan.
Hur då? Måste till levern för metabolisering ändå.
Jag sa just som du en ggn til en narkosläkare, många år sen, hon garvade säkert 10 min.
Citera
2014-08-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det är mycket mer beroendeframkallande. Alla personer jag vet som testat att skjuta tjack, opiater eller kola säger att det är så bra att dom aldrig mer skulle ta drogen på något annat sätt och är en drog så mycket bättre så är den lika mycket mer beroendeframkallande.
Det stämmer inte. En god vän började som 20 åring med sprutor, direkt! Idag tar han sällan tjack men när han gör det är det nasalt. Och jag har ju fått en del opiater och benz i venerna, tycker inte om kicken som bara slår. Det ska smyga lite på. Men man slösar ju dyr substans.

En anna vän var en globetrotter, på 70-talet så körde han snowballs i US med cola och hydromorfon.
Men de 10 år jag känt honom har han nöjt sig med treo comp.
Citera
2014-08-06, 13:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Hur då? Måste till levern för metabolisering ändå.
Jag sa just som du en ggn til en narkosläkare, många år sen, hon garvade säkert 10 min.

Om du intar någon substans IV går det direkt ut i blodet istället för att passera levern först så som jag fattat det.
Citera
2014-08-06, 13:47
Medlem
Citat:
Om du intar någon substans IV går det direkt ut i blodet istället för att passera levern först så som jag fattat det.
Jo, det säger ju sig självt. Möjligtvis att vissa substanser måste metaboliseras för att bli aktiva, men jag antar att man inte brukar skjuta dessa. Typ kodein.
Citera
2014-08-06, 13:55
Medlem
Citat:
Jo, så tänkte jag också, men så utskrattad som jag blev och med just metaboliseringsargumetet så...
På den tiden kunde jag nada men jag sa just som du skrev här. Det gällde iofs oxycontin då.
Citera
2014-08-06, 15:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord
Jo, det säger ju sig självt. Möjligtvis att vissa substanser måste metaboliseras för att bli aktiva, men jag antar att man inte brukar skjuta dessa. Typ kodein.

Mjo, förstår inte vad D Roger menar då med detta att det måste metaboliseras först.
Citera
2014-08-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jo, så tänkte jag också, men så utskrattad som jag blev och med just metaboliseringsargumetet så...
På den tiden kunde jag nada men jag sa just som du skrev här. Det gällde iofs oxycontin då.
Oxikodon liknar tydligen just kodein kemiskt/farmakokinetiskt. Men att hon skulle skratta åt dig
Citera
2014-08-07, 17:40
Medlem
qleks avatar
Aldrig skjutit något och kommer aldrig göra. Känns som sålänge inget går upp i röven/in i blodet kan man inte sätta sig i ett beroende riktigt hemskt, för det är ju just kicken alla pratar om som verkar va riktigt jävla awsome och sen lär de va "once u go iv u never go back" typ. Sen läste jag nått om i TS inlägg att de inte va lättare att Oda vid iv, klart som fan de är lättare då biotillgängligheten blir cpmke högre i många fall.. Vi säger morfin, oralt/nasalt har biotillgänglihet typ 30% om jag inte minns fel, så om du käkar 100mg morfin får du bara ut 30mg i blodet, om du skjuter 100mg får du ju säkert 95-99mg i blodet.
Citera
2014-08-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Aldrig skjutit något och kommer aldrig göra. Känns som sålänge inget går upp i röven/in i blodet kan man inte sätta sig i ett beroende riktigt hemskt, för det är ju just kicken alla pratar om som verkar va riktigt jävla awsome och sen lär de va "once u go iv u never go back" typ. Sen läste jag nått om i TS inlägg att de inte va lättare att Oda vid iv, klart som fan de är lättare då biotillgängligheten blir cpmke högre i många fall.. Vi säger morfin, oralt/nasalt har biotillgänglihet typ 30% om jag inte minns fel, så om du käkar 100mg morfin får du bara ut 30mg i blodet, om du skjuter 100mg får du ju säkert 95-99mg i blodet.

Haha, du kan bli minst lika nergången även om du aldrig tagit något rektalt/iv. Det kan jag lova dig.

Grejen är väl att om du är sprutnarkoman tillräckligt länge så kommer du garanterat dela spruta med någon tillslut. Jag vet att alla tänker "Nej men det kommer jag aldrig att göra" men i ett desperat läge med väldigt mycket abstinens så gör man det.
Citera
2014-08-09, 14:13
Medlem
Jag är väl inte emot det så men de jag känner som tar IV är rätt förstörd. Så jag är mest emot det för att man ska få en extra kick, och är rädd att få konsekvenser om jag själv provar IV
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in