2014-08-05, 19:56
Medlem
Detta är en favorit i repris antar jag. Folk som vill ha något rekommenderat.

Saken är att jag tänker köpa en surfplatta där jag kan youtuba och surfa runt på diverse sidor och kanske kolla på ngn enstaka film. Jag skulle vilja köpa en surfplatta (kanske helst android) som måste vara 10 tums för max 2500 kr.

Någon som vill rekommendera ngt?
Citera
2014-08-05, 20:37
Medlem
Ratis avatar
Samsung Galaxy Tab 3 10" Wi-Fi 16 GB. 1990:-
http://www.electroworld.se/product/d...MP_PRICERUNNER

Har själv bara haft Tab 2 men den fungerade rätt så bra. Laggade lite ibland men det gör nog dom flesta plattor.
Citera
2014-08-06, 00:22
Medlem
Vet att du skrev android men jag tycker du ska tänka om Apples plattor är väldigt mycket bättre har testat Sony acer samsung mm .ingen av dom kommer ens i närheten av iPad. Så jag skulle säga att iPad mini är den jag rekommenderar....
Citera
2014-08-06, 08:57
Medlem
Har funderat på galaxy tab 4 men den är kanske för laggig?

Ipad mini är både för dyr och inte 10 tum...
Citera
2014-08-06, 10:44
Medlem
Nej iPad mini är 7.9 tum men för dyr det tycker ja inte finns för 1900. Samsungs plattor är bland dom sämre tycker jag ska du ha android så är Sony en bra platta.
Citera
2014-08-06, 11:52
Medlem
Mohafes avatar
Här är två förslag du kan kolla upp:
HP SlateBook X2 10
Asus MeMO Pad FHD 10
Citera
2014-08-06, 13:13
Medlem
Tack mohafe!

yihaaa:
vad skulle du säga att fördelen med ipad mini är? När jag kollar på specsen, så är den ganska slö (1 ghz 2 kärnor) låg upplösning på skärmen, kass batteri och litet ram-minne.
Citera
2014-08-06, 22:34
Medlem
iPad mini är betydligt snabbare och mindre laggig än dom android plattor ja kört tex Sony tablet samsung galaxy och acer mm samma med dom flesta spel dom flytter bättre på iPad än android.

Men batteri tiden är hemsk använder ja ipaden till tex spela lite kolla film mm så är batterit slut på 4 timmar vilket är väldigt dåligt....

Det bästa du kan göra är att gå till tex Elgiganten o testa dom som finns uppsatta i butik då märker du ganska fort vilken du trivs med...

Mitt tips landar alla fall på någon iPad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in