2014-08-01, 17:22
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Finns det nån metod för att kolla på privata profiler, eller är det bara scams alltihop? Jag måste nämligen ta en närmare titt på en tjejs bilder.
Citera
2014-08-04, 10:37
Medlem
Xfiless avatar
En fundering!

Mitt konto är privat, likaså "Lisas" konto som jag följer. Egentligen vill jag inte följa Lisa då vi haft lite dispyter men gör det för att vara snäll då vi har en gemensam vän o hon började följa mig först. Häromdagen tänkte jag att det var längesedan Lisa lade upp någon bild och ser då att jag inte alls följer henne längre. Eftersom hennes konto är privat måste jag då skicka en begäran om att få följa. En snabb överblick bland mina följare visar på att hon inte följer mig heller längre. Nu undrar jag...

Jag vet att jag medvetet INTE har slutat att följa henne (enda sättet är om jag har råkat komma åt 'sluta följa' utan att ha märkt det). Om det är så att hon har slutat att följa mig först så borde väl ändå jag ha kvar henne som ngn jag följer? Om Lisa slutar att följa mig så blir det väl automatiskt inte så att jag då slutar att följa henne? Jag måste aktivt ha slutat även följa henne, eller?
Citera
2014-08-04, 21:12
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
En fundering!

Mitt konto är privat, likaså "Lisas" konto som jag följer. Egentligen vill jag inte följa Lisa då vi haft lite dispyter men gör det för att vara snäll då vi har en gemensam vän o hon började följa mig först. Häromdagen tänkte jag att det var längesedan Lisa lade upp någon bild och ser då att jag inte alls följer henne längre. Eftersom hennes konto är privat måste jag då skicka en begäran om att få följa. En snabb överblick bland mina följare visar på att hon inte följer mig heller längre. Nu undrar jag...

Jag vet att jag medvetet INTE har slutat att följa henne (enda sättet är om jag har råkat komma åt 'sluta följa' utan att ha märkt det). Om det är så att hon har slutat att följa mig först så borde väl ändå jag ha kvar henne som ngn jag följer? Om Lisa slutar att följa mig så blir det väl automatiskt inte så att jag då slutar att följa henne? Jag måste aktivt ha slutat även följa henne, eller?

Lisa har blockerat och avblockerat dig
Citera
2014-08-06, 00:11
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Lisa har blockerat och avblockerat dig

Där ser man! Tack!
Citera
2014-08-06, 06:14
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Där ser man! Tack!

Det var så lite
Citera
2014-08-09, 13:29
Medlem
Jag har problem med att få til en profillänk på instagram.

Jag vill ju ha en länk på min fb sida till min instagram konto. när jag går in under profillänkar så blir jag hela tiden utkastad. Plz help me!
Citera
2014-08-16, 02:14
Medlem
Troll0lzs avatar
Har redan ett konto sedan tidigare (inte kopplat till FB), tänkte skapa ett nytt anonymt konto men när jag gjorde det så fick ändå mina vänner på FB ett meddelande om att jag hade skapat ett nytt konto. Detta trots att jag tryckte NEJ på frågan om jag ville koppla det till min Facebook eller om jag ville importera kontakter.

Så om jag vill ha ett helt anonymt konto utan att mina vänner på Facebook får ett meddelande så fort jag har skapat det, hur går jag tillväga?
Citera
2014-08-16, 06:04
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Har redan ett konto sedan tidigare (inte kopplat till FB), tänkte skapa ett nytt anonymt konto men när jag gjorde det så fick ändå mina vänner på FB ett meddelande om att jag hade skapat ett nytt konto. Detta trots att jag tryckte NEJ på frågan om jag ville koppla det till min Facebook eller om jag ville importera kontakter.

Så om jag vill ha ett helt anonymt konto utan att mina vänner på Facebook får ett meddelande så fort jag har skapat det, hur går jag tillväga?

Du skapar en helt ny mail som du inte kopplar till något annan än till IG.
Citera
2014-08-16, 12:04
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Du skapar en helt ny mail som du inte kopplar till något annan än till IG.

Gjorde det men det funkade inte.

Mitt nuvarande konto är inte kopplat till min FB. Men när jag gör ett nytt konto med en ny mail, utan att blanda in FB, så får mina vänner på FB ändå ett meddelande om att jag har skaffat mig en ny IG.

Det kvittar alltså om mitt konto är länkat till FB eller inte, eller om jag reggar med en ny mail, mina vänner får ändå reda på att jag har skapat en ny IG.

Förstår inte varför?
Citera
2014-08-16, 14:57
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Gjorde det men det funkade inte.

Mitt nuvarande konto är inte kopplat till min FB. Men när jag gör ett nytt konto med en ny mail, utan att blanda in FB, så får mina vänner på FB ändå ett meddelande om att jag har skaffat mig en ny IG.

Det kvittar alltså om mitt konto är länkat till FB eller inte, eller om jag reggar med en ny mail, mina vänner får ändå reda på att jag har skapat en ny IG.

Förstår inte varför?

Ja, DET verkar skumt!
Citera
2014-08-16, 16:46
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ja, DET verkar skumt!

Sannerligen!

Hittade dock någonting nu. Om man går in på Inställningar i Iphone'n och sen Facebook så kan man ta bort kontot från telefonen. Själva FB-kontot raderas inte, utan det verkar som att det bara raderas från telefonen (vad det nu betyder?).

Ska testa detta, göra en ny IG och se om jag blir anonym denna gången.
Citera
2014-08-17, 18:16
Medlem
Troll0lzs avatar
Update: Jag testade igår att skapa ett nytt konto efter att ha "raderat" mitt FB-konto inne i telefonens inställningar och när jag trycker på "Find people to follow" så kommer inte mina FB-vänner upp längre utan det står "Tap to connect to Facebook".

Vill dock vara 100% säker på att detta kontot nu är anonymt innan jag börjar använda det. Kan det kanske vara det nu tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in