2014-08-04, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Vad hade du väntat dig!?

.
Inget spec, vill bara upplysa de som ev kan ha missat att dagens tidningar har en böjelse att försvara de som terroriserar Svenskar...
Citera
2014-08-04, 15:42
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taalamon
jag har sökt på flera av deras bilar:
2 st har jag hittat. KB04LFY obes och oskattad. YT62LFZ oskattad och är för ny för besiktning.

Den jag nämnde i 1:a inlägget, lastbilen, tyder regnumret på Belfast som hemmaadress. Har inte fått fram nått om den annat än från nån engelsk motorsida att det skulle vara en Iveco/Ford med tipp, vilket stämmer.

Hittade en sida där man kunde kolla om de var försäkrade, men ingen av bilarna gav något svar.
Vore det inte på sin plats att Sverige, liksom andra länder i Europa, vägrar inresa gällande bilar som är oskattade och saknar försäkring och aktuell beskiktning? Det är ju idag en enorm risk för andra trafikanter när dessa tattare tillåts köra runt på våra vägar med odugliga och farliga fordon. Tror ni exempelvis dessa pajsare medför grönt kort som visar att bilen har giltig försäkring som gäller Europeiska länder?
http://www.if.se/web/se/privat/radochtips/resamedbilellermc/pages/default.aspx
Citera
2014-08-04, 20:04
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ett stort och varmt tack till streetracefolket som tydligen är de enda som
vågar protestera mot dessa svin:

unvis.it/http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/molndalharryda/1.2447878-polis-forhindrade-stort-slagsmal

Kanske kommer smälla på riktigt snart. Visste inte att det varit så många incidenter nu i sommar
3 juni: Kronofogden och polisen tömmer Lillebyns camping i Torslanda på cirka 35 husvagnar.

4 juni: Ett 20-tal husvagnar på en grusplan i Kåbäcken nära Jonsered avvisas.

9 juni: Ett femtiotal människor jagar iväg asfaltsläggarna från Partille kommun. Gästarbetarna förföljs till Åby camping i Mölndal.

3 augusti: Ett 60-tal personer samlas på Åbys parkering för att visa missnöje mot asfaltsläggarna.
Citera
2014-08-04, 20:42
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Jag tror också att de "timida" svenskarna har fått nog. Efter att ha blivit rövknullade av detta irländska patrask i åratal, reser sig nog den knutna näven ur fickan och visar var smutset hör hemma.
Nej, det är bara en önskedröm. Tattarna kommer att fortsätta som vanligt i decennier...
Citera
2014-08-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vore det inte på sin plats att Sverige, liksom andra länder i Europa, vägrar inresa gällande bilar som är oskattade och saknar försäkring och aktuell beskiktning? Det är ju idag en enorm risk för andra trafikanter när dessa tattare tillåts köra runt på våra vägar med odugliga och farliga fordon. Tror ni exempelvis dessa pajsare medför grönt kort som visar att bilen har giltig försäkring som gäller Europeiska länder?
http://www.if.se/web/se/privat/radochtips/resamedbilellermc/pages/default.aspx

Inbillar jag mig eller är det inte så att man kollar reg.nr och därmed om skatt, P-böter, osv är betalda i andra länder. Är det inte i sin ordning så blir det ingen inresa..?

Vad fyller annars EU-samarbete för funktion?

.
Citera
2014-08-05, 05:30
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Inbillar jag mig eller är det inte så att man kollar reg.nr och därmed om skatt, P-böter, osv är betalda i andra länder. Är det inte i sin ordning så blir det ingen inresa..?

Vad fyller annars EU-samarbete för funktion?

.
Hur som helst får vi svenskar stå för notan om oförsäkrade utländska trafikkanter blir inblandade i en trafikolycka här. Ett exempel gäller en rumänsk romsk familj som efter att ha råkat ut för en trafikolycka utanför Uppsala 2008 fick vård för fem miljoner kronor på Akademiska sjukhuset. Pengar som mig veterligen aldrig betalades tillbaka från Rumänien. Den romska familjen saknade trafikförsäkring. Skulle bli mycket förvånad om asfaltsläggarna har några försäkringar överhuvudtaget.
Därför borde det vara självklart att saknas försäkring så nekas inresa i Sverige.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=2264704
Citera
2014-08-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur som helst får vi svenskar stå för notan om oförsäkrade utländska trafikkanter blir inblandade i en trafikolycka här. Ett exempel gäller en rumänsk romsk familj som efter att ha råkat ut för en trafikolycka utanför Uppsala 2008 fick vård för fem miljoner kronor på Akademiska sjukhuset. Pengar som mig veterligen aldrig betalades tillbaka från Rumänien. Den romska familjen saknade trafikförsäkring. Skulle bli mycket förvånad om asfaltsläggarna har några försäkringar överhuvudtaget.
Därför borde det vara självklart att saknas försäkring så nekas inresa i Sverige.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=2264704

Sicket vansinne!

Om jag åker utomlands UTAN försäkring så får jag själv stå för kostnaderna samt hemtransport. En eventuellt hämtning med ambulansflyg ute i Europa går lös på minst 200 000:-

Men då dom här ziggisjävlarna inte har vare sig pengar eller försäkringar så borde dom helt enkelt inte få komma hit..

.
Citera
2014-08-05, 13:52
Medlem
Gbg-Smokes avatar
http://www.expressen.se/gt/polisen-tvingades-gripa-in-vid-camping/
Citera
2014-08-05, 22:42
Medlem
Iliums avatar
Jag är säkert på att hederliga asfaltsläggare uppskattar att de använder dem som bildmaterial till artikeln.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5930802

Citat:
Ett medborgargarde växer fram i Göteborg efter flera bråk mellan oseriösa asfaltsläggare och privatpersoner. Senast i helgen fick en stor polisinsats lugna ner grupperna.
Citera
2014-08-05, 23:44
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Kanske kommer smälla på riktigt snart. Visste inte att det varit så många incidenter nu i sommar
3 juni: Kronofogden och polisen tömmer Lillebyns camping i Torslanda på cirka 35 husvagnar.

4 juni: Ett 20-tal husvagnar på en grusplan i Kåbäcken nära Jonsered avvisas.

9 juni: Ett femtiotal människor jagar iväg asfaltsläggarna från Partille kommun. Gästarbetarna förföljs till Åby camping i Mölndal.

3 augusti: Ett 60-tal personer samlas på Åbys parkering för att visa missnöje mot asfaltsläggarna.

Uppenbarligen jäser det bland befolkningen för att polisen inte kan skydda oss mot kringresande rövare!

Men jag vill återigen framhålla att det är oerhört riskabelt och kan få mycket tråkiga följder att konfrontera irländarna direkt. Det kan bli skador både på svensk och irländsk sida, skador som man inte vill minnas resten av livet.

Men det är ju bra för irländarna att det är så här det går till, för då får de skydd av polisen. Det skulle vara riktigt synd om irländarna om den jäsande vreden istället användes för att via facebook eller flashback sprida information om var irländarna rör sig, var de delat ut reklamlappar och var de för tillfället arbetar. En sådan information kan polisen omöjligt agera på samtidigt som det inte krävs några stora sammankallade mobbgäng för att tillfoga irländarna skada. I grund och botten måste de ha intäkter och att sätta en bil i obrukbart skick innebär att de inte får några inkomster på en viss tid. Men för irländarnas skull får vi ju hoppas att vreden inte riktas om på detta vis.
Citera
2014-08-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Uppenbarligen jäser det bland befolkningen för att polisen inte kan skydda oss mot kringresande rövare!

Men jag vill återigen framhålla att det är oerhört riskabelt och kan få mycket tråkiga följder att konfrontera irländarna direkt. Det kan bli skador både på svensk och irländsk sida, skador som man inte vill minnas resten av livet.

Men det är ju bra för irländarna att det är så här det går till, för då får de skydd av polisen. Det skulle vara riktigt synd om irländarna om den jäsande vreden istället användes för att via facebook eller flashback sprida information om var irländarna rör sig, var de delat ut reklamlappar och var de för tillfället arbetar. En sådan information kan polisen omöjligt agera på samtidigt som det inte krävs några stora sammankallade mobbgäng för att tillfoga irländarna skada. I grund och botten måste de ha intäkter och att sätta en bil i obrukbart skick innebär att de inte får några inkomster på en viss tid. Men för irländarnas skull får vi ju hoppas att vreden inte riktas om på detta vis.

Du tror att dom känner samma sympati för alla dom blåser och förstör för!??

Brute force är enda dom förstår..

.
Citera
2014-08-06, 13:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Du tror att dom känner samma sympati för alla dom blåser och förstör för!??

Brute force är enda dom förstår..

.
Jag tror inlägget var pedagogiskt tänkt.

Det är i själva verket lite goda råd och tips.

* Sprid information på sociala medier var packet rör sig för tillfället!

* Paja deras bilar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in