2014-08-03, 22:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Var det inte så att VB var på universitetet med KJ och hon hade lämnat sin väska till KJ under tiden hon var på föreläsning? Hon smsade och fick inget svar så hon trodde att han var sur men i själva verket hade han slut pengar på mobilen.

Läser man sms-konversationen mellan VB och KJ den 16 april framgår det att VB tjatar väldigt på honom eftersom hon vill ha skjuts till Luleå dagen därpå. Hon föreslår att han ska komma jättetidigt på morgonen den 17. Han erbjuder sig att hämta henne på stört, men hon säger nej. Hennes säng är skönare än hans, skriver hon.
KJ slutar svara. VB tror han har glömt alltsammans. Därefter blir det ett uppehåll till 11-tiden den 17 då hon erbjuder sig att bjuda på fyra vaniljmunkar. Efter detta kommer de sura kommentarerna angående väskan och att han ska lämna den där de satt och åt. Det framgår dock inte helt klart om han verkligen skjutsade henne till Luleå. Antagligen gjorde han det. De åt troligen på skolan i någon matsal där. (Min gissning).
Citera
2014-08-03, 22:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Söket 20 maj var inte utannonserad, det var en liten grupp. KJ kände knappast till det.

Det vet du inte och oavsett det så var nog stressnivån i topp hos KJ, det började lukta rutten fisk runt honom nu, han visste att förr eller senare så skulle kroppen hittas, bättre än så hade han inte gömt den.
Citera
2014-08-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Läser man sms-konversationen mellan VB och KJ den 16 april framgår det att VB tjatar väldigt på honom eftersom hon vill ha skjuts till Luleå dagen därpå. Hon föreslår att han ska komma jättetidigt på morgonen den 17. Han erbjuder sig att hämta henne på stört, men hon säger nej. Hennes säng är skönare än hans, skriver hon.
KJ slutar svara. VB tror han har glömt alltsammans. Därefter blir det ett uppehåll till 11-tiden den 17 då hon erbjuder sig att bjuda på fyra vaniljmunkar. Efter detta kommer de sura kommentarerna angående väskan och att han ska lämna den där de satt och åt. Det framgår dock inte helt klart om han verkligen skjutsade henne till Luleå. Antagligen gjorde han det. De åt troligen på skolan i någon matsal där. (Min gissning).
En liten detalj i sammanhanget är väl att KJs klocka gick fel ca 2 timmar (KJ och tid verkar inte lira riktigt).

Edit: klockan på mobilen alltså.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-03 kl. 22:32.
Citera
2014-08-03, 22:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
En liten detalj i sammanhanget är väl att KJs klocka gick fel ca 2 timmar (KJ och tid verkar inte lira riktigt).

Innebär det i så fall att tidsangivelsen 21 tiden lämnade VB lägenheten kan vara fel?
Citera
2014-08-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Var det inte så att VB var på universitetet med KJ och hon hade lämnat sin väska till KJ under tiden hon var på föreläsning? Hon smsade och fick inget svar så hon trodde att han var sur men i själva verket hade han slut pengar på mobilen.

Så kan det mycket väl ha varit, har inte koll alls på.den händelsen men menar att VB kanske hade en väska med till KJ den 4/5 och med väskan följde den så svårförklarliga rullen som låg hos KJ utan spår av KJ, samt bitarna i håret.
Citera
2014-08-03, 22:35
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det vet du inte och oavsett det så var nog stressnivån i topp hos KJ, det började lukta rutten fisk runt honom nu, han visste att förr eller senare så skulle kroppen hittas, bättre än så hade han inte gömt den.

Har för mig MLL berättade om detta sök.. det var en liten initierad grupp.
Citera
2014-08-03, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sid 58:
Citat:
[M-LL] uppger att hon vid 16.30 den 20 maj -13 tog kontakt med stf gruppchef för Missing People [ES] Boden och lyckades samla ihop ytterligare 4 st nämligen.
Knappast att KJ kallades.
Citera
2014-08-03, 22:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Innebär det i så fall att tidsangivelsen 21 tiden lämnade VB lägenheten kan vara fel?
Nej, eftersom han bl annat utgår från TV-programmen - de sändes på utsatt tid oavsett vad hans klocka visade...
Citera
2014-08-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förstå mig rätt nu. Det är mycket som kan vara fel i detta fall oavsett hur KJs mobilklocka var inställd.
Citera
2014-08-03, 22:39
Bannlyst
Citat:
Det behöver de inte, eftersom ingen kan fastställa om VB dog innan eller efter kl 21, då hon lämnade KJ:s bostad. Det spelar ingen roll hur mycket alibi han har efter kl 21, han kan ha dödat henne innan. Men detta har jag också förklarat.
Har inte tillgång till fu i nuläget.

Hur var det med MB? Var han formellt misstänkt under utredningen? Jag har för mig att han förhördes "upplysningsvis" eller som "annan". Någon som vet?
Citera
2014-08-03, 22:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Sid 58:
Knappast att KJ kallades.

Spelar ingen som helst roll, du tror inte att cirka 1000 tankar redan farit genom KJ,s huvud angående kroppen?

Hade man tagit en stresstest på honom när han togs in så hade förmodligen värdena slagit nya rekord.

Stress och felbeslut som är fullt mänskliga fällde honom så enkelt är det, jag kan inte klandra honom för något hade jag varit i samma sits så hade jag förmodligen fattat fler och mer felaktiga beslut.
Citera
2014-08-03, 22:43
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Har inte tillgång till fu i nuläget.

Hur var det med MB? Var han formellt misstänkt under utredningen? Jag har för mig att han förhördes "upplysningsvis" eller som "annan". Någon som vet?

Vad tror du när polisen spanar på han i ca 10dagar?
Var det en "upplysningsvis" spaning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in