2014-03-29, 23:31
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
http://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA

Den gode Kjell som hatar SD visar sig vara en riktig rashatare själv. Hm?

Kan någon skicka klippet till Avpixlat eller Exponerat? Jag fixar det inte.

Nu bumpar jag denna tråd. Det visar att den moralisla Kjell har nära till det rasistiska tugget när han är irriterad. Precis som så många andra. Nu är det ett gammalt klipp. Känns rätt trovärdigt att han även idag kan slänga sig med den stilen av retorik.
Citera
2014-03-30, 00:57
Medlem
nja nu får ni nog ta reda på vad detta rörde sig om från början
detta är ett guldklipp skratta så jag grät när jag hörde detta en gång i tiden
Citera
2014-04-02, 23:23
Medlem
Såg nydligen mini-serien Rid i natt av Vilhelm Moberg som finns på SVT öppet arkiv där Kjell har huvudrollen och jäklar vilken bra serie, har sett väldigt mycket annat av honom men detta är helt klart en av hans bästa roller på film. Gillade verkligen dialogen också
Citera
2014-08-03, 21:50
Medlem
DeadLikeMes avatar
Kjelle kommer ut som F!-röstare och uppmanar samtidigt folk som tänkt rösta på SD att titta sig i spegeln:

http://www.youtube.com/watch?v=eB2MmGqmEi4&feature=youtu.be

"F! tänker själva och de tänker rätt"

Härligt. Ännu en person i övre medelklassen som själv lever ett så gott liv att han anser att andra svenskar ska offra sin trygghet för att hjälpa hela världen, och att jämställdhets(icke)frågor är det viktigaste som finns i Sverige idag.
Citera
2014-08-03, 22:11
Medlem
lrad070142s avatar
Jag blev faktiskt lite överrraskad..Rentav "chockad", men OK - han har gjort sitt val, och det har jag inte med att göra. Uppfattade honom på ett annat sätt för några år sedan. Bra (mycket bra) skådespelare! Det är detta som skiljer PK från oss andra - jag kommer att lyssna på vad han har att säga. Utan att kräva att han blir utesluten från sitt fackförbund eller andra föreningar han är medlem i. Eller att han tvingas rusa till till DO och hävda att han är "kränkt". Min post kom 2 timmar för sent igår, jag känner mig inte "kränkt" alls - bara lite missbelåten... Ska bli kul att se/höra hur Kjell följer upp detta..
Citera
2014-08-04, 06:43
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden

Jag håller med. Det blir roligt att se i vilket stadium den tidigare så maskuline karaktärssskådespelaren kommer att be kärringarna att dra åt h-e.
Citera
2014-08-04, 07:57
Medlem
Tokfaans avatar
Han börjar bli till åren gången och har förmodligen allt svårare att få vettiga roller. Lösningen är att glatt hora ut sig. Kjelle visade samma tendenser i sin buskis-serie Kjelles smakresa, när han reste till Vietnam och vägrade beträda en skjutbana - för det var ju så hemskt med krig...
Citera
2014-08-04, 11:15
Medlem
Sqeptisks avatar
"När fan blir gammal, blir han tydligen politiskt korrekt" för att travestera ett känt ordspråk.

Tyvärr är det helt fel taktik för avdankade kändisar som har svårt att få jobb. Ingen gillar slätstrukna personer. Skall man ha press och jobberbjudanden skall man vara kontroversiell.

Kjelle (med flera jobbsökande kändisar) borde sikta in sig på något lagom hett ämne, uttrycka en välgrundad åsikt stick i stäv med den politiskt korrekta uppfattningen och sen luta sig tillbaka och njuta av gratis marknadsföring av sitt egna varumärke. Inte kärnfysik precis
Citera
2014-08-04, 14:22
Medlem
Forever Winters avatar
Kjelle har ju genom åren erfarit vad det innebär att vara kontroversiell och ärlig. Finns väl få kändisar som stoppat foten i munnen så ofta som Kjelle. Jag är förvånad att denna tråd inte har fler poster!

Att beskylla honom för att vara PK och bekväm är att skjuta sig i foten (alt. inte känner till personen i fråga). Att dessutom påstå att Kjell inte får jobberbjudanden numera är felaktigt.

Hans nya uttalanden visar bara att han fortfarande talar utan att tänka längre än näsan räcker. Dvs business as usual.
Citera
2014-08-05, 08:54
Medlem
Sqeptisks avatar
Håller fullständigt med FW. Insåg först lite senare att KjelleB faktiskt gjorde precis den marknadsförings"stunt" som jag beskrev i ovanstående post. Och som han tidigare också praktiserat med viss framgång
Ämnet för uttalandet var kanske inte så väl valt denna gång, men har tydligen gjort sitt jobb. Han har fått flera artiklar i medias nätupplagor.

För övrigt är en stor del av de så kallade kändisarna ständigt jobbsökande! Och så även KjelleB, eller har han fast engagemang någonstans nuförtiden?
Citera
2014-08-05, 16:08
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Håller fullständigt med FW. Insåg först lite senare att KjelleB faktiskt gjorde precis den marknadsförings"stunt" som jag beskrev i ovanstående post. Och som han tidigare också praktiserat med viss framgång
Ämnet för uttalandet var kanske inte så väl valt denna gång, men har tydligen gjort sitt jobb. Han har fått flera artiklar i medias nätupplagor.

För övrigt är en stor del av de så kallade kändisarna ständigt jobbsökande! Och så även KjelleB, eller har han fast engagemang någonstans nuförtiden?

Att söka filmerbjudanden är inte samma sak som att vara utan densamma. Han vill - som alla andra - ha ett stort urval.
Citera
2014-08-05, 17:43
Medlem
NygammalValss avatar
Han är inte (och har dessvärre aldrig varit) den vassaste kniven i lådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in