2014-08-04, 21:18
Medlem
Kul program. Jag får kolla igenom de tidigare avsnitten på nätet. De verkar till stor del leva som de lär. Jag såg inget speciellt onödigt lyx hemma hos nån, typ nån som snålar men sen har värsta stereoanläggningen.
Citera
2014-08-04, 21:19
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A45B
Nej, det var ett såkallat skämt.
Jo fattade det när det var en som i en "flashback" sen... Men skulle inte förvåna mig om Svenne faktiskt gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Den bananen kan komma till pass nästa vecka när han ska "skita borta". Bara kör upp den i stolgången som kork så han inte skickar lasset hemma.
En kork hade varit billigare. Varför skiter han inte hos sina grannar förresten? Han kan väl säga att hans toa är trasig eller något.
Citera
2014-08-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige
Skickar hon in manskapet en och en för hämta kvargen? Ska man skratta eller gråta?

Det som var mest beklagligt var ju att pappan inte kunde förstå att hans minsta inte skulle nå upp och kunde då ha lagt en kvarg på de nedre hyllorna till honom, den lilla stackaren hade det inte lätt (och i den åldern kan det vara väldigt läskigt att ens gå in själv i en sådan stor butik), sjukt sunkigt av morsan att utnyttja ett sådant ungt barn på det sättet förövrigt.

Och svenne, en sådan här räcker inte
Citera
2014-08-04, 21:29
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Kul program. Jag får kolla igenom de tidigare avsnitten på nätet. De verkar till stor del leva som de lär. Jag såg inget speciellt onödigt lyx hemma hos nån, typ nån som snålar men sen har värsta stereoanläggningen.

Förutom kupongfamiljen där alla utom minsta grabben hade varsin iphone
(Såg iaf så ut när hon slängde upp dem på bordet för att kolla sms-kupongerna)
Citera
2014-08-04, 21:30
Medlem
Incendios avatar
Varför jag nu ens kollade på detta, men ja...

Peter kan jag ändå känna lite sympatier för. Han går verkligen all in och anstränger sig med att göra eget. Det visar vilja och driv. Lite skön är han ändå.
Petra däremot är ju bara hemsk! Hon påstår att det är hon som står för det mesta "gratisprodukterna", men vad jag kan se lyfter hon inte många fingrar. Och så är det ändå mest skitprodukter hon samlar på sig som kex och festis. Inte som Cloette som visserligen är ett original, men ändå har en bra inställning till livet och sparandet och lägger de pengar hon har på vettiga grejer.
Hade jag fått se Petras yngste i affären själv hade jag utgått från att han tappat bort sin mamma... stackaren. Att mannen står ut med henne är ett under...

Svenne är creepy. Liningöparet(som inte verkar vara ett par längre, de bor i alla fall inte tillsammans) är inte sparsamma, bara lata. Stackars barn som fick heta Angel, han måste väl ändå ha en annan biologisk pappa?

Gillar gammelmannen från förra avsnittet bäst. Han har en skön livsfilosofi med bra miljötänk och lägger sin energi på vad han anser viktigt och verkar trivas bra med livet.
Citera
2014-08-04, 21:49
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio

Svenne är creepy. Liningöparet(som inte verkar vara ett par längre, de bor i alla fall inte tillsammans) är inte sparsamma, bara lata. Stackars barn som fick heta Angel, han måste väl ändå ha en annan biologisk pappa?

Tror de står i tråden att han inte är det.

Sen är han sjukt lik en lokalbo, men kan fan inte vara han..
Citera
2014-08-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Förutom kupongfamiljen där alla utom minsta grabben hade varsin iphone
(Såg iaf så ut när hon slängde upp dem på bordet för att kolla sms-kupongerna)
Ja, fast kupongfamiljen tyckte jag var ganska vanlig. Verkar typ bara snåla genom att ADDERA extrasaker genom kuponger och erbjudanden istället för att TA BORT onödiga saker. Kanske därmed de mest dumsnåla av deltagarna då de verkar klara sig utan alla dessa kuponger ändå. Att alla har iphones och grejer förstärker det tycker jag.
Citera
2014-08-04, 21:56
Medlem
Landsknechts avatar
Det mest patetiska var när Petra ville åka till affären bara för att hämta kvargen och att de gick in en i taget (som om kassörskan skulle ringa polisen om alla använde kupongerna samtidigt ). Dels kostar bensinen för åkturen samt slöseriet med tid p.g.a. det efterblivna tillvägagångssättet. Inte direkt värt det för ynka 40kr.

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Man måste vara lite ekonomisk i överkant om man väljer att åka en omväg på 6-7 timmar för att spara 60 kr med buss fast hon verkade vara riktigt nöjd.

Antar att hon är lite för ekonomisk för att fixa sin saknade tand i överkäken, tycker det borde vara värt pengarna ändå då det är en utseendegrej.

Ja, att åka buss är verkligen en plåga, men hon har väl ingenting emot det och i så fall spelar det ju ingen roll. Med tanke på att hon är pensionär har hon ändå gott om fritid.
Citera
2014-08-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Är det nåt som är fett är det lamm.
Men sak samma, min poäng är att han borde ha köpt nåt billigare.

Skrev inte att man gör det på lamm heller. Menar bara på att fläskfärs är billigt men helt oanvändbart
Citera
2014-08-04, 22:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Det som var mest beklagligt var ju att pappan inte kunde förstå att hans minsta inte skulle nå upp och kunde då ha lagt en kvarg på de nedre hyllorna till honom, den lilla stackaren hade det inte lätt (och i den åldern kan det vara väldigt läskigt att ens gå in själv i en sådan stor butik), sjukt sunkigt av morsan att utnyttja ett sådant ungt barn på det sättet förövrigt.

Och svenne, en sådan här räcker inte

Ja för att spara 13 kronor.

Vi som slösar är giriga ja....Jag ser mig själv som rätt generös och inte girig. Jag har fast inkomst och utgifterna gällande hyra och räkningar är ungefär desamma varje år. Ska inte jag då kunna få köpa kläder för 2000 kronor i månaden om jag nu vill det? Har jag inte råd med just den jackan jag vill ha så sparar jag. I min bekantskapskrets är det självklarhet att bjuda varandra på öl och dylikt om vi är ute, man tar varannan gång eller går laget runt. Är nån inte lagd åt det hållet, betalar man var för sig, enkelt. Man betalar för den som inte har så mycket pengar just då.

Är jag girig då?
Citera
2014-08-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja för att spara 13 kronor.

Vi som slösar är giriga ja....Jag ser mig själv som rätt generös och inte girig. Jag har fast inkomst och utgifterna gällande hyra och räkningar är ungefär desamma varje år. Ska inte jag då kunna få köpa kläder för 2000 kronor i månaden om jag nu vill det? Har jag inte råd med just den jackan jag vill ha så sparar jag. I min bekantskapskrets är det självklarhet att bjuda varandra på öl och dylikt om vi är ute, man tar varannan gång eller går laget runt. Är nån inte lagd åt det hållet, betalar man var för sig, enkelt. Man betalar för den som inte har så mycket pengar just då.

Är jag girig då?

Fast asså då måste du se Amandas blogg, hur mycket hon slösar på restaurangbesök. Skryter om att hon har råd med hemkörd pizza för att hon har pengar som om det handlade om tusentals kronor och inte 100 spänn.
Vem skryter i en blogg om att hon har 100 spänn på att spendera på hemkörning. Hon är inte Bill Gates direkt bara för det.
Citera
2014-08-04, 22:15
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast asså då måste du se Amandas blogg, hur mycket hon slösar på restaurangbesök. Skryter om att hon har råd med hemkörd pizza för att hon har pengar som om det handlade om tusentals kronor och inte 100 spänn.
Vem skryter i en blogg om att hon har 100 spänn på att spendera på hemkörning. Hon är inte Bill Gates direkt bara för det.
Länk på bloggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in