2014-08-03, 19:58
Medlem
Hej! Tjej med blandad/fet hy här. På morgonen tvättar och återfuktar jag ansiktet, när jag sminkar mig avslutar jag alltid med puder för att matta ner min hy lite. Dock så börjar glansigheten dyka upp redan ett par timmar senare, detta särskilt nu under sommaren. Är riktigt trött på detta nu men har inte så stor budget, har ni erfarenheter eller tips på krämer/puder what ever som mattar ner?
Citera
2014-08-03, 21:55
Medlem
Tolvans avatar
Jag använder Isadora Under Cover Face Primer utan något annat på. Jag tycker att den är lysande. Förvånansvärt bra för en billig peng.
Citera
2014-08-03, 22:23
Medlem
Tack för tipset, håller den hela dagen utan att du sätter den med puder då? Funkar den bra ihop med concealer?
Citera
2014-08-03, 23:18
Medlem
Tolvans avatar
Jag använder aldrig puder till vardags, det känns bara skabbigt. Det enda jag gör är att jag har för vana att dutta med lite torrt toapapper i ansiktet när jag är på toa om det känns flottigt, men det händer förvånansvärt sällan faktiskt. Jag använder bara concealer under ögonen och det är inga problem.
Sedan är återfuktningen viktig naturligtvis. Jag fick veta att jag inte har fet hy utan yttorr hy = toktorr så att kroppen tokproducerar fett, så jag har satsat på en riktigt bra återfuktare och tadaaa, mindre flott!!! Men Isadora Under Cover Face Primer är ett måste den här svettiga sommaren.
Citera
2014-08-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag använder aldrig puder till vardags, det känns bara skabbigt. Det enda jag gör är att jag har för vana att dutta med lite torrt toapapper i ansiktet när jag är på toa om det känns flottigt, men det händer förvånansvärt sällan faktiskt. Jag använder bara concealer under ögonen och det är inga problem.
Sedan är återfuktningen viktig naturligtvis. Jag fick veta att jag inte har fet hy utan yttorr hy = toktorr så att kroppen tokproducerar fett, så jag har satsat på en riktigt bra återfuktare och tadaaa, mindre flott!!! Men Isadora Under Cover Face Primer är ett måste den här svettiga sommaren.

Intressant! Hur fick du reda på din hudtyp?
Citera
2014-08-06, 10:25
Medlem
Prova att använda en mattande dagkräm ovanpå din vanliga hudkräm (använder du den ensam blir huden lätt för torr). En billig och bra är ACO spotless daily moisturiser! Ett annat tips är att ta en liten klick av den mattande dagkrämen och gnugga mellan handflatorna och liksom dutta på huden när du är färdig med sminket, som avslutning. Det gör att sminket sitter bättre och jag upplever det som att det tar längre tid innan huden blir glansig.
Citera
2014-08-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axiome
Prova att använda en mattande dagkräm ovanpå din vanliga hudkräm (använder du den ensam blir huden lätt för torr). En billig och bra är ACO spotless daily moisturiser! Ett annat tips är att ta en liten klick av den mattande dagkrämen och gnugga mellan handflatorna och liksom dutta på huden när du är färdig med sminket, som avslutning. Det gör att sminket sitter bättre och jag upplever det som att det tar längre tid innan huden blir glansig.

Tack för tipset, det ska jag testa med en gång!
Citera
2014-08-13, 23:21
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jennieosterberg
Intressant! Hur fick du reda på din hudtyp?
Jag gick till en riktig hudterapeut.
Citera
2014-08-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan

Stämmer inte att talgkörtlarna producerar mer olja när huden är torr. Så du motsäger dig själv.
Citera
2014-08-15, 15:35
Medlem
jag har en kräm från clinique som heter Pore minimizer (en liten lilaaktig tub) som funkar bra mot detta.
den är väldigt dryg, du tar en liten dutt på fingret bara och smetar ut på platserna där det är glansigt så mattas det av direkt. vet inte vad den kostar men den räcker länge som sagt. hur länge effekten sitter i har jag inte funderat på men det är ju bara att ha i väskan och bättra på vid behov
Citera
2014-08-15, 16:36
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Stämmer inte att talgkörtlarna producerar mer olja när huden är torr. Så du motsäger dig själv.
Då tycker jag att du skall googla yttorr hy och återkomma sedan.

Det är lite samma effekt som med torra ögon som rinner. Det kan du också googla om du känner dig osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in