2014-08-08, 15:02
Medlem
Göteborg betalar ut 1000 miljoner i soss bidrag..Jag utgår ifrån att 80-90% av pengarna går till oanställningsbara Utlänningar.."Tack för att ni valde Sverige" säger Reinfeldt..Jag säger tack för dessa år Fredrik och Ullenhag och hejdå.
Citera
2014-08-08, 15:05
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Förvisso. Vill man vrida lite på det kan man se det från synvinkeln att det är underklassområden som de rika mångkulturalisterna undviker, vilket i det avseendet är helt förståeligt. Det som man då bör ställa sig frågan är; varför går underklass och mångkultur hand i hand? Titta på utvecklingskurvan - år 1990 fanns 3 utanförskapsområden i Sverige, nu är vi uppe i nästan 200. Och detta stämmer tidsmässigt bra överens med mångkulturens snabba utbredning i Sverige.

Det finns en slutsats att dra ur detta: En mångkulturell politik har effekten att utanförskapsområdena ökar, precis som den fattiga underklassen. Mångkulturen är den starkast bidragande orsaken till att områdena blir nedgångna. Därför är det hyckleri att förespråka en mångkulturell politik, men inte själv vilja bo i mångkulturella områden.
Nej du fattar väl att det beror på rasism... Det är ingen som vill anställa alla dessa arbetsamma kärnfysiker och hjärtkirurger från Mogadishu. Inte tjänar de så bra på alla företag de startar upp heller. Det är helt enkelt svenskarnas eget fel att mångkulturen misslyckas med att rädda våra pensioner.
Citera
2014-08-08, 15:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

De som påstår att mångkulturen inte fungerar är de som inte varit i närheten av mångkultur utan bara läst nåt på nätet.
Stackars liten, det där tror du inte ens själv på.. Alla som upplevt mångkulturen blir "godhjärtade" invandrarälskare...? Nej, så är det nog inte..
Citera
2014-08-08, 15:16
Medlem
hushlittledarling

Låter väldigt likt GILAB
De gamla trollet.

Kan inte tänka mig att de ska finnas 2 st som är lika mycket uppe i de blå...
Citera
2014-08-08, 15:27
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Så djävla mycket dravel.

1. Du pratar om några tusen somalier. Medans jag pratar om invandring i stort. 1,5 miljoner människor sägs vara invandrare i vårt fantastiska land.
Du är som man säger lågintelligent som tror att bara för att det finns några bidragsparasiter bland invandrare så är det bevis nog för att ALLA invandrare är likadana.

Ungefär som att tro att bara för att en vit man våldför sig på barn så är alla vita män det.

Du är som man säger en fullblodsrasist som är lite bakom.

Att Erik Ullenhag krävs bosätta sig bland analfabeter visar ju bara på vilken typ av lågpannemänniskor vi har här... Det ska bara gälla Erik Ullenhag. Om jag tycker att Jimmie "Hycklaren" Åkesson ska börja jobba inom långvården eftersom grabben inte haft ett ärligt jobb i hela sitt liv. Han är fullblodspolitiker och har aldrig haft ett hederligt jobb. Han tjänar 1,1 miljoner om året men säger sig värna om fattiga människor, samtidigt som han sänker skatterna för de rikaste...

Och det sjuka är att ni tror han talar om verklighetens folk och han talar till er. Men sanningen är att han skiter fullständigt i er... han är ute efter makten i korridoren, sen röstar han som moderaterna.
Men ni tror han vill er svenskar väl... han hycklar.

Men ni kräver inte av Jimmie att bosätta sig bland invandrarfamiljer för att visa upp hur "vidrigt" det är.
Nä för om han gjort det så hade han erkänt. "Nä, de var snälla mot mig"...

För så är det alltid.
"Alla invandrare är parasiter..."
- Men vi sitter ju här på kina-krogen...
- Ja, inte dom här, dom är snälla och turken i korvkiosken och min morsas kille... men alla andra är....

Jimmie växer upp bland lintottar och ser knappt en invandrae... men ändå bygger han hela sin karriär på hatet mot invandrare. Som inte finns.

Det är inte bara en hycklare utan en lögnare.

När du kräver att Jimmie bosätter sig bland invandrare utan att äta mat och sova på golvet i tre månader... då kommer jag ta dig på allvar. Annars är du också bara en hycklare.

Ständigt samma infantila svammel från ditt håll. Kul att du idag lärd dig ordet "hycklare", men du behöver inte upprepa det i varje mening.

Dessutom tycks du vara dum i huvudet. Svårt för att fatta kort och gott. Ingen påstår att alla invandrare är kriminella eller saknar jobb. Däremot är den nuvarande invandringspolitiken förkastlig och till stor skada för landet. 189 ghetton räknar vi nu enligt Folkpartiets egen beräkningsmetod. Vi hade tre i början på 90-talet. Alliansen har skapat fler än fyra alldeles nya ghetton varje år de suttit vid makten.

Där har du det verkliga hyckleriet. Att fjanten Ullenhag besöker ghetton han själv bär ansvaret för att de uppstått.

Och varför i helvete skulle Jimmie Åkesson behöva bosätta sig i ett ghetto? Han är emot varenda stavelse i den politik som gjort att vi snart passerar 200 stycken av dessa deprimerande, multikriminella samhällen utan framtidsutsikter. Innan massinvandringsdårarna började härja i Sverige fanns det inga ghetton alls. En trist utveckling vilket de flesta fattar, oavsett om man har en kompis som heter Muhammed.

.
Citera
2014-08-08, 15:28
Medlem
Skrattade rätt gott då jag såg Ullenfjants valaffisch idag. Ja till invandring - nej till rasism. Någonstans får jag magkänslan att stoltsera med ja till invandring kanske inte riktigt är rätt slogan om man vill vinna val
Dock ska han ha en eloge för att han står för sina åsikter. Även om dom kommer sänka såväl honom som stollepartiet han tillhör.
Citera
2014-08-08, 15:40
Medlem
KokaGrodas avatar
Pssst herr Ullenhag:
Glöm inte pallen så ser du bättre... (och kommer upp på dina höga hästar).
Citera
2014-08-08, 16:00
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ständigt samma infantila svammel från ditt håll. Kul att du idag lärd dig ordet "hycklare", men du behöver inte upprepa det i varje mening.

Dessutom tycks du vara dum i huvudet. Svårt för att fatta kort och gott. Ingen påstår att alla invandrare är kriminella eller saknar jobb. Däremot är den nuvarande invandringspolitiken förkastlig och till stor skada för landet. 189 ghetton räknar vi nu enligt Folkpartiets egen beräkningsmetod. Vi hade tre i början på 90-talet. Alliansen har skapat fler än fyra alldeles nya ghetton varje år de suttit vid makten.

Där har du det verkliga hyckleriet. Att fjanten Ullenhag besöker ghetton han själv bär ansvaret för att de uppstått.

Och varför i helvete skulle Jimmie Åkesson behöva bosätta sig i ett ghetto? Han är emot varenda stavelse i den politik som gjort att vi snart passerar 200 stycken av dessa deprimerande, multikriminella samhällen utan framtidsutsikter. Innan massinvandringsdårarna började härja i Sverige fanns det inga ghetton alls. En trist utveckling vilket de flesta fattar, oavsett om man har en kompis som heter Muhammed.

.

Djävla dravel från din sida. Men jag vill bara upplysa dig om att invandring till Sverige har funnits lång tid innan Ullenhags tid vid makten. Att ge honom cred för det är tramsigt.
Ni vill bara ha person att skylla på. Förenkling av verkligheten.

Du vill ge honom skulden för att invandrare bor i miljonområden men vill du ge honom cred för att invandrare startar i regel mer företag än svenskar. Att invandrartjejer är bättre i skolan än svenska pojkar. Att 70 000 företag startas och ägs, tjänar pengar till sverige, att 600.000 invandrare jobbar och bidrar till Sveriges välfärd?

Du / Ni fokuserar ju bara på en sida av invandringen, några få somalier som lever på bidrag, men glömmer helheten. Ni förenklar bilden av invandringen. 1,5 miljoner människor kommer från andra länder, men ni tar ut somalierna och ger sken av att allt är åt helvete och så hittar ni en liten man att ge skulden.

Kollektiva bestraffningar sysslade man med i nazityskland och sovjet. Att inte se att invandringen bidrar och att för att klara välfärden faktiskt behöver fler händer är idioti.

Erik Ullenhag kan inte skuldbeläggas eller ges cred för hur det ser ut. Det är långa processer där näringslivet kräver fler händer, där Sverige blivit en del av världen.

Har man inställningen att grannen är en mördare så bygger man också upp luftslott om att så är det, till slut blir det en sanning och sen går det så långt att man dödar grannen innan den mördar en själv.
Breivik-logiken.

Ni är bara rädda för luftslott och ju mer ni sitter här och ältar blir ni bara bittra.
Ni kommer dö bittra och har slösat bort era liv på skit.
Citera
2014-08-08, 16:12
Medlem
Citat:
Djävla dravel från din sida. Men jag vill bara upplysa dig om att invandring till Sverige har funnits lång tid innan Ullenhags tid vid makten. Att ge honom cred för det är tramsigt.

Du vill ge honom skulden för att invandrare bor i miljonområden men vill du ge honom cred för att invandrare startar i regel mer företag än svenskar. Att invandrartjejer är bättre i skolan än svenska pojkar. Att 70 000 företag startas och ägs, tjänar pengar till sverige, att 600.000 invandrare jobbar och bidrar till Sveriges välfärd?

Du / Ni fokuserar ju bara på en sida av invandringen, några få somalier som lever på bidrag, men glömmer helheten. Ni förenklar bilden av invandringen. 1,5 miljoner människor kommer från andra länder, men ni tar ut somalierna och ger sken av att allt är åt helvete och så hittar ni en liten man att ge skulden.

Kollektiva bestraffningar sysslade man med i nazityskland och sovjet. Att inte se att invandringen bidrar och att för att klara välfärden faktiskt behöver fler händer är idioti.

Erik Ullenhag kan inte skuldbeläggas eller ges cred för hur det ser ut. Det är långa processer där näringslivet kräver fler händer, där Sverige blivit en del av världen.

Har man inställningen att grannen är en mördare så bygger man också upp luftslott om att så är det, till slut blir det en sanning och sen går det så långt att man dödar grannen innan den mördar en själv.
Breivik-logiken.

Ni är bara rädda för luftslott och ju mer ni sitter här och ältar blir ni bara bittra.

Lägg av nu, du har gjort dig till åtlöje och begriper det inte ens. Logik och resonemang är inte din starka sida. Jag röstar inte på Sd, men utifrån dina inlägg så blir jag rädd, riktigt rädd hur kort och inskränkt folk kan tänka i detta land

(gäller mer eller mindre alla av din inlägg)
Citera
2014-08-08, 16:13
Medlem
klart att de finns invandrare som jobbar.
Är väl ingen som klagar på det.

Men enligt statistiska centralbyrån har manliga invandrare en arbetslöshet på ca 50 procent efter 10 år i Sverige och kvinnor lite lägre..
Hur du kan se det som en vinstaffär är för mig en gåta.
Citera
2014-08-08, 16:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moparlinke
hushlittledarling

Låter väldigt likt GILAB
De gamla trollet.

Kan inte tänka mig att de ska finnas 2 st som är lika mycket uppe i de blå...
Tänkte exakt samma sak för några minuter sen.. GILLAB/hush och liknande tokdårar njuter av att håna och reta invandringskritiker, men förmodligen är de inte så PK som de låtsas..
Citera
2014-08-08, 16:18
Medlem
Citat:

Breivik-logiken.

Tycker mer det är du som är bitter, med en massa svordomar personangrepp.

Absolut ska man se invandringen som helhet. Just därför kan jag komma ut med hedern i behåll när jag som starkt invandrings- och mångkulturkritisk har en svart snubbe som en av mina bästa kompisar.

Det vi diskuterar är nettoeffekten av invandringen. Det är hög tid att såna som du lär dig vad det betyder och innebär. Vi kritiserar inte enskilda individer, utan hur en stor immigration, av etniskt främmande folkslag, kan påverka vårat land, där vi lever våra liv och har vår vardag. Vi kan se att nettoeffekten blir en ökad brottslighet, eftersom invandrare är mer brottsbenägna än infödda svenskar. Jag kan alltså inte gå lika trygg på gatan som jag skulle kunnat göra ifall den mångkulturella politiken inte hade införts. Det är väl inte så konstigt att man är missnöjd med en sådan utveckling?

Nettoeffekten är vidare att invandringen kostar mycket pengar. Om några få bidrar med skattepengar till staten, så hjälper inte det om det stora kollektivet inte gör det. Jag får alltså en sämre skolgång, dyrare kollektivtrafik eller sämre sjukvård än vad jag skulle fått ifall den mångkulturella politiken inte hade införts. Det är väl inte så konstigt att man är missnöjd med en sådan utveckling?

Nettoeffekten blir att svenskar flyttar ifrån de områden där de tidigare bodde. Kolla bara på Malmö. Vår samtid genomgår just nu en kraftig urbanisering, och ändå minskar svenskarna i antal i Sveriges tredje största stad. Ursprungsbefolkningen och dess kultur trängs bort och tvingas flytta på sig. De ställen där vi brukade bo och leva på, är nu mångkulturella hålor som svenskarna flyr ifrån. Om tio år är det kanske ditt bostadsområde som blir ett invandrargetto. Jag som svensk måste alltså flytta på mig för att jag inte känner mig hemma längre i mitt bostadsområde. Det hade inte hänt ifall den mångkulturella politiken inte hade införts. Det är väl inte så konstigt att man är missnöjd med en sådan utveckling?
Senast redigerad av Ghana 2014-08-08 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in