Kalle-ettan är grymt övervärderad eftersom det i stort sett bara finns en enda säljare i Sverige som någon eller några gånger per år säljer den. Även antalet köpare är högst begränsat, inte bara för att det handlar om ganska stora pengar utan också eftersom antalet människor som är beredda att lägga de summorna på en Kalle Anka-tidning är en åldrande grupp som blir färre och färre för varje år.
Här är
en lista över kända Kalle-ettor i höga skick. Den har några år på nacken, men med tanke på det mycket begränsade antalet överlevande exemplar så kan jag inte tänka mig att det hänt särskilt mycket på den fronten sen typ 2007.
TS exemplar är ett nytryck, det är jag beredd att satsa tusen spänn på. Hade han, av okänd anledning, haft en originaletta så hade han vetat om det. Hade han haft en originaletta så hade det högst troligt även varit i uselt skick. De brukar vara det, nämligen. En Kalle-etta i gott skick hade, om det varit ett original, funnits med på listan ovan. Alternativet till detta är, precis som jag är övertygad om, att det är en av de två nytryck som släpptes 1983 och 1998.
Värde...? Tja, en femtiolapp.