Citat:
Ursprungligen postat av
Jelloh
Trevligt att du kom tillbaka!

Den här forumsdelen blir lätt en massa predikande för kören. Själv vill jag tro att det beror på att argumenten för motståndarna brukar utmynna i invektiv som "pundarkramare".
Hade pundarna fått fler kramar som små kanske de inte pundat så mycket.
Det där köper jag. Jag gör också en pudel på det där med "pundarkramare", det var bara korkat
Att människor kommer att använda droger i någon form är bara att acceptera, men någonstans måste gränsen dras för vilka droger som är okej att bruka och saluföra. I dagens Sverige drar vi denna gräns vid alkoholen som säljs under statlig kontroll, andra droger är inte lagliga att bruka eller sälja.
(Var denna gräns borde gå är en diskussion i sig. Jag anser att den iallafall måste finnas någonstans)
Argumentet att avkriminalisera privat bruk tycker jag är konstigt. Detta skulle ju innebära att det är tillåtet att köpa, men ej att sälja. Ungefär som med sexköpslagen fast tvärtom. Är en substans förbjuden så måste naturligtvis att hantering av densamma vara olaglig.
Det där med att tillhanda hålla kanyler och andra doningar för att slippa smittspridning är naturligtvis ett enkelt och effektivt sätt att eliminera en hel del problem, men det är inte bekymmersfritt. Det blir konstigt när samhället står för redskapen som ska användas vid olaglig verksamhet. Dessutom så skickar det signaler som en stor del av samhällets medborgare inte alls tycker om.