2014-08-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte i det här fallet, KJ har gjort det varför får vi nog aldrig veta men jag hoppas att han kan berätta någon gång, problemet är att han redan har förnekat allt inför sina föräldrar, det gör i princip det omöjligt för honom att berätta hur det gick till och framförallt varför.

Tror han kommer möta sanningen en dag, vilken är skrivet i stjärnorna men sanning kommer fram. om VB's öde och det vet dömde och närstående, sanningen kommer alltid ikapp.
Citera
2014-08-04, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det har varit minst två transor i omlopp före och efter 4/5. Kanske tom just det datumet. Transor kanske var KJs ultimata partners? Kanske skulle han skydda och inte ange någon av dem just därför. Om en transa skulle välja att bära en kniv för att skydda sig, vilken typ av kniv skulle det kunna vara?

Fynden i KJ garderob antyder att även KJ gillade att crossdressa och känna sig som ett transluder. Ett antal trosor av olika modell, bl a. string, samt en bh i garderoben talar sitt tydliga språk tycker jag, lägg därtill en dildoförpackning i sovrummet samt ett antal tomma ölflaskor i skafferiet och margarinförpackningar på badrumsgolvet. Pup, jag tror att KJ ofta träffade likasinnade, alltså folk med sinne för ölkultur.
Citera
2014-08-04, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kulan kan inte gå så djupt.

Vad är måtten på kulan och hur djupt var det djupaste såret?
Citera
2014-08-04, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är måtten på kulan och hur djupt var det djupaste såret?
Titta på bilden. In till hjärtat.

Tillägg: Titta på kulan: http://sv.wikipedia.org/wiki/6,5_×_55_mm Kan den åstadkomma D-formade sår?
Citera
2014-08-04, 22:23
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har ju diskuterats ett antal gånger tror jag, att kniven kan vara mordvapnet, spetsen(gevärskulan) kan motsvara sticksåren, och att kniven har använts vid styckningen?

Möjligen kan den ha använts vid styckningen. KJ tyckte ju den fungerade bra som yxa
Citera
2014-08-04, 22:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Tillägg: Titta på kulan: http://sv.wikipedia.org/wiki/6,5_×_55_mm Kan den åstadkomma D-formade sår?

Det går inte att se ordentligt på KJ:s FB-bild, men kulan verkar "tillslipad", alltså gjord spetsig. Trots detta tror jag knappast att den användes för huggen i ryggen. Det saknas ju en kamouflagefärgad, hopfällbar jaktkniv med svart blad också...
Citera
2014-08-04, 22:29
Medlem
highfives avatar
Citat:

Nej, men någon typ av pushdagger skulle ge D-formade ingångar. Kanske huggen utdelats med feminin kraft?
Citera
2014-08-04, 22:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det går inte att se ordentligt på KJ:s FB-bild, men kulan verkar "tillslipad", alltså gjord spetsig. Trots detta tror jag knappast att den användes för huggen i ryggen. Det saknas ju en kamouflagefärgad, hopfällbar jaktkniv med svart blad också...
Nej, den återfinns på sid 294.
Citera
2014-08-04, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nej, men någon typ av pushdagger skulle ge D-formade ingångar. Kanske huggen utdelats med feminin kraft?
Eller en potatisskalare.
Citera
2014-08-04, 22:35
Medlem
highfives avatar
Jag har inte fup just nu, men var det inte något vittne som sett en mc åka från Flottiljvägen den aktuella kvällen? En av transorna har två mc i sin ägo. Säkert en tillfällighet.
Citera
2014-08-04, 22:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Eller en potatisskalare.
Får för mig att en sådan inte är tillräckligt konisk med tanke på sticken.
Citera
2014-08-04, 22:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag är inte så säker på att den inte kan det faktiskt. Man måste ta hänsyn till i vilken vävnad som sticken görs, och dess elasticitet. Vad jag kan se så är samtliga stick utdelade i områden på kroppen där revbenen sitter. Svårt att förklara, men låt oss säga att kulans spets när den träffar huden skjuts åt sidan pga ett revben, det blir stumt åt ena hållet och elastiskt åt det andra så att säga. Ett runt föremål kan i det fallet möjligtvis visa en ingångsöppning som inte är cirkelrund, trots att vapnet borde ge den typen av ingångsöppning vid en första anblick.

Likaså är längden på vapnet inte avgörande för hur lång sårkanalen blir, bl a. anslagskraft och vävnadernas elasticitet har en betydelse för hur sårkanalen blir. Ex. ett knivblad på 10 cm kan ge en sårkanal på kanske 12 cm om vävnaderna ger med sig vid anslaget, därefter återgår vävnaderna till normaltillståndet och sårkanalen är vid mätning längre än stickvapnet så att säga.

Jag har funderat en del på stickskadornas utseende beträffande det som beskrivs som ett kommatecken. Kan det ha med ovanstående fysiska fenomen att göra?

Det här är funderingar som jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in