2014-08-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majjken87
Så jäkla okänsligt! Hat föder hat.
Som du säger så brukar människor inte vara ensidiga; social schizofreni och fragmentering (teorier utvecklade från forskare som studerat vakter i gulag och koncentrationsläger) är vanligt även hos vad man brukar kalla onda människor. Men i detta fall pratar vi om ungdomar som inte helt och hållet utvecklas sitt konsekvenstänk (kommer ej ihåg det korrekta namnet) vilket utvecklats klart kring 25. Om jag anklagar någon så är det föräldrarna, samhället (som ej satt in rätt resurser) samt sådana som dig som föder hat.

Tack Majken, De är precis där felet ligger. Soc har stjälpt hans liv mer än dem hjälpt och även om föräldrar älskade sin son så var det tufft och jobbigt att se han lida på behandlingshem och institut.
Han var inte guds bästa barn men detta förtjänar ingen, speciellt inte en innerst inne godhjärtad person.
Citera
2014-08-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foozie
Alla ni som tidigt i tråden spekulerat om etnicitet och uttalat sig rasistiskt och förnedrande borde skämmas.

Träffat GM flera gånger och redan då insett att han var smutsig typ. Spelar ingen roll som helst om han är svensk eller av utländskt påbrå, lowlife helt enkelt.

Bo å andra sidan var jag bra vän med och har umgåtts med han i perioder i några år.
Den bilden ni målar upp av honom är så långt ifrån verkligheten som ni kan komma.
M var visserligen känd hos polisen och inblandad med socialtjänst och andra myndigheter, men han var även en människa. En underbar människa som alltid hjälpte sina vänner.

Han var den omhändertagande snubben som alltid såg till så man hade det trevligt och bra.

Det vissa av er har sagt och spekulerat om här inne gör mig helt ärligt illamående, att ni kan uttala er så om en annan människas liv är helt sjukt. Har ni ingen heder?

O nej ingen utav dessa ungdomar (BO, GM & alla övriga på plats) är med i något officiellt gäng. Det är 2 stycken umgängeskretsar varav den ena är mestadels bosatta i Limhamn (läs mesar). En av människorna i den kretsen, vi kan kalla honom O, ringde dit BO i hopp om att han skulle hjälpa honom i ett bråk som uppstått mellan honom och det en i det andra ungdomsgänget som var på plats.

Det andra "gänget" som ni så gärna vill kalla det har sitt ursprung i Dammfri/Kronprinsen och Lorensborg och är inga direkt tuffingar. Dessa är vän med GM och när GM och hans medhjälpare kommer till platsen hälsar dem på dessa.

Bråket uppstår direkt mellan BO och GM och från vad jag har fått höra får min vän övertaget då GM's ögonbryn spricker och han faller i backen. Då hoppar GM's medhjälpare in och sparka min vän i ansiktet, Vi kan kalla honom R. R sparkar min vän ytterligare några gånger innan GM åter sätter sig på honom och börja slå.

Killen som O (I gänget från Limhamn) bråkat med tidigare, vi kan kalla honom D, ger då en flaska till GM som GM tidigare tagit med sig till platsen och sen lämnar de platsen med min vän förblödandes på marken.

Det som gör mig mest arg är att R, är i dagens läge en fri man och får personlig övervakning av Malmöpolisen, det ryktas även om att han har fått skyddstillsyn och ändrad adress.

Jag var inte på plats men har under gårdagen och dagen pratat med nästan alla utav dem ryggradlösa ungdomarna som var på plats, Många av dessa vågade inte ringa polis eller ingripa för att R hotat med att ta deras liv om dem gjorde det.

Tack för mig.

Jag vet vem D ( han som gav flaskan till gustav ) men tänker inte outa pga hans låga ålder . Hur ser hotbilden ut för honom ? Är det några av BO kompisar som vill skada honom ?
Citera
2014-08-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Jag föder inte hat. Det är dessa gängbrottslingar som gör det och tyvärr har majoriteten av dom mer eller mindre invandrarbakgrund. Jodå, jag kan sagan om utanförskapet också och, visst, det finns sanningar i det. Dock inte all sanning eftersom, trots stora insatser, så fortsätter allt för många personer med invandrarbakgrund att underprestera. Utom i brottslighet och våld.

Du har som förväntning att personer ska misslyckas. Samt att en person som i tidiga tonåren begick brott inte har någon framtid.

Dessa förbannade diskussioner om personer som invandrat. Du skriver att de fortsätter att underprestera. Fortsätter som grupp eller som individer? Personer som kommer hit kommer många gånger med ett extremt tung bagage som behöver få hjälp att ta itu med det, dessutom försätts de i en dålig ekonomisk situation, ligger efter i svenska språket av naturliga skäl, samt kan inte alltid få den hjälp de behöver hemma av olika skäl (föräldrar med tungt bagage eller språkbrister). Eller varför tror du personer som invandrat presterar lägre i skolorna?

Misslyckas man med att hjälpa människor i skolan, så speglar det sig på jobb, som speglar sig på socialklass, osv.. Med rätt insatser i tidig ålder - så personer presterar bra i skolan och ger personerna möjlighet att studera vidare och/eller få ett bra jobb fixar vi det mesta. Jag vet inte hur statistiken ser ut men har en teori att högpresterande elever i skolan begår mindre brott som ungdomar.
Citera
2014-08-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomacy
Jag vet vem D ( han som gav flaskan till gustav ) men tänker inte outa pga hans låga ålder . Hur ser hotbilden ut för honom ? Är det några av BO kompisar som vill skada honom ?

Samma här därför jag valde att kalla honom D, träffat ett fåtal som ville slå honom, då menar jag slå inte hugga i halsen eller med något annat tilhygge.

Träffade D's bror igår och tydligen så ska D förflyttas till Rådby för sin egen säkerhet i väntan på "dom".

Mycket tragiskt att han blev inblandad.
Citera
2014-08-08, 22:11
Medlem
mikaelss avatar
'blev inblandad'? Att ge mordvapnet till GM är väl inte att 'bli inblandad', det är ju att vara en del av mordet.
Märkliga hedersregler i dessa ligistgäng, om man ska tro det du skriver. Bura in hela gänget (eller båda gängen, i detta faall) vore väl egentligen det bästa.
Citera
2014-08-08, 22:17
Medlem
Citat:
Alla ni som tidigt i tråden spekulerat om etnicitet och uttalat sig rasistiskt och förnedrande borde skämmas.

Träffat GM flera gånger och redan då insett att han var smutsig typ. Spelar ingen roll som helst om han är svensk eller av utländskt påbrå, lowlife helt enkelt.

Bo å andra sidan var jag bra vän med och har umgåtts med han i perioder i några år.
Den bilden ni målar upp av honom är så långt ifrån verkligheten som ni kan komma.
M var visserligen känd hos polisen och inblandad med socialtjänst och andra myndigheter, men han var även en människa. En underbar människa som alltid hjälpte sina vänner.

Han var den omhändertagande snubben som alltid såg till så man hade det trevligt och bra.

Det vissa av er har sagt och spekulerat om här inne gör mig helt ärligt illamående, att ni kan uttala er så om en annan människas liv är helt sjukt. Har ni ingen heder?

O nej ingen utav dessa ungdomar (BO, GM & alla övriga på plats) är med i något officiellt gäng. Det är 2 stycken umgängeskretsar varav den ena är mestadels bosatta i Limhamn (läs mesar). En av människorna i den kretsen, vi kan kalla honom O, ringde dit BO i hopp om att han skulle hjälpa honom i ett bråk som uppstått mellan honom och det en i det andra ungdomsgänget som var på plats.

Det andra "gänget" som ni så gärna vill kalla det har sitt ursprung i Dammfri/Kronprinsen och Lorensborg och är inga direkt tuffingar. Dessa är vän med GM och när GM och hans medhjälpare kommer till platsen hälsar dem på dessa.

Bråket uppstår direkt mellan BO och GM och från vad jag har fått höra får min vän övertaget då GM's ögonbryn spricker och han faller i backen. Då hoppar GM's medhjälpare in och sparka min vän i ansiktet, Vi kan kalla honom R. R sparkar min vän ytterligare några gånger innan GM åter sätter sig på honom och börja slå.

Killen som O (I gänget från Limhamn) bråkat med tidigare, vi kan kalla honom D, ger då en flaska till GM som GM tidigare tagit med sig till platsen och sen lämnar de platsen med min vän förblödandes på marken.

Det som gör mig mest arg är att R, är i dagens läge en fri man och får personlig övervakning av Malmöpolisen, det ryktas även om att han har fått skyddstillsyn och ändrad adress.

Jag var inte på plats men har under gårdagen och dagen pratat med nästan alla utav dem ryggradlösa ungdomarna som var på plats, Många av dessa vågade inte ringa polis eller ingripa för att R hotat med att ta deras liv om dem gjorde det.

Tack för mig.

Var flaskan redan trasig så han använde denna för att skära BO eller slog han flaskan i huvudet på honom och den tog illa?

Förövrigt så anser jag att det är dags att införa militärskola för stökiga ungdomar där de kan få lära sig respekt och disciplin. 2 års drillande i Norrlands skogar kan nog få en hel del av dessa individer på rätt spår igen.
Citera
2014-08-08, 22:19
Medlem
Citat:

Tack för mig.

Klart du säger så när BO är din polare...
Citera
2014-08-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majjken87
Mer konkret: Satsa på dem; mindre skolklasser så läraren har möjlighet att bygga en relation och snappa upp om något försigår hemma och ge extrahjälp att klara skolan om det behövs.
Satsa på gratis aktiviteter där ungdomar kan samlas under uppsikt; fritidsgårdar och aktiviteter kvällstid.
Ur ett större perspektiv: minska klyftorna i samhället.

Killen ifråga verkar ju inte klarat skolan (tror ngn skrev det - osäker), eventuellt ha missbrukande föräldrar/förälder och antagligen inte allt för fett hemma. Här finns ett/ett par gäng (LImhamn) som springer omkring vid 3-4 på nätterna (däribland BO)- de flesta föräldrar tillåter nog inte detta, samt jag har svårt att se att man klara skolan på 3 timmars sömn.
Genom att tidigare "plocka upp" dessa ungdomar få dem att se en framtid (genom att fixa skolan och ha någon vuxen att lita på - inte enbart en familj av jämnåriga), att få dem att känna sig som en del av samhället och att de ekonomiskt och politiskt kan ta del av det. - Det är mitt recept

Dessutom skulle jag säga (kanske inte ev i detta fall) men att minska allmänhetens negativa attityd mot personer med andra etniciteter. Stoppa "förväntningen" på att personerna ska misslyckas.

Fast mindre klasser finns det inga bevis för att det löser något.

Och minska klyftorna?
Om det stämmer att gängen är från Kronprinsen/Dammfri och Limhamn så kom ingen av dem från fattiga familjer eller förorter.
Citera
2014-08-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs

Flera av mina vänner och bekanta var/är vän med GM så du drar alldeles för förhastade slutsatser, både han och hans plit-farsa och sin alkis-morsa är WT. Skiter väl i vad fan du säger.
Citera
2014-08-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs

Har dock inte träffat BO så tänker inte säga någonting om det. Däremot har jag läs några polisrappoter där han har varit delaktigt i. Tyckte det var lite roligt när offert beskrev BO som mellan 155-165 och hade svårt att hålla uppe pistolen under längre period pga den vägde mycket. Verkar inte vara den starka typen direkt haha.....
Citera
2014-08-08, 22:31
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Flera av mina vänner och bekanta var/är vän med GM så du drar alldeles för förhastade slutsatser, både han och hans plit-farsa och sin alkis-morsa är WT. Skiter väl i vad fan du säger.

Tack, tusen tack, att du bekräftar att min källa hade rätt om GMs mamma. Hon är alkoholiserad. Var det länge sedan hon separerade från hans pappa? Enligt källan så vittnade flera av GMs kompisar som var hos honom att hans morsa fick redigt med stryk även när de var på besök.
Citera
2014-08-08, 22:35
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Och ni som undrar varför flickvännen inte förbjöds att träffa honom, well, jag undrar samma. GM var enligt min källa känd bland föräldrar och det var en allmän sanning att GM var dåligt sällskap.

Jag har också träffat svenska kriminella och visst, WT-gangsters är de värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in