2014-08-04, 15:52
Medlem
Emzans avatar
Jag går runt med i princip daglig feber. (bland annat har en sjuhelsikes massa symptom)
Det är allt ifrån några enstaka feberfria dagar till 38.5 grader.
Det är alltid flera dagar i följd. Jag har andra relaterade och icke relaterade symptom i samband.

Jag har gjort och gör just nu utredning. Så förhoppningsvis kommer läkarvetenskapen någonvart.

MEN om man inte har infektion varför har jag feber? Vad finns det för andra orsaker till sub-feber och feber i dagar i sträck, med stor allmänpåverkan? Har haft det i ca 6 månader nu. Och har haft det i omgångar under livet men då aldrig så långa perioder.

Någon med en vettig idé?
Citera
2014-08-04, 19:42
Medlem
Dusk2Dawns avatar
Leukemi
Citera
2014-08-04, 20:22
Medlem
EmmaKlaras avatar
Om du som du skriver har en sjuhelsikes massa symtom men inte skriver vad dessa är så kan ingen hjälpa dig. Och att gissa på varför du har feber är inte meningsfullt.

Men att det görs en utredning låter bra, hoppas att de kommer fram till orsaken till din feber.
Citera
2014-08-04, 20:29
Bannlyst
Körtelfeber eller kroniskt trötthetssyndrom. Körtelfebern kan ligga och pyra i kroppen i månader.
Citera
2014-08-04, 20:31
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Om du som du skriver har en sjuhelsikes massa symtom men inte skriver vad dessa är så kan ingen hjälpa dig. Och att gissa på varför du har feber är inte meningsfullt.

Men att det görs en utredning låter bra, hoppas att de kommer fram till orsaken till din feber.

Sant. Men om jag omformulerar frågan.
Vad förrutom infektion ger feber under längre perioder? Vill ej nämna mina symptom då det ej är hjälp jag söker utan förslag på feber sjukdomar.
Citera
2014-08-04, 20:31
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Körtelfeber eller kroniskt trötthetssyndrom. Körtelfebern kan ligga och pyra i kroppen i månader.

Intressant
Citera
2014-08-05, 02:27
Medlem
tingelingans avatar
Borellia kanske?
Citera
2014-08-05, 04:21
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingelingan
Borellia kanske?

Tack. Det måste jag läsa på.
Citera
2014-08-06, 13:18
Medlem
kan vara överproduktion av sköldkörtelhormoner.
kroniska inflammationer kan ge feber också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in