2014-08-06, 22:54
Medlem
Hej hypokondriker här, tacksam för hjälp.
För fyra dagar sedan, precis innan läggdags, fick jag så vansinnigt ont i båda låren att jag trodde jag skulle dö. Låg i fosterställning och grät. Nästa dag ömmade låren men kändes bättre när jag var uppe och gick.
Den natten kände jag fortfarande smärta men härdade ut.
Dagen därpå hade de släppt lite tills jag plötsligt fick en hemsk smärta i enbart högra låret och det var hemskt. Nu idag har jag fortfarande ihållande smärta i höger lår som strålar ut i vaden. Vill gråta.
Värken är ihållande, molande och hela bener känns spänt. Myrkrypningar o stickningar. Har även känt av då o då att de blir väldigt varmt vid fotknölen ca 2-3 sek innan de släpper igen.
Nu sitter jag här LIVRÄDD för blodpropp.
Är 20 år, smal,röker inte o har ingen ärftlig benägenhet för proppar.
MEN det som får mig vara rädd för de är att jag stukade vänstra foten grovt föe en månad sedan och blev i princip sängbunden i en vecka. Har detta något samband?

Snälla help vad är detta för konstig smärta?
Citera
2014-08-06, 23:04
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unperfecct
För fyra dagar sedan, precis innan läggdags, fick jag så vansinnigt ont i båda låren att jag trodde jag skulle dö. Låg i fosterställning och grät. Nästa dag ömmade låren men kändes bättre när jag var uppe och gick.
Dagen därpå hade de släppt lite tills jag plötsligt fick en hemsk smärta i enbart högra låret och det var hemskt. Nu idag har jag fortfarande ihållande smärta i höger lår som strålar ut i vaden. Vill gråta.
Värken är ihållande, molande och hela bener känns spänt. Myrkrypningar o stickningar. Har även känt av då o då att de blir väldigt varmt vid fotknölen ca 2-3 sek innan de släpper igen.
MEN det som får mig vara rädd för de är att jag stukade vänstra foten grovt föe en månad sedan och blev i princip sängbunden i en vecka. Har detta något samband?

Vätskebrist? Vitaminbrist?
Citera
2014-08-06, 23:06
Medlem
Inget konstigt alls, kramp i lårmusklerna. Detta gör ont så in i helvete och sitter i ett tag men är helt ofarligt. Massera låren när smärtan kommer.
Citera
2014-08-06, 23:06
Medlem
HannaLees avatar
Citat:

Det låter som det kan tänkas vara sendrag/kramp, har själv haft det i både låren och vaderna och det gör helvetiskt ont, fy fan...och vad jag minns så hade jag ganska så ont dagarna efter, som en form av skarp och strålande träningsvärk. Du vet inte med dig att du gjort nåt speciellt dagarna före detta och därmed är lite trött i lår/vadmusklerna? Kanske vätskebrist/magnesiumbrist?
Självklart bör du ringa sjukvårdsupplysningen och fråga också, mitt svar baserar sig enbart på igenkänning/liknande upplevelse.
Citera
2014-08-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Vätskebrist? Vitaminbrist?

Dricker rikligt med vatten o tar multivitamin tab vanligtvis
Citera
2014-08-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Inget konstigt alls, kramp i lårmusklerna. Detta gör ont så in i helvete och sitter i ett tag men är helt ofarligt. Massera låren när smärtan kommer.

Men är det inte konstigt att jag nu enbart har ont i ena benet, kan de ändä bara vara kramp?
Citera
2014-08-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Det låter som det kan tänkas vara sendrag/kramp, har själv haft det i både låren och vaderna och det gör helvetiskt ont, fy fan...och vad jag minns så hade jag ganska så ont dagarna efter, som en form av skarp och strålande träningsvärk. Du vet inte med dig att du gjort nåt speciellt dagarna före detta och därmed är lite trött i lår/vadmusklerna? Kanske vätskebrist/magnesiumbrist?
Självklart bör du ringa sjukvårdsupplysningen och fråga också, mitt svar baserar sig enbart på igenkänning/liknande upplevelse.

Vad beror sendrag på då? Har inte gjort någor konstigt alls
Citera
2014-08-07, 00:01
Medlem
sephines avatar
Citat:
Vad beror sendrag på då? Har inte gjort någor konstigt alls

Sendrag kan och beror ofta på att man har lite vätska i kroppen. Man kan få det även om man dricker mycket. Särskilt i värmen vi har nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in