Citat:
Du är allt bra rolig du, eller kanske bara tragiskt. Jag bad dig visa på en seriös militärexpert som stödde att terroristerna skulle kunna hålla Donesk och Luhansk till oktober, och att terroristerna skulle kunna lyckats strida som i Stalingrad.
Jag gjorde misstaget att tro att du faktiskt lyckats plocka fram en icke rysk, oberodendemilitär expert som skrivit någon avhandling. Tydligen inte, då du inte länkade till någon. Istället så framhåller du dina egna, flummiga, uppskattningar och ordbajseri om situationen i Grozny under första och andra Tjetjenienkrigen. som du anser att du kan extrahera till Donesk och Luhansk.
Du verkar också tro att, bara för att ryssarna lyckades hålla några smala brohuvuden i Stalingrad, så skulle det kunna vända i två oblaster i sydöstra Ukraina och dina terrorister skulle kunna starta någon mirakulös motoffensiv och kanske inringa de ukrainska styrkorna i sydöstra Ukraina.
Jag gjorde misstaget att tro att du faktiskt lyckats plocka fram en icke rysk, oberodendemilitär expert som skrivit någon avhandling. Tydligen inte, då du inte länkade till någon. Istället så framhåller du dina egna, flummiga, uppskattningar och ordbajseri om situationen i Grozny under första och andra Tjetjenienkrigen. som du anser att du kan extrahera till Donesk och Luhansk.
Du verkar också tro att, bara för att ryssarna lyckades hålla några smala brohuvuden i Stalingrad, så skulle det kunna vända i två oblaster i sydöstra Ukraina och dina terrorister skulle kunna starta någon mirakulös motoffensiv och kanske inringa de ukrainska styrkorna i sydöstra Ukraina.
1. Du eftersom det inte finns någon "militärexpert" som tycker annorlunda så tolkar jag ditt inlägg som en total kapitulation i huvudfrågan. Men för att göra saken lite mer uppenbar för de som uppenbarligen inte kan något om sådana saker så ska jag ge dig lite elementära hänvisningar, vilka trots den generellt inte så höga kvaliteten ger en god bild av det hela.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:zp9gPFDmcVsJ:www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc%3FAD%3DADA424898+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=s e
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:i85BE9EbJmgJ:fas.org/man/eprint/marques.pdf+&cd=3&hl=sv&ct=clnk&gl=se
2. I praktiken så är de väldigt bundna i Ukraina av just saker som ekonomi, politik, hälsa, lycka och tyckanden. Vidare är det som så att det kommer att ge en stor effekt avseende utgången i det hela, det är helt uppenbart sett till uppställningen i konflikten. Möjligtvis kan man lägga in en brasklapp för någon form av barbari, en formell krigsförklaring mot de två städerna i syfte att behöva bry sig om politik, hälsa, lycka och ekonomi; en formell krigsförklaring mot Ryssland i samma syfte; eller en total ödeläggelse av Donetsk och Luhansk i syfte att skapa lite politisk kalabalik i Ryssland och kanske uppnå samma effekt.
Citat:
Ja, du. Försvarshögskolan har faktiskt fristående kurser i bl.a. Militärhistoria, du kanske skall testa och söka någon sådan.
Man blir inte en militär expert bara för att man så gärna vill det. Man blir det för att man förtjänar det!
Själv är jag absolut ingen militär expert, men jag har å andra sidan inte heller hävdat det. Jag nöjer mig med att vara lite intresserad av militärhistoria. Kommer du inte in på militärhögskolan så kan du väl gå med i SMB, så du får lite kött på benen istället för ditt eviga flummande och ordbajseri.
Man blir inte en militär expert bara för att man så gärna vill det. Man blir det för att man förtjänar det!
Själv är jag absolut ingen militär expert, men jag har å andra sidan inte heller hävdat det. Jag nöjer mig med att vara lite intresserad av militärhistoria. Kommer du inte in på militärhögskolan så kan du väl gå med i SMB, så du får lite kött på benen istället för ditt eviga flummande och ordbajseri.
1. Behövs inte hörru du. Jag kan redan allt som alla på FHS kan.
2. I så fall så undrar jag varför du underkänner en hel militär världs expertis i sådana frågor. Vissa hävdar att de är lite bättre på det där med urbana slagsmål än andra men men. Även de som hävdar sig vara bäst hävdar att de dör som flugor varje dag trots ofattbar överlägsenhet.
3. Snälla söta rara... jag har jobbat på FHS en gång i tiden.
Senast redigerad av BehindRayban 2014-08-04 kl. 00:18.
Senast redigerad av BehindRayban 2014-08-04 kl. 00:18.

Men det var väl påhitt precis som vanligt, däremot så kan ju beskrivningen av det hela som en taktisk reträtt vara acceptabel, även om alla pro-ryska källor inte håller med om saken utan talar mer om ett bevis på humanitet fast alla med en hjärna fattar att det var ett försök att få den Ukrainska armen att öka sitt anfallstempo.