Citat:
Ursprungligen postat av
icekube
Jag föder inte hat. Det är dessa gängbrottslingar som gör det och tyvärr har majoriteten av dom mer eller mindre invandrarbakgrund. Jodå, jag kan sagan om utanförskapet också och, visst, det finns sanningar i det. Dock inte all sanning eftersom, trots stora insatser, så fortsätter allt för många personer med invandrarbakgrund att underprestera. Utom i brottslighet och våld.
Du har som förväntning att personer ska misslyckas. Samt att en person som i tidiga tonåren begick brott inte har någon framtid.
Dessa förbannade diskussioner om personer som invandrat. Du skriver att de fortsätter att underprestera. Fortsätter som grupp eller som individer? Personer som kommer hit kommer många gånger med ett extremt tung bagage som behöver få hjälp att ta itu med det, dessutom försätts de i en dålig ekonomisk situation, ligger efter i svenska språket av naturliga skäl, samt kan inte alltid få den hjälp de behöver hemma av olika skäl (föräldrar med tungt bagage eller språkbrister). Eller varför tror du personer som invandrat presterar lägre i skolorna?
Misslyckas man med att hjälpa människor i skolan, så speglar det sig på jobb, som speglar sig på socialklass, osv.. Med rätt insatser i tidig ålder - så personer presterar bra i skolan och ger personerna möjlighet att studera vidare och/eller få ett bra jobb fixar vi det mesta. Jag vet inte hur statistiken ser ut men har en teori att högpresterande elever i skolan begår mindre brott som ungdomar.