2014-08-08, 16:07
Medlem
JoonaToivios avatar
Köpte precis Fotbollsexpressens ligaguide. Har ännu inte bläddrat igenom den, men har höga förväntningar då Wilbacher har en stor roll. Håller Sportbladets ligabibel högre vanligtvis, men Expressens brukar funka för att lindra abstinensen.

Återkommer med åsikter om Expressens ligaguide snart.

Vilka ligaguider kommer du köpa?
Citera
2014-08-08, 16:18
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ligaguider har spelat ut sin roll för flera år sedan. Att pressa in så lite som möjligt om så mycket som möjligt är aldrig intressant. Allt som finns i en sådan guide finns bättre en google-sökning bort. Dessutom slipper man subjektiva bedömningar enligt en ruskigt mossig och utdaterad femgradig skala.

Frågan är om det blir lika mycket felaktigheter som i VM-guiden.
Citera
2014-08-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Köpte precis Fotbollsexpressens ligaguide. Har ännu inte bläddrat igenom den, men har höga förväntningar då Wilbacher har en stor roll. Håller Sportbladets ligabibel högre vanligtvis, men Expressens brukar funka för att lindra abstinensen.

Återkommer med åsikter om Expressens ligaguide snart.

Vilka ligaguider kommer du köpa?
Wilbacher hade ju en stor del i expresens vm-guide och det var ju det sämsta någonsin.
Citera
2014-08-08, 16:33
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Wilbacher hade ju en stor del i expresens vm-guide och det var ju det sämsta någonsin.
Jo, men det rörde ju sig om kodfel.
Citera
2014-08-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Jo, men det rörde ju sig om kodfel.
Snackar främst om innehållet.
Citera
2014-08-08, 17:41
Medlem
slowjamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ligaguider har spelat ut sin roll för flera år sedan. Att pressa in så lite som möjligt om så mycket som möjligt är aldrig intressant. Allt som finns i en sådan guide finns bättre en google-sökning bort. Dessutom slipper man subjektiva bedömningar enligt en ruskigt mossig och utdaterad femgradig skala.

Frågan är om det blir lika mycket felaktigheter som i VM-guiden.

Korrekt. Förstår faktiskt inte vad som är intressant, då det i princip enbart är subjektiva åsikter från två snubbar? (Gusten och Wilbacher).

Allt finns som sagt på nätet ständigt uppdaterat och tillgängligt.
Citera
2014-08-08, 18:39
Bannlyst
Jag brukar köpa båda. Det är skönt att ha en riktig tidning i handen och bara slöläsa, se snabbt vilka de mindre lagen värvat osv. Men mest av allt gillar jag att se ned på dem och klaga på att det är skit, jag är förbannad redan innan jag köper den, finns säkert någon psykologisk förklaring för det.
Citera
2014-08-11, 01:23
Bannlyst
Köpte Expressens idag och började just bläddra igenom den. En nisse, som tydligen heter Johan A. Larsson, har rankat de 50 bästa spelarna i världen. En fullkomligt bisarr lista, med den ständiga Gerrard med på en 20:e plats. Men klart, han är ju bättre än Vidal, Ribery, Hazard, Özil, Silva, Fabregas, Iniesta, Müller, Kroos och Sanchez för att nämna några. James Rodriguez är 11:a förresten, med motiveringen "får sin plats för sin kapacitet, nu måste han visa att han har jämnhet"... Messi är för övrigt fyra, Neuer trea, Zlatan tvåa och Ronaldo etta.

Skön kommentar om Darron Gibson "Den stenhårt arbetande mittfältaren passade bättre in i Moyes Everton. Har fått se sig utkonkurrerad av skickligare passningsspelare. Lever på sin fysik, saknar kreativitet. Skjuter alltid över" eller så handlar det om att han var skadad hela säsongen och därför inte spelat en minut. Bra koll... Undra om snubben ens sett Gibson spela? Hans fysik är ju hans stora svaghet och hans passningsspel hans styrka...

I Uniteds troliga uppställning är Mata petad av Cleverley?!!?!?!

Oerhört märkliga betyg som väntat. Geoff Cameron och Jose Fonte är alltså två av ligans bästa mittbackar och skulle, enligt betygen, gå rakt in i Uniteds startelva.

Nej, nu orkar jag inte mer. Skitbibel som vanligt.
Senast redigerad av speedi- 2014-08-11 kl. 01:27.
Citera
2014-08-11, 02:11
Medlem
Calogeros avatar
Jag tycker om att läsa saker i pappersform och just sådana här magasin brukar ha en härlig doft som får en att tänka på stora mästerskap.

Så ja, jag kommer nog köpa en av dem åtminstone. Även jag blev väldigt, väldigt besviken på Expressens VM-guide, men jag kan nog tänka mig att ge dem en chans till. Det finns trots allt en del starka kort, tänker framförallt på Wilbacher och Esbjörnsson.

Birro är inte kvar på sportexpressen förresten.
Citera
2014-08-11, 10:34
Medlem
Shuyins avatar
Blir inga guider för mig. VM-guiderna var stora besvikelser men de är ju vart fjärde år trots allt så de kan man stå ut med.

Varför vill jag veta om en topplista över världens 50 bästa spelare enligt någon okänd snubbe? När jag dessutom redan känner till varenda namn.
Citera
2014-08-11, 11:39
Medlem
svulles avatar
Både Expressen och Aftonbladets sportmagasin är ju skräp - alltid. Aftonbladet tycks dock alltid hyllas av någon anledningen. Enda jag kan se som motiverar det är väl att krönikörerna möjligen håller högre nivå än sin dito på Kungsholmen.

Visst är det väl trevligt att ha biblarna liggandes under säsong på tv-bänken för att greppa under någon match och leta upp lite matnyttigt om respektive lag. Men som redan nämnt så har de som sätter betyg ingen jävla aning om vilka kvaliteter 95% av spelarna har, varför det blir väldigt skevt och inte verklighetsförankrat.

Lik förbannat kommer jag nog köpa skiten ändå, precis som många andra. Bevisligen köper ju folk dem, eftersom man fortsätter att tillverka dem. Om man tycker biblarna för VM i Brasilien var skräp så har man inte läst biblarna för VM i Vitryssland (hockey). Där snackar vi lågvattenmärke.
Citera
2014-08-11, 12:10
Medlem
När Kommer Ab's Ligabibel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem