2014-08-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Är det någon annan i din närhet som har undrat om du har någon psykisk sjukdom?
Är det någon annan i din närhet som vet om att du är gangstalkad?
Varför skulle dina föräldrar vilja operera in en sändare för att kunna mindcontrolla dig, genom att låta dig gå till tandläkaren och i hemlighet operera in en sändare i en plomberad tand?
Om du skulle få gissa, vad tror du att dina föräldrar skulle få betala för det?
Är ni en förmögen familj?

När det gäller deras teori om att jag skulle ha nån form av psykisk sjukdom så handlar det om att jag är en person med känslor som genom alla dessa år av psykisk misshandel, mobbing, trakasserier och gangstalking har reagerat med att bli väldigt ledsen och frustrerad vid vissa tillfällen. Genom att de har behandlat mig på detta manipulativa och orättvisa sätt så har jag också reagerat med ilska ibland. Men att uttrycka känslor som sorg, smärta och ilska när man är utsatt för misshandel är ju fullt naturligt och inte någonting som tyder på att man skulle vara mentalt sjuk.

Då skulle jag kalla det mera "sjukt" att vara någon som deltar i dessa trakasserier gentemot oskyldiga offer utan att känna någon som helst skuld. Dessutom har mina föräldrar betett sig ungefär som robotar under alla år, de verkar vara oförmögna att känna eller uttrycka känslor på ett djupare plan.
2014-08-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
När det gäller deras teori om att jag skulle ha nån form av psykisk sjukdom så handlar det om att jag är en person med känslor som genom alla dessa år av psykisk misshandel, mobbing, trakasserier och gangstalking har reagerat med att bli väldigt ledsen och frustrerad vid vissa tillfällen. Genom att de har behandlat mig på detta manipulativa och orättvisa sätt så har jag också reagerat med ilska ibland. Men att uttrycka känslor som sorg, smärta och ilska när man är utsatt för misshandel är ju fullt naturligt och inte någonting som tyder på att man skulle vara mentalt sjuk.

Då skulle jag kalla det mera "sjukt" att vara någon som deltar i dessa trakasserier gentemot oskyldiga offer utan att känna någon som helst skuld. Dessutom har mina föräldrar betett sig ungefär som robotar under alla år, de verkar vara oförmögna att känna eller uttrycka känslor på ett djupare plan.

En stor del i detta program är att vända släkt o vänner emot offret, finns otal med historier på nätet som beskriver samma fenomen.....och i mitt fall så finns det de "vänner" som valt att engagera sig i detta program och så finns även de vänner som valt att avstå helt...och det är nog det bästa!
2014-08-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
En stor del i detta program är att vända släkt o vänner emot offret, finns otal med historier på nätet som beskriver samma fenomen.....och i mitt fall så finns det de "vänner" som valt att engagera sig i detta program och så finns även de vänner som valt att avstå helt...och det är nog det bästa!

Och utöver det så smutskastar man offret, kan ta ett exempel från en kvinna i USA där mannen hade dött (om ja minns det rätt) och dom hade dels ägt fastigheten de bodde samt drivit en liten butik på nedre plan under flera års tid. Efter att mannen avlidit så påbörjades en smutskampanj mot kvinnan där ett gäng unga finniga muppungar som utgav sig för att vara från "the government" och att dom ville att grannar skulle hålla koll på kvinnan för att hon var en pedofil!!! Nu var det ju så att kvinnan kände alla i huset, de hade ägt det i 18 år! Så ingen gick på deras försök till smutskampanj...men på nå vis så lyckades dom ändå med konststycket att få kvinnan till att bli av med allt.....den storyn delade jag på facebook för en tid sedan....vidrigt!
2014-08-07, 22:44
Medlem
Citat:

Det stämmer det om du säger. Jag har också tagit del av otaliga vittnesmål på nätet, och alla dessa TI's har ju väldigt snarlika upplevelser och erfarenheter av detta. Att ALLA dessa personer som går ut och berättar om detta skulle vara mentalt sjuka och lida av vanföreställningar är ju högst osannolikt, om man tänker efter en smula.

Ja, vänner engageras också i detta program. Man hamnar liksom i ett slags helvete när man utsätts för detta, och det är väl meningen att det ska vara ett experiement där man undersöker hur mycket tortyr det krävs innan en person totalt klappar ihop.
2014-08-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Blev du mobbad som liten i skolan?
Har för mig du skrivit att det inte är dina riktiga föräldrar, dvs du e adopterad?
Lider du av voice to skull som en annan användare säger sig göra?

Japp, blev mobbad som liten, det började i förskolan och pågick sedan från 1:an till 6:an. Sedan trappades det ner lite.

Ang. mina föräldrar och om de är mina biologiska föräldrar eller inte så måste jag säga att jag i nuläget är osäker. Jag vet helt enkelt inte. Min mamma sa något som kan tolkas som ett erkännande om att jag har rätt i den frågan, men det kan också vara en del i deras manipulation att förvirra mig. ATT de är inblandade i gang stalking mot mig råder det dock ingen som helst tvekan om.
2014-08-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Japp, blev mobbad som liten, det började i förskolan och pågick sedan från 1:an till 6:an. Sedan trappades det ner lite.

Ang. mina föräldrar och om de är mina biologiska föräldrar eller inte så måste jag säga att jag i nuläget är osäker. Jag vet helt enkelt inte. Min mamma sa något som kan tolkas som ett erkännande om att jag har rätt i den frågan, men det kan också vara en del i deras manipulation att förvirra mig. ATT de är inblandade i gang stalking mot mig råder det dock ingen som helst tvekan om.

Helt rätt, de får nära o kära att säga och göra vissa saker enbart för att förvrida våra tankar, de vill ha reaktioner och tankar! Såg du nämde att du va en känslomänniska...det är en gemensam nämnare för ti:s....vi är mer mottagliga för den här sortens teknik!
2014-08-08, 00:04
Medlem
theanthropologists avatar
Jag har under en lång tid hört röster och känner igen "viskningskampanjerna" vilka helt klart har ett mycket speciellt syfte. MEN: det behövs inga speciella tekniska förklaringar till fenomenet - människor har i alla tider hört röster och viskningar från icke närvarande, inte minst när man ligger och sover.

Det är ett syndrom att svårförklarliga fenomen "förklaras" med tidens teknik. Att höra röster i vaket tillstånd är inte mer svårförklarligt än att höra dem när man sover. Och psykiatriska diagnoser och etiketter gör varken till eller ifrån.

Vad moderna människor inte förstår är att medvetandet inte sitter som en homunculus i skydd under skallbenet. Personer kan vara nära varandra i medvetandet utan att vara nära varandra geografiskt.

I den islamska världen finns en stor berättartradition om djinnerna, osynliga mänskliga varelser, vilket visar att fenomenet existerade långt innan radiotekniken uppfanns.

Jag kan övrigt dementera att mina röster kommer från tänder. Inte heller kan man spela in några utsändningar eller ljud, för rösterna är ljudlösa men talar till samma medvetande som också hör akustiska röster.

"Viskningarna" fungerar ungefär som sirenernas sång och drar till sig uppmärksamhet och lockar den som hör dem att "närma sig" och försöka förstå vad som pågår. Helt klart en bra idé att INTE lyssna. OM de vill tala i klartext så kan de. De ljudsensationer det är frågan om kan uppfattas som ett starkt dånande.

Roligt att tråden är livaktig. Det råd jag skulle vilja ge alla i tråden är att inte försöka förstå eller etikettera. Alla har svårigheter att göra sig en bra bild av vad som försiggår, både vi utsatta och skeptiker. Vi vill gärna tro att vi lever i den bästa av alla världar - men det gör vi inte.
2014-08-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag har under en lång tid hört röster och känner igen "viskningskampanjerna" vilka helt klart har ett mycket speciellt syfte. MEN: det behövs inga speciella tekniska förklaringar till fenomenet - människor har i alla tider hört röster och viskningar från icke närvarande, inte minst när man ligger och sover.

Det är ett syndrom att svårförklarliga fenomen "förklaras" med tidens teknik. Att höra röster i vaket tillstånd är inte mer svårförklarligt än att höra dem när man sover. Och psykiatriska diagnoser och etiketter gör varken till eller ifrån.

Vad moderna människor inte förstår är att medvetandet inte sitter som en homunculus i skydd under skallbenet. Personer kan vara nära varandra i medvetandet utan att vara nära varandra geografiskt.

I den islamska världen finns en stor berättartradition om djinnerna, osynliga mänskliga varelser, vilket visar att fenomenet existerade långt innan radiotekniken uppfanns.

Jag kan övrigt dementera att mina röster kommer från tänder. Inte heller kan man spela in några utsändningar eller ljud, för rösterna är ljudlösa men talar till samma medvetande som också hör akustiska röster.

"Viskningarna" fungerar ungefär som sirenernas sång och drar till sig uppmärksamhet och lockar den som hör dem att "närma sig" och försöka förstå vad som pågår. Helt klart en bra idé att INTE lyssna. OM de vill tala i klartext så kan de. De ljudsensationer det är frågan om kan uppfattas som ett starkt dånande.

Roligt att tråden är livaktig. Det råd jag skulle vilja ge alla i tråden är att inte försöka förstå eller etikettera. Alla har svårigheter att göra sig en bra bild av vad som försiggår, både vi utsatta och skeptiker. Vi vill gärna tro att vi lever i den bästa av alla världar - men det gör vi inte.

Läste inte allt men voice to skull är en del utav den här tekniken och dom försöker immitera de som hör röster på riktigt, ehh om du läst det jag skrivit om just voice to skull så känns inte din förklaring till detta särskilt angeläget, men förstår att det finns dom som hör röster på riktigt, kanske har triggats igång med nått drogrus...vad vet jag!?
2014-08-08, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kan ju också vara så att de som tror sig utsatta för gangstalking tolkar allt möjligt (hundratals händelser som du skriver) som tecken på GS, händelser som de flesta inte ens skulle reflektera över ses som tecken på konspiration. Jag har aldrig sett någon bild på min mamma med gravidmage heller, trots att vi är tre syskon. Tror knappt det finns några foton på min fru gravid heller - nåt enstaka kanske men absolut inte med alla våra tre barn. Jag skulle dock aldrig ens fundera på att ta det, eller ett misstag i en databas, som ett tecken på gangstalking. Jag vidhåller att det med 99,9% säkerhet handlar om paranoida vanföreställningar! men jag vet att ni bara blir arga då så du behöver inte svara på det...

Jag håller inte koll på dig och din familj. Anledningen till att jag minns att du hade barn och fru var ju att vi hade en diskussion för inte så jättelängesedan där du berättade det. Se ovan!
2014-08-08, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har det med gang stalking att göra?

När den frågan kommer ifrån dig så blir den ju helt irrelevant eftersom du själv har deklarerat att gang stalking är en illusion.
2014-08-08, 05:45
Medlem
Citat:
Helt rätt, de får nära o kära att säga och göra vissa saker enbart för att förvrida våra tankar, de vill ha reaktioner och tankar! Såg du nämde att du va en känslomänniska...det är en gemensam nämnare för ti:s....vi är mer mottagliga för den här sortens teknik!

Ja, håller med dig, så verkar det vara.
2014-08-08, 08:14
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Läste inte allt men voice to skull är en del utav den här tekniken och dom försöker immitera de som hör röster på riktigt, ehh om du läst det jag skrivit om just voice to skull så känns inte din förklaring till detta särskilt angeläget, men förstår att det finns dom som hör röster på riktigt, kanske har triggats igång med nått drogrus...vad vet jag!?
Du tror att det handlar om radioteknik därför att det är en "acceptabel" vetenskaplig förklaring (och har läst på internet om andra som tror som du) och du tror att inre röster är en sjukdom/psykos som kanske triggats av drogmissbruk därför att det är den accepterade psykiatriska förklaringen. ("Jag är minsann ingen knäppgök utan det är en radio, så det så!")

Men vad jag menar är att gang stalking och inre röster är ett urgammalt fenomen (och tro mig, man kan definitivt vara stalkad av inre röster).

De som inte tror att gang stalking existerar gör sig en bild av det hela som verkar helt osannolik och det är den bilden som de är skeptiska till. Medan de som upplever gang stalking gör sig "förnuftiga" bilder av vad som händer som de tvingar sig själva att tro på, men som andra tycker är oförnuftiga och overkliga.

Både de som upplever gang stalking och de som misstror den desinformerar sig själva, tyvärr!
Senast redigerad av theanthropologist 2014-08-08 kl. 08:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in