2014-08-04, 15:45
Medlem
DaKaktuzs avatar
Chelsea lånar ut Romeu till Stuttgart. Rätt oväntat med tanke på att han krita på nytt kontrakt, så trodde han skulle få nöta bänk och få några chanser i cupen och så etc...
2014-08-04, 16:00
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Illegalt eller åtminstone på ett sätt som kan frågasättas moraliskt men det är ingenting som kanske bör tas i den här tråden.

Falcao kvar i Monaco sägs det, tråkigt, någon som såg matchen mot Arsenal hur han såg ut, mål gjorde han i varje fall.

Hur du definierar det ur en etisk synpunkt bryr jag mig inte om. Oligarker har ändå ingen anledning till att tvätta pengar. Pengar som man kommit över kriminellt(Enligt lag) behöver tvättas. Oligarkers pengar behöver inte tvättas..
2014-08-04, 16:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Hur du definierar det ur en etisk synpunkt bryr jag mig inte om. Oligarker har ändå ingen anledning till att tvätta pengar. Pengar som man kommit över kriminellt(Enligt lag) behöver tvättas. Oligarkers pengar behöver inte tvättas..
Det håller jag med om, det jag skrev var att de skaffar fram pengar på ett sätt som kan frågasättas men jag tvivlar på att t.ex. Roman behöver tvätta pengar.
2014-08-04, 16:12
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Chelsea lånar ut Romeu till Stuttgart. Rätt oväntat med tanke på att han krita på nytt kontrakt, så trodde han skulle få nöta bänk och få några chanser i cupen och så etc...
Chelsea behöver få bort 3 spelare och Romeu blev den första offret. Trodde som dig att han skulle få vara reserv ifall någon skadad/vilas. Fast när jag tänker på det så skulle det ha varit lite överflödigt med mittfältare. Just nu har vi Mikel, Matic, Ramires, MVG, Fabregas på 2 positioner, sen kan Aké och några andra junisar spelar där.

Får se vilka de andra 2 spelarna blir. Cech har det ryktas om att han ska säljas (vilket jag inte hoppas på), Torres (haha...får nog sluta drömma här), Salah kanske? Värvningen av Drogba gjorde bara det svårare tyvärr.
2014-08-04, 16:31
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Adebayor och RvP var väl båda minst lika renodlade i den rollen som Henry.

Häk! Jag glömde bort Robin Van persie..
Men det jag menar är att dom behöver någon som kan smälla in 20+ baljor, Giroud är för dålig.
2014-08-04, 16:32
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1kko
Felet är bara att i princip alla dessa spelare går till andra klubbar så fort de "blir bra". Därför skulle det nog vara sundare ur ett sportsligt syfte för Arsenal att köpa lite fler färdiga produkter så som Özil och Alexis.

Nja, vissa av dem har gjort det tidigare eftersom man inte haft pengar kombinerat med Wengers ovilja att satsa i förtid. Nu har vi inte tappat några spelare sedan Özil togs in, och alla ynglingar är säkrade på långa kontrakt. Jag menar visst, vi har släppt en 30+ Sagna när hans kontrakt gick ut men det är ju knappast för att han själv absolut måste gå till en annan klubb - det hade han kunnat göra långt innan - utan Wengers inställning till spelare över 30. Och jag tycker nog att Arsenal är starkare nu med Debuchy och Chambers på högerbacken, även om Chambers nog i förlängningen ska spela i mitten enligt Wenger.

Sedan köper man ju "färdiga produkter". Özil förra sommaren som sagt, och Alexis denna, och så lär det fortsätta eftersom man har de ekonomiska förutsättningarna att göra det. Så jag tror Arsenal om ett par år kommer vara ett riktigt starkt lag, eftersom Wenger handlar klokt och köper toppkvalitet när han faktiskt lägger ut den där sortens pengar. Problemet jag har är att det kanske inte riktigt går tillräckligt snabbt, eftersom klubben vill kunna presentera åtminstone hyggliga ekonomiska siffror varje år - men man bör kunna göra en stor investering ett år som Real Madrid och sedan hålla igen lite nästa när man redan har ett bra lag för att balansera det hela på ett par års sikt. Där gör man fel tycker jag.

Å andra sidan kan man argumentera för att det inte finns tillgängliga anfallare som är värda att betala stora pengar för. Det är möjligtvis om man kan få loss Cavani, men annars: vem ska man värva? Wenger vill inte betala dyrt för en sådan som Jackson Martinez som sedan går mediokert. Om han ska betala så vill han ha någon som Suarez, Aguero eller Benzema.

Jag skulle tro att man plockar in en defensiv mittfältare i år - eftersom Arteta är på nedgång och på utgående kontrakt, och sedan kommer man nog fixa någon dyr anfallslösning nästa sommar, om inte annat genom att ta in en till ytter med bra målsinne och försöka göra om. Wenger har ju redan testat det med Podolski och lär väl göra det med Alexis också även om den senare med all säkerhet lär spela på en kant.
2014-08-04, 16:46
Medlem
Vet inte hur trovärdig han är men enligt honom så förhandlar Arsenal med Sami Khedira och agenten är just nu i London!

https://twitter.com/RobertoBonafont/status/496299414995369984
2014-08-04, 16:56
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Nej, för Podolski som i princip skjuter hårdast i Premier League har inget hästskott? Måste ju tillhöra den absoluta toppen när det kommer till att skjuta. Makalös precision och kraft i den vänsterfoten.

Ok, glömde Podolski.
2014-08-04, 17:20
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Jag ser i princip alla Arsenals matcher, och faktum är att de skjuter inte mindre från distans än många andra lag. Det där är mest myt. Sedan har de ingen Baines eller liknande med ett riktigt hästskott, men att de aldrig skjuter är fel.

Däremot har du förstås rätt angående en renodlad forward.

Ok. Jag ser långt ifrån alla Arsenals matcher, men blir vansinnig på deras fetisch av småplottrigt väggspel, gärna i straffområdet. Målet verkar vara att hitta en ren spelare som kan knacka in bollen i öppet mål från tre meter.
På den nivån kanske det kan vara bättre att göra två fula mål än ett snyggt? ;-)

Behöver kanske inte säga hela sanningen men Arsenal gjorde minst mål procentuellt, utanför straffområdet av alla lag förra säsongen (av dom som höll sig kvar).

http://www.premierleague.com/en-gb/clubs/profile.statistics.html/arsenal#clubsTabsGoals
2014-08-04, 17:39
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Nej, för Podolski som i princip skjuter hårdast i Premier League har inget hästskott? Måste ju tillhöra den absoluta toppen när det kommer till att skjuta. Makalös precision och kraft i den vänsterfoten.

haha podolski skjuter hårdast? har du aldrig sett kolarov?
2014-08-04, 17:44
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Illegalt eller åtminstone på ett sätt som kan frågasättas moraliskt men det är ingenting som kanske bör tas i den här tråden.

Falcao kvar i Monaco sägs det, tråkigt, någon som såg matchen mot Arsenal hur han såg ut, mål gjorde han i varje fall.

du e ju mer än lovligt ( som vanligt ) dum. vadå ifrågasättas moraliskt? se dig skriva här ger mig, och säkert många andra, ett ansikte för lobotomin...
2014-08-04, 18:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
du e ju mer än lovligt ( som vanligt ) dum. vadå ifrågasättas moraliskt? se dig skriva här ger mig, och säkert många andra, ett ansikte för lobotomin...
Skönt att höra, hoppas mina inlägg ger dig ett gott skratt Läste igenom dina inlägg också, kasta inte sten i glashuset sötnos

Varför skulle United tjäna på att låna ut Fellaini som det ryktas lite om, vill de ge honom chansen i ett annat lag för att försöka få tillbaka hans värde måtro? Det som står att de ska stå för hälften av hans lön om han skulle gå Napoli, stå för 50 000 pund i veckan för en spelare som är utlånad låter i mina ögon inte som en bra idé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in