2014-08-04, 22:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Ååååå dom får gå live med 2.1.0 snart så man kan börja lira igen

För en person som inte kommer lira Seasons så ser jag fram emot patchen med rädsla, får helt plötsligt 6 char som behöver nya ringar och necks Samma ringar de redan har mer eller mindre, men nya ringar och necks.
Citera
2014-08-05, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Ååååå dom får gå live med 2.1.0 snart så man kan börja lira igen

Indeed, har inte spelat sen runt maj eller liknande. Jag tog mig från paragon 0 till 542 på två månader, så besatt av spelet blev jag, till slut hade jag inget att göra sen haha. Så seasons är så jävla välkommet! Har man ALLTID något att göra. Synd bara att Blizzard gick ut och sa att bara för att 2.1 kommer så betyder det inte att en season börjar samma dag som det kommer ut, utan att det kan dröja veckor eller månader innan det ens kör igång (vilket är jävligt efterblivet....)??
Citera
2014-08-05, 11:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Indeed, har inte spelat sen runt maj eller liknande. Jag tog mig från paragon 0 till 542 på två månader, så besatt av spelet blev jag, till slut hade jag inget att göra sen haha. Så seasons är så jävla välkommet! Har man ALLTID något att göra. Synd bara att Blizzard gick ut och sa att bara för att 2.1 kommer så betyder det inte att en season börjar samma dag som det kommer ut, utan att det kan dröja veckor eller månader innan det ens kör igång (vilket är jävligt efterblivet....)??

Tycker dock det är bra att seasons kanske väntar lite, orsaken är enkel - de behöver bättre balansering för att seasons ska bli värt något.

Nu när jag faktiskt lirat alla klasser (även om alla inte är färdigequippade) så har jag insett svagheterna hos dem. En monk kommer per default inte cleara GR's lika snabbt som t.ex en WD.
För att man ska kunna tävla så krävs det att alla tävlar på samma vilkor, annars blir det så att monks endast kommer kunna tävla mot andra monks medans t.ex Crus, WD, DH kan tävla mot varandra.
Citera
2014-08-05, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tycker dock det är bra att seasons kanske väntar lite, orsaken är enkel - de behöver bättre balansering för att seasons ska bli värt något.

Nu när jag faktiskt lirat alla klasser (även om alla inte är färdigequippade) så har jag insett svagheterna hos dem. En monk kommer per default inte cleara GR's lika snabbt som t.ex en WD.
För att man ska kunna tävla så krävs det att alla tävlar på samma vilkor, annars blir det så att monks endast kommer kunna tävla mot andra monks medans t.ex Crus, WD, DH kan tävla mot varandra.

Det kommer aldrig att bli balanserat tyvärr. Kommer alltid vara klasser som ligger före, och klasser som ligger efter oavsett vad som händer. Och sen helt plötsligt så ligger en annan klass före för att RNG är en så pass stor del av spelet med rolls på gear osv. Spelet är vad det är, och jag tror inte att även om de skulle försöka balansera spelet i 10 år framöver så skulle det inte spela någon roll, för det kommer inte att hända ;p.
Citera
2014-08-05, 13:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det kommer aldrig att bli balanserat tyvärr. Kommer alltid vara klasser som ligger före, och klasser som ligger efter oavsett vad som händer. Och sen helt plötsligt så ligger en annan klass före för att RNG är en så pass stor del av spelet med rolls på gear osv. Spelet är vad det är, och jag tror inte att även om de skulle försöka balansera spelet i 10 år framöver så skulle det inte spela någon roll, för det kommer inte att hända ;p.

Mjo är rädd för att du har rätt

Problemet jag ser nu är att de inte fokuserar på att tillåta flera builds, t.ex EQ Barben som redan är op bland barbs blir buffad ytterligare medans Lightning barb blir orörd, visst nu kanske FC blir viable, men det känns som hela "You are free to run any build you want" grejen inte är sann, iaf inte om man vill nå svårare nivåer och då speciellt i grupp.
Citera
2014-08-05, 18:37
Medlem
Får ni också dc ibland när ni har gått in i ett rift ni precis öppnat? fy HELVETE vad irriterande det är!
Citera
2014-08-05, 18:50
Medlem
EnSomKans avatar
Funderar på att börja lira D3 på battlenet och har lite frågor! Hur är spelet i dagsläget? Fick höra att det var ett fiasko när det släpptes, är saker bra nu?

Är det värt? Och finns det flashbackare som lirar ihop? Förklara gärna vad som är najs med spelet! Funderar på om jag ska skaffa det...
Citera
2014-08-05, 19:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.A
Får ni också dc ibland när ni har gått in i ett rift ni precis öppnat? fy HELVETE vad irriterande det är!

Mac?

Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Funderar på att börja lira D3 på battlenet och har lite frågor! Hur är spelet i dagsläget? Fick höra att det var ett fiasko när det släpptes, är saker bra nu?

Är det värt? Och finns det flashbackare som lirar ihop? Förklara gärna vad som är najs med spelet! Funderar på om jag ska skaffa det...

Det är ett helt annat spel än när det släpptes. Nu är det nästan "perfekt" faktiskt. Ja, jag har lirat sen release med uppehåll när spelet var skit.

Finns en Flashback klan, men sånt sköts i spelare söker spelare.
Citera
2014-08-06, 12:17
Moderator
^Eazs avatar
Fan.

PTR change:

Citat:
General
Portals to the Treasure Realm can now only spawn in Adventure Mode at level 70
Goblin rift portals will now only allow players who were present when the portal was created to enter

Visst, förstår anledningen som sådan, Blizzard vill inte ha en RiF Community för Goblins där alla drar in miljarder med guld, men de kunde iaf låta folk bjuda in folk som är med i din klan, eller folk som varit på din vänner lista X antal dagar.
Citera
2014-08-06, 13:02
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan.

PTR change:

Visst, förstår anledningen som sådan, Blizzard vill inte ha en RiF Community för Goblins där alla drar in miljarder med guld, men de kunde iaf låta folk bjuda in folk som är med i din klan, eller folk som varit på din vänner lista X antal dagar.
RiF är väl ett av dom få exempel där "community's" utvecklas till något eget av spelarna och blir användbart, men nu blir självklart det också förstört. Tycker Blizzard är så jävla oflexibla i deras lösningar , som du säger så hade man säkert kunnat lösa det på andra mer kreativa och osynligare sätt.
Citera
2014-08-06, 13:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
RiF är väl ett av dom få exempel där "community's" utvecklas till något eget av spelarna och blir användbart, men nu blir självklart det också förstört. Tycker Blizzard är så jävla oflexibla i deras lösningar , som du säger så hade man säkert kunnat lösa det på andra mer kreativa och osynligare sätt.

Personligen älskar jag RiF, använder mig av det i timmar för att equippa en ny char eftersom jag tycker det är så djävla trist att behöva rifta T1ish.

Men, förstår att det inte är det som Blizzard vill, e.g. att man sitter och slöar, dödar boss, köper kadala etc.

Samtidigt förstår jag oron att Goblin Rifts skulle bli en sak som kinasäljare säljer, e.g. 10 Goblin Rifts €50, där de sen bjöd in spelare så fort någon av deras farmgrupper hittade en goblin rifts. Kort sagt så skulle Goblin Rifts blii något som blir en Real Money Trading sak, gold selling skulle blir viable genom detta.

Så, jag förstår varför de implementerar detta MEN samtidigt vill jag ju kunna bjuda in fattiga polare om jag råkar få en goblin rifts utan att för dens skulle behöva spela med dem 24/7, e.g. de kanske inte har gear nog för att lira min svårighetsgrad normalt, men samtidigt så kan man ju bjuda in för en 10minuters goblinsession.
Citera
2014-08-06, 17:45
Medlem
chullans avatar
Någon som vet vad Blizzard gjort med sina PTR servrar? 3 minuter i kö just nu, för att sen bli disconnectad när gamet ska startas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in