2014-08-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Ja.
Citat:
Ketogan suppositorier innehåller ketobemidon som är ett morfinliknande ämne med smärtstillande effekt, som används vid mycket kraftiga smärtor (till exempel cancersmärta, smärttillstånd i samband med operationer och njur- och gallstenssmärta.) Ketogan suppositorier innehåller också ett kramplösande medel som kan förstärka och förlänga den smärtstillande effekten.
Ketogan pills, ja, suppar, läs ovan! Men supparna kostar runt en tia styck utan förmån.
Citera
2014-08-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ketogan pills, ja, suppar, läs ovan! Men supparna kostar runt en tia styck utan förmån.

Tack D Roger - det var Ketogan supp som läkaren ville skriva ut om jag mådde dåligt av Citodon.
Citera
2014-08-05, 19:51
Medlem
Jag kan verkligen reka dem! Men jag ber dig också ringa Pfizer och gnälla över att de tagit ur dem ur förmånen, på eget initiativ. Det var alltså inte TLV som pressade på.
De fungerar väldigt bra för mig, förutom att jag har lite svårt att ta dem, den kramplösande ingrediensen är stark så risken är att man får gå och bajsa ut den. Då kan det bli en aning dyrt. Det har hänt att det får gå tre suppar före magen tagit upp så mkt ketogan, som är starkt förstoppande, att de stannar inne.
Men vad finns det för val? Spasmofen möjligen. Men jag gillar inte riktigt vad jag läser där när nu dessa fungerar utan probs, om man undantar det ovannämnda problemet med att tarmen får överdriven fart.
Lycka till!
Citera
2014-08-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag kan verkligen reka dem! Men jag ber dig också ringa Pfizer och gnälla över att de tagit ur dem ur förmånen, på eget initiativ. Det var alltså inte TLV som pressade på.
Varför? Det är inte som om någon som faktiskt har möjligheten att göra något åt saken kommer att få reda på att du klagat.
Citera
2014-08-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Varför? Det är inte som om någon som faktiskt har möjligheten att göra något åt saken kommer att få reda på att du klagat.
Klart de får. Och om MÅNGA klagar så...
Det finns ju ingen mening att plocka ut ngt ur förmån vs att göra reklam så volymerna ökar, men Pfizer vill väl sälja ngt annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in