Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Har du ledigt från Fas 3? Kan man gå in på Flashback på AF?
Du har förmodligen inte anställt en enda person i ditt liv. Om du gjort det vet du att våra nya "entreprenörer" spelas i samma division som du - de självupptagna bidragsparasiternas. Arbetsmarknaden för getaherdar från Somalia, huckle-kärringar från Irak som inte kan läsa eller Iranier med fejkade läkarexamina från icke existerande universitet är på sin höjd lika stor som för en bidragsberoende svensk soc-alkis.
Det du inte inser är att ett samhälle kan inte försörja hur många parasiter som helst. Tänk så här, du har fått dina pengar från soc, om du bjuder alla dina parkbänkskompisar på en praktfylla så blir det torrt till nästa utbetalning.
Det hela påminner mig om katt-kärringar som samlar på magra vilda katter och inte har råd att ge dem mat eller vård. Till slut anmäler någon misären och någon från miljöförvaltningen får lösa det hela...:
Att Erik "Myten" Ullenhag i valtider försöker sig på "slumming" som röstfiske-metod är inte förvånande. Men det är knappast inriktat mot somalierna i Hjällbo. Där är det en kompakt s-majoritet, enligt tidigare val. Nej, det är nog riktat mot den vanlige fp-väljaren, den idealistiske högskoleutbildade läraren som ännu inte blivit "berikad" utan tror personligen på det "goda" i Isis och tror sig stödja en zigensk fattig familj när de ger pengar i koppen.

Så djävla mycket dravel.
1. Du pratar om några tusen somalier. Medans jag pratar om invandring i stort. 1,5 miljoner människor sägs vara invandrare i vårt fantastiska land.
Du är som man säger lågintelligent som tror att bara för att det finns några bidragsparasiter bland invandrare så är det bevis nog för att ALLA invandrare är likadana.
Ungefär som att tro att bara för att en vit man våldför sig på barn så är alla vita män det.
Du är som man säger en fullblodsrasist som är lite bakom.
Att Erik Ullenhag krävs bosätta sig bland analfabeter visar ju bara på vilken typ av lågpannemänniskor vi har här... Det ska bara gälla Erik Ullenhag. Om jag tycker att Jimmie "Hycklaren" Åkesson ska börja jobba inom långvården eftersom grabben inte haft ett ärligt jobb i hela sitt liv. Han är fullblodspolitiker och har aldrig haft ett hederligt jobb. Han tjänar 1,1 miljoner om året men säger sig värna om fattiga människor, samtidigt som han sänker skatterna för de rikaste...
Och det sjuka är att ni tror han talar om verklighetens folk och han talar till er. Men sanningen är att han skiter fullständigt i er... han är ute efter makten i korridoren, sen röstar han som moderaterna.
Men ni tror han vill er svenskar väl... han hycklar.
Men ni kräver inte av Jimmie att bosätta sig bland invandrarfamiljer för att visa upp hur "vidrigt" det är.
Nä för om han gjort det så hade han erkänt. "Nä, de var snälla mot mig"...
För så är det alltid.
"Alla invandrare är parasiter..."
- Men vi sitter ju här på kina-krogen...
- Ja, inte dom här, dom är snälla och turken i korvkiosken och min morsas kille... men alla andra är....
Jimmie växer upp bland lintottar och ser knappt en invandrae... men ändå bygger han hela sin karriär på hatet mot invandrare. Som inte finns.
Det är inte bara en hycklare utan en lögnare.
När du kräver att Jimmie bosätter sig bland invandrare utan att äta mat och sova på golvet i tre månader... då kommer jag ta dig på allvar. Annars är du också bara en hycklare.