Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Gud vad skönt att du säger att det är lugnt, det är ganska viktigt för mig. Blir inte ett överdrivet stort steg för mig då, men ändå ha den där pulsen nära till hands när jag känner för det
Hur är Stadshagen? Lägenheterna där ser fräscha ut (på de som ligger ute till försäljning iaf) men husen som de ligger i luktar lite väl mycket sovjet för mig. Syftar du på att det är lite förort över den delen av Kungsholmen?
Ja, det är definitivt lite förort över Stadshagen. Men som sagt lär det botas snart nog med tanke på hur mycket de bygger där, jag tror dock att jag skulle vänta ytterligare något år till byggnaderna vid vattnet är klara. Då lär det bli mer liv där. Men som det är nu finns det inte så mycket restauranger, affärer eller liv där. Det fanns i princip inte ens en matbutik där förrän de byggde ICA Maxi Lindhagen. Själv har jag aldrig bott där, men däremot jobbat i området och känner det därför hyfsat. Det är väldigt lugnt där, men också dött.
Sen finns förstås det där ungdoms/soc-boendet vid t-banan som är gamla sjuksköterskebostäder. Det finns en rätt intressant tråd om det huset någonstans här i Bostadsdelen, någon som hade bott där berättade rätt mycket. Kort sagt kan man väl säga att det är en salig blandning av ungdomar, missbrukare och soc-fall som bebor smålägenheterna i det huset. När jag har gått förbi har det varit en del rätt märkliga individer där ibland, så det är väl inget som höjer området direkt. Jag tror dock att det blir bättre, det har varit en lite bortglömd del av Kungsholmen fram till nu med mestadels kontor och gamla industribyggnader.