2014-08-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Någon som kommer ihåg detta?
MB hade tydligen skrivit det på sin FB 7/5, någon som har en skärmdump på det?
(vet på vilket sätt han uttryckt orden)

http://www.someecards.com/usercards/viewcard/MjAxMi0yZjY5NDc4NDc3YWIwZjE5

Just det! BARA 3 dgr efter mordet!!

och sen ANs "kanske inte vid liv" etc etc etc..............
Citera
2014-08-03, 23:26
Medlem
Citat:
Och du fick ett svar på hur vida man misstänkte MB.

JA polisen misstänkte MB... Dom satt och spanade på honom inte bara när han körde bil utan även när han bakade sushi.

Att dom sedan släppte spaningen på honom var nog deras största missetag... vips flyttades kroppen och hittades.

Exakt- kroppen tog ur kylrummet och placerades ut när spaningen på MB hade uppfört.

KJ har ju iaf alibi för de dagarna!
Citera
2014-08-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har väl förmodligen aldrig arbetat på en restaurang.

Det finns inget som säger att han inte lämnade med sin fru.

Dessutom är tisdagen - dina fantasier till trots - ointressant. MB träffade henne sista gången den 2:a maj - på torsdagen - och hon var i allra högsta grad levande när han lämnade av henne ... eftersom hon annars inte hade kunnat åka hem till KJ den 4:e maj.

MB körde VB hem den 2 maj- ja det stämmer. MEN när MB träffade VB för sista gången är OKLART!
MB var den sista hon fick sms av den 4 maj strax innan VB lämnade KJs hem!

En av många saker som förbryllar mig och gör MB fortsatt intressant för utredningen ÄR att han i förhören påstår att VB var ovanligt glad och lugn i samband med att han kör hem henne!!!

MEN

Det är troligtvis en lögn. Mötet MB_VB den 2 maj tror jag slutade mycket otrevligt!
SMSET som VB skickar till MB senare på kvällen den 2 maj tyder på det!!!

= Den pågående konflikten AN_VB_MB eskalerar just vid tidpunkten för mordet och JA det är anmärkningsvärt och det är klart att blickarna riktas mot AN och MB!!
Senast redigerad av zemixon 2014-08-03 kl. 23:36.
Citera
2014-08-03, 23:34
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Någon som kommer ihåg detta?
MB hade tydligen skrivit det på sin FB 7/5, någon som har en skärmdump på det?
(vet på vilket sätt han uttryckt orden)

http://www.someecards.com/usercards/viewcard/MjAxMi0yZjY5NDc4NDc3YWIwZjE5
Och som sagt i april/maj 2013 hade MB också facebook-bilder på blodstänk, knivar, ett inplastat ansikte och bilder på seriemördaren Dexter... MB hade i april också en stor bild med texten "När har man förverkat sin rätt att leva?"
Citera
2014-08-03, 23:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
MB körde VB hem den 2 maj- ja det stämmer. MEN när MB träffade VB för sista gången är OKLART!
MB var den sista hon fick sms av den 4 maj strax innan VB lämnade KJs hem!
Håll dig gärna till sanningen , tack!
Det är på intet vis klarlagt att hon verkligen lämnade den dömde styckdräparens lägenhet.
Citera
2014-08-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Och som sagt i april/maj 2013 hade MB också facebook-bilderblodstänk, knivar, ett inplastat ansikte och bilder på seriemördaren Dexter... MB hade i april också en stor bild med texten "När har man förverkat sin rätt att leva?"

Sant- såg själv bilden med egna ögon!! Han tog även bort sin fbsida och skapade en ny efter en tid!!

Skärmdump?

Avslöja sig själv på fb.
Citera
2014-08-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Och som sagt i april/maj 2013 hade MB också facebook-bilder på blodstänk, knivar, ett inplastat ansikte och bilder på seriemördaren Dexter... MB hade i april också en stor bild med texten "När har man förverkat sin rätt att leva?"
kanske när man hotar MB med att vara gravid med hans barn samt talat om detta för hans fru.... Då gick hon för långt tror jag. VB talar även om för en vän att hon gjort något väldigt dumt..men berättar inte vad.
Citera
2014-08-04, 00:01
Bannlyst
Citat:
Och du fick ett svar på hur vida man misstänkte MB.

JA polisen misstänkte MB... Dom satt och spanade på honom inte bara när han körde bil utan även när han bakade sushi.

Att dom sedan släppte spaningen på honom var nog deras största missetag... vips flyttades kroppen och hittades.
Du har inte fattat ett dugg. Jag kollade i fu nu och MB förhörs som annan fu sidan 986, 988, 999.

Vad Du Namibia1 yrar om vet jag inte. Är du inte bekant med de mest basala begreppen så är det klädsamt att hålla låg profil.
Citera
2014-08-04, 00:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Du har inte fattat ett dugg. Jag kollade i fu nu och MB förhörs som annan fu sidan 986, 988, 999.

Vad Du Namibia1 yrar om vet jag inte. Är du inte bekant med de mest basala begreppen så är det klädsamt att hålla låg profil.
Eftersom det var span på honom var han en person som kallas kan misstänkas, precis som KJ före gripandet.
Citera
2014-08-04, 00:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Haha du och några håller krampaktigt tag om att han aldrig skulle ha varit formellt misstänkt...
Men om polisen kommer på en liten surprise visit 07.45 på morgonen för att plocka in MB och frugan oanmälda på förhör 24/5 så är det inte "upplysningsvis" eller som "annan" hur gärna ni än önskar det.

Citat:
Har inte tillgång till fu i nuläget.

Hur var det med MB? Var han formellt misstänkt under utredningen? Jag har för mig att han förhördes "upplysningsvis" eller som "annan". Någon som vet?
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-04 kl. 00:26.
Citera
2014-08-04, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom det var span på honom var han en person som kallas kan misstänkas, precis som KJ före gripandet.

Misstänkt, snarare intressant med anledning av hennes försvinnande. När det stod klart att hon var mördad var MB avförd från utredningen och har ej heller delgivits misstanke för brottet.

Så länge VB bara var försvunnen kan det ha rört sig om frivilligt försvinnande där MB kunde tänkas ha kännedom med tanke på typ av relation dem emellan. Eller ännu bättre för er som frossar i sushibagarens böjelser, att hon hölls som sexslav.
Citera
2014-08-04, 00:25
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja klara av att mörda, stycka som Dexter, fixade han galant men att städa som Dexter, klarade han inte. Så synd!

Det var ju MB som hade stora bilder på blodstänk, inplastade ansikten, och annat från Dexter.
Förresten du verkar själv ha koll på serien Dexter, ser att du tagit upp Dexter i 9 inlägg redan...
Känner du till om det finns några Dexter-avsnitt som handlar om plantering - frame up´s? Själv har jag aldrig sett ett enda avsnitt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in